Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under maj 2013

Av Jennifer Wistbacka - 30 maj 2013 22:29

Det är himla kul att se hur mina besökare ökar dag för dag. 

Ska försöka skriva så mycket jag kan. Ni kanske har några tips på vad ni vill läsa?

Porsche och jag ligger nerbäddade i sängen och ska alldeles strax sova, ska upp tidigt imorgon och hästa mig hela dagen. Ska bli så kul att rida Collorado igen!


Puss & Kram från mig och Porsche!


 

En bild på mig och Collorado för många år sedan!

Av Jennifer Wistbacka - 30 maj 2013 15:45

Sitter och slöar i soffan med hundarna. Ludde är hos oss idag eftersom Linda jobbar.

Rosanna var ju här igår så vi kollade film, käkade ost och kex och drack lite vin. Vi brukar alltid dricka Per Morbergs röda vin, det är sjuuukt gott men igår tänkte jag förnya mig lite så vi provade Hälges vin. Det var helt okej men inte alls lika gott som Morbergs.


Jag somnade ganska fort efter filmen, hade ju inte sovit så mycket natten innan så efter ett halvt glas vin så var jag supertrött. Såg en ganska dålig film så hade jag somnat till filmen så hade det inte gjort något haha.


Imorgon ska jag iväg och rida Pernillas häst, Collorado. Jag red honom för många år sen när jag gick i gymnasiet, så Pernilla ville vara med imorgon och se så vi funkade ihop fortfarande. Har till och med fått klarteckan att tävla honom i allsvenska laget i höst om allt funkar. Så vi får se, kanske har två hästar att tävla i höst det vore superskoj. Var ju iväg med Madde igår och provade hjälm. Provade ju Lamicells hjälm som Hööks har och den var ju superskön faktiskt, sen provade jag också en Uvex hjälm på Bidermans men det gillade jag inte alls. Så idag hittade jag Lamicell hjälmen på nätet, lite billigare än vad den kostade på Hööks så jag klickade hem en. Med tanke på att min nuvarande hjälm hängt med några år och den knakar när man tar i den så var det väl på tiden. Men tänkte behålla den som "fulhjälm" att använda när det regnar och när man rider ut tills jag har råd med en GPA hjälm.


 


Sådär ser hjälmen ut! Kommer vara supersnygg ihop med resten av tävlingsutrustningen sen. Bara en Spookskavaj som fattas och en liten luva.


Av Jennifer Wistbacka - 29 maj 2013 19:38

Ja jag gick upp kl 6 imorse i tron om att det var idag vi skulle med Valencia på 17 dygns kollen. Med endast 3 timmar sömn i bagaget (jag kom hem kl 3 inatt från Sthlm) så kravlade jag mig upp ur sängen och drack mitt morgonkaffe. Ska jag gå upp sådär tidigt behövs det tid för att jag ska ens vara vid medvetande kan jag tillägga. Finns nog ingen människa i hela världen som är så morgontrött som jag är..
Gick ner en trapp och hämtade upp Lindas hund Ludde, hade lovat att vara hundvakt dagen till ära också. Sen packade jag in mig i bilen med två hundar och styrde mot Julita med trötta ögon. Väl framme står jag en stund på stallplanen innan Madde ringer och frågar vad jag väntar på? Då slog det mig, vi ska ju åka på fredag inte idag! Åh en hel sovmorgon åt skogen, en som verkligen hade behövts också. Så jag började åka hemåt igen för att byta om och äta frukost, Madde skulle till Hööks så jag tänkte är jag ändå uppe så kan jag väl lika gärna följa med.
Jag fönstershoppade mest och provade en hjälm och en kavaj som jag spanat på. Hjälmen satt super och den var jätteskön, så en sådan blir det absolut när plånboken tillåter! Kavajen som jag spanat på och verkligen ställt in mig på att köpa den hade ganska konstig passform vilket var lite tråkigt för den var riktigt snygg för att vara Hööks och snäll mot plånboken. Preben fick i alla fall en arnikaflaska och jag fick McDonalds medans Madde shoppade loss ordentligt inne på Hööks.

Väl hemma så hoppade jag ner i sängen och vilade en stund innan jag tog tag i mig själv och åkte ner till Systemet för att inhandla en vinflaska. Rosanna kommer ikväll så vi tänkte ta ett glas vin och kolla film. Var även på Willys och handlade lite smått och gott tilltugg. Porsche fick en promenad i skogen också efter jag handlat så han är nöjd och glad nu, eller ja han sover mest men det tar jag som ett tecken på nöjd hund?

Nu är det soffläge en stund till innan Rosanna dyker upp!

Av Jennifer Wistbacka - 28 maj 2013 19:20

Ja det blev en spontantripp till Sthlm nu i em för att kolla och hejja på när Rosanna springer VårRuset. Så nu sitter jag på en filt i parken bakom universitetet med Porsche bredvid mig. Och jag är så nöjd med min lilla vovve, fast han bara åkt tunnelbana för läääängesen så tog han det med ro. Och nu sitter han och bara tittar på folk utan att säga ett ljud och det är närmare 40.000 personer i rörelse här idag. Så duktig!

Av Jennifer Wistbacka - 28 maj 2013 00:30

Ja vad ska man göra i framtiden egentligen? 

Om jag ska vara ärlig så vet jag fortfarande inte efter 24 år.


Det är fram och tillbaka varje dag, jag vill en det ena en det andra. Miljonär är ju ett annnat alternativ, eller gifta sig rikt men å andra sidan hur kul skulle det vara då? Att inte få känna den där nöjda känslan varje gång man köpt den där prylen som man kanske sparat till, för pengar som man har jobbat ihop.


Men jag vet att jag har en dröm, och har haft den hela mitt liv.

Att få jobba proffessionellt med hästar, träna, tävla och bara hästa mig hela dagarna. Det skulle vara så himla underbart att för en gångs skull vakna upp och känna att jag LÄNGTAR till jobbet, jag längtar efter att få känna hästlukten. Så var det när jag jobbade hos Hanna under våren 2009. Det är länge sen, jag vill känna så igen. Inte vakna och känna paniken och ångesten över att jag måste jobba idag. 

Att få driva ett eget företag och ta emot hästar för inridning/tillridning, utbildning och träning/tävling det skulle vara så himla roligt. Att få ha ett helt stall med blivande stjärnor kanske och föda upp i liten skala. Att få ha den där fina gården med de där fantastiska förutsättningarna för att utbilda hästar.

Det är min dröm.


Därför går jag idag, under mitt 25'e år här på jorden och funderar på om jag ska ta tag i den där drömmen som jag haft så länge? Det kanske är dags att göra slag i saken medans jag kan? Det kanske är dags att sätta sig bakom skolbänken igen och plugga upp dom där nedrans betygen från gymnasiet? Det kanske är dags att sätta sig bakom skolbänken igen och plugga till det jag drömt om? Så att jag kan en vacker dag kan få rida de där stora klasserna jag drömt om sen jag som barn såg Milton tillsammans med John Whitaker för första gången.


Nog om nattankar, nu måste jag försöka sluta ögonen.


 

Av Jennifer Wistbacka - 27 maj 2013 21:28

Gick upp tidigt imorse för att äta frukost och sen åka ut till Madde i Julita. 

Vi lastade Ella och åkte iväg till seminstationen för 17 dagars kollen. Tyvärr var hon inte dräktig så det är bara att försöka igen. Tiden börjar ju dock bli knapp om hon ska bli dräktig, är ju inte så länge kvar på säsongen nu. 


Vi var tillbaka igen runt elva och då åkte jag och Porsche hem till mormor på fika. Sen packade vi oss in i bilen och åkte in till stan. Fick äntligen arslet ur vagnen och tog tag i den där jäkla deklarationen så det var skönt. Sen gick vi en sväng på stan och avslutade med sen lunch på Hembagarns fik. Käkade en paj som faktiskt var jättevidrig, själva pajskalet var helt mjukt och degigt. Blä!


Eftermiddagen har spenderats hemma i soffan mest eftersom det har spöregnat. Så nu börjar vi bli trötta här hemma (ja Porsche har ju sovit hela dagen men han är lika trött för det) och ska göra kväll!


Just det, på fredag ska jag provrida en häst som jag red för många år sedan. Hon behövde hjälp två dagar i veckan och gärna hoppning och markarbete. Så det ska bli skoj! Mer info om det senare i veckan!

Av Jennifer Wistbacka - 26 maj 2013 23:18

Ja efter en dag på landet så är man som en ny människa igen.

Åkte ju hem till mamma i förmiddags, och började dagen med strålande sol och lite solning. Det var på tiden, ser nästan ut som ett lik så blek jag är. Sen gick vi över till mammas nya hus, dom har köpt hus ca 200m bort från sitt nuvarande som dom hyr. Där oljade vi in lite fönster och grejer, ska ta lite bilder när jag är där nästa gång för dom håller på och renoverar som tusan. Det kommer bli så himla fint när det är klart, och det bästa av allt, en stooor altan/soldäck ska gå runt hela huset med sjöutsikt. Jo man tackar!

Efter målning var det dags för Elitloppet på tv. Alltid lika underhållande att titta på, man skulle ju vilja ha varit där men det kanske blir nästa år. Rätt häst vann enligt mitt tycke, tråkigt att Maharaja inte kom till start bara.


Sen blev det middag med familjen innan vi allihopa gick och matade de små flasklammen. Till min stora förtjusning så har dom även fått kycklingar som jag gosade lite med också, små gula ulliga och gulliga kycklingar! Blev helt kär och tänkte nästan smuggla med mig en hem. Porsche tyckte också att vi skulle ha tagit med en hem, perfekt leksak tyckte han! Efter det gick vi hem igen och mumsade äppelpaj och vaniljsås innan jag styrde bilen hemåt.


Nu bäddar vi ner oss i sängen för imorgon ska vi upp tidigt till Madde, har lovat att följa med och hjälpa till när ett av stona ska på undersökning för att se om hon är dräktig. Så godnatt!

Av Jennifer Wistbacka - 26 maj 2013 09:47

Porsche mår efter natten lite bättre. Han sover fortfarande mycket men verkar lite piggare i alla fall så jag slipper nog åka till Strömsholm med honom tack och lov.

Snart ska vi ta vårat pick och pack och åka hem till mamma, tänkte pussa lite på henne för det är ju faktiskt mors dag.

Tänkte passa på och sola lite också nu när det är så fint väder! 


Tänkte också bjuda på en länk till en ridsportbutik som jag handlar mycket ifrån, superbra grejer och snabb leverans!

Horsemeup, klicka på namnet så kommer du till deras sida.

Ovido - Quiz & Flashcards