Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under april 2014

Av Jennifer Wistbacka - 28 april 2014 21:36

Idag var min fina pålle duktig.

Han skötte sig nästan exemplariskt och jag slapp åka av idag. 

Har ändrat fodret lite och nu får han mer hö, och snart får han gå ut på större hage. Han går även i skritten ca en timme varje dag inna han jobbas, antingen på lina eller under ryttare. Hur skönt är det inte med skrittmaskin? Att inte fler investerar i det. Just här runt katrineholm kan jag bara komma på två ställen som har en skrittmaskin på gården.


Igår var jag med Madde på hennes första p&j med hennes nya Brawo och han var duktig. Det var titthindershoppning och han höll på att dö första rundan och vägrade ut sig, andra rundan skötte han sig fint och hoppade alla hinder felfritt. Men det kanske var Madde som skärpte till sig vad vet jag!


Imorgon ska jag följa med på dressyrträning (såhär i efterhand, varför erbjöd jag mig frivilligt?!) och på onsdag ska bilen besiktas och sen följer jag med Elin till södertälje och simmar med hundarna. Torsdag är jag hästchaufför (Madde ska tävla båda hästarna) och på fredag kommer bästa Rossi och Nathalie hit och dricker lite vin och myser med mig. På lördag står det inflyttningsfest på schemat så det är en fullproppad vecka för min del!


Är helt slut så nu ska ja slå på en film och sova, nya tag imorgon!

Av Jennifer Wistbacka - 26 april 2014 21:58

Nu är det ju sår länge sen jag skrev igen.
Det har hänt mycket så ska dra igenom det lite fort!

Jag har flyttat ifrån och slutat jobba hos familjen i Strängnäs. Jag har nämligen fått jobb på Sparreholms hästcenter, tyvärr inte alls så mycket som jag hade hoppats. Men har nu efter några veckors intensivt jobbsökande fått jobb på ett elektronikåtervinningsföretag i Katrineholm och börjar där om ca en och en halv vecka. Det känns så himla skönt att få komma igång och jobba "på riktigt" igen om man säger så.
Har även hämtat hem en häst som jag ska ha några månader och rida till och vidareutbilda åt personen som äger den. Tanken är att vi ska ut och tävla inom kort men efter en rejäl avåkning idag så ska jag ta det lite lugnt och känna efter vad som känns ok för både mig och hästen. Förhoppningsvis kanske jag får hem en till om det går bra med den här.
Han är en fantastiskt söt och trevlig häst så det är nog inte omöjligt.

Nej nu måste jag sova för imorgon har jag morgonfodring och utsläppet så klockan ringer halv sju!

Ovido - Quiz & Flashcards