Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under juli 2012

Av Jennifer Wistbacka - 26 juli 2012 23:45

Hade en helt fantastisk onsdag igår. Var en perfekt semesterdag måste jag säga. Fick lite sovmorgon för Lill-Tjejen vaknade inte förrän halv elva (!). Vi gick upp och åt frukost sen åkte vi hem till J i baggetorp och hängde vid poolen hela dagen. Massa sol och bad, var hur skönt som helst! Bara paraplydrinken som fattades.

Framåt em åkte jag in till stan och käkade middag med C på barken innan jag åkte iväg till stallet och red en sväng på Bally i det underbara sommarvädret. Sen hem och ta en dusch och svira om innan jag och brudarna gick iväg till Harrys och tog några drinkar. Vi var hemma allihopa ganska tidigt och däckade som klubbade sälar!

Idag har jag inte gjort mycket, lunchade nere på stan med N och L innan jag gick hem och tog en dusch innan jag och E åkte iväg till Valdemarsvik på ludnadstävling. Tyvärr gick det sådär, Puma nollade platsliggningen pga av en helt otroligt ojämn plan (om man ens kan kalla det plan). Så E bröt och vi åkte hem igen med ett traditionellt stopp på Max för en lyxshake såklart.
Så nu ligger jag och jyckarna i soffan och ska snart förflytta oss till sängen och sova för imorgon ska vi upp tidigt och dra iväg till Norrköping och shoppa lite!

Av Jennifer Wistbacka - 24 juli 2012 20:39

Idag blev det en tur till Söderköping och smultronstället för att äta lite glass. Lilla Mercedes fick följa med och socialträna lite medans Porsche fick vara hemma och vila upp sig en stund! Hon var i alla fall superduktig och sa inte ett ljud utan satt mest i mitt knä och sov eller kollade på alla intryck. Det blir ju en del för en sån liten valp som inte sett mycket, dessutom fick hon vara själv utan Porsche men det verkade inte röra henne i ryggen. Hon är så cool min lilla tjej. Det var många som vände sig om och "åh"-ade, ibland undrar man vad folk glor på men sen kommer man på att man har en liten jycke med sig, man själv är så van så en sån här liten hund är ju ingen big deal men för andra är det nog det.

När vi hade smockat i oss en varsin glass åkte vi till en godisbutik som hade 600 sorters godis så det fick följa med en liten påse hem! Nu ligger jag och två jyckar utslagna i soffan och kollar på Top Model. Här blir vi nog resten av kvällen!

Av Jennifer Wistbacka - 23 juli 2012 18:43

Kom precis hem från en härlig ridtur i blåsten. Porsche fick följa med och hade sina fina klövjeväskor på sig, trots hans storlek så har han inga som helst problem att hänga med i alla gångarter. Dock var han väldigt trött när vi kom tillbaka till stallet. Även hästen Bally var ganska svettig och trött tror jag för hon stod helt blixtstilla i gången efteråt.

Har ju börjat hjälpa M med hennes sto, ska fortsätta rida några dagar i veckan och det är ett underbart att vara uppe på hästryggen igen efter uppehållet sen april. Träningsvärken är hemsk för tillfället ska jag tillägga men den går nog över fort!

Av Jennifer Wistbacka - 23 juli 2012 12:51

Har fått förfrågan om hur man tejpar öronen på små valpar av en läsare så här kommer lite bilder och en kort beskrivning! Jag ska tillägga att jag inte är något proffs men jag har redan sett resultat på min lilla valp.

Först använder du en kirurgtejp som är för ömtålig hud. Dels för att öronen inte ska bli helt kala när du tar bort tejpen och för att den inte är lika "klistrig" som vanlig kirurgtejp.

Sen trycker du försiktigt ihop öronen så att de står rakt upp. Därefter fäster du tejpen mitt i "vecket" där öronen brukar vika sig.

Jag har gjort så att jag låter tejpen sitta några dagar sen låta öronen vila över en dag eller natt och sen tejpa igen. Så får man hålla på såhär tills man märker att öronen står stabilt. Det kan ta ett bra tag och man rekommenderar att hålla på tills valpen är 3-4 månader. Detta för att brosket i öronen ska växa rätt.

Av Jennifer Wistbacka - 22 juli 2012 08:56

Ligger i sängen och tar igen mig lite efter en bra helg.
I fredags blev det som sagt grillning sen en snabbis till Harrys med brudarna och Mercedes fick då vara själv hemma med Porsche och det gick superbra! När jag kom hem efter nån timme så låg båda mina odjur och sov så sött i sin bädd och orkade inte ens komma fram och hälsa när jag öppnade dörren.

Igår var vi iväg på Statt och röjde så hundarna fick vara ensamma en stund och det gick lika bra bra det! Inte ens en kissfläck eller bajs på golvet! Så jag är så himla stolt över Lill-Tjejen! Hon är grymt lättlärd och vet redan vad man får och inte får göra! Förresten så är hennes öron så gott som stående nu på egen hand utan tejp!

Idag vankas det sol och bad för det är superfint väder! Mitt efterlängtade semesterväder äntligen påväg!!



Av Jennifer Wistbacka - 22 juli 2012 08:56

Ligger i sängen och tar igen mig lite efter en bra helg.
I fredags blev det som sagt grillning sen en snabbis till Harrys med brudarna och Mercedes fick då vara själv hemma med Porsche och det gick superbra! När jag kom hem efter nån timme så låg båda mina odjur och sov så sött i sin bädd och orkade inte ens komma fram och hälsa när jag öppnade dörren.

Igår var vi iväg på Statt och röjde så hundarna fick vara ensamma en stund och det gick lika bra bra det! Inte ens en kissfläck eller bajs på golvet! Så jag är så himla stolt över Lill-Tjejen! Hon är grymt lättlärd och vet redan vad man får och inte får göra! Förresten så är hennes öron så gott som stående nu på egen hand utan tejp!

Idag vankas det sol och bad för det är superfint väder! Mitt efterlängtade semesterväder äntligen påväg!!



Av Jennifer Wistbacka - 20 juli 2012 16:59

Eller inte.. Har varit med mina små monster ner till Djulö idag. 

Mercedes fick bada för första gången och hon gick i frivilligt och tyckte inte det var så hemskt. Hon kanske inte vet bättre heller i och för sig, haha.

Hon måste tro att hon är nån slags super hund för hon trodde man skulle dyka (?) istället för att simma den lilla kraken. Så hon doppade hela huvudet innan hon kom på att man var tvungen att simma.

Porsche däremot var lika rolig som vanligt och planterade tassarna i backen och tänkte minsann inte bada. Han hatar verkligen allt som har med vatten att göra förutom att dricka det. Men efter lite övertalning så kom även han i och simmade lite! Men höjdpunkten var väl ändå när han slapp vattnet och springa runt på fotbollsplanen bredvid och gnida sig i gräset. Han ser helt tokig ut när han gör det och det går fort också. Han liksom ligger på sidan med framdelen medans bakbenen fortfarande springer, tokhund!


Tyvärr glömdes telefonen i bilen så blev inga bilder, hade i och för sig händerna fulla så hade nog inte blivit några kort ändå. Vi tar det nästa gång helt enkelt.


Ikväll vankas det grillat med min andra familj och alla jyckar, ska bli intressant och se vad tjejen säger om det. Har ju gått ganska bra hittills, men E's stora amstaffar är lite läskiga fortfarande. Vilket jag kan förstå, vad är inte stort om man jämför med lilla Mercedes?


Just det, har också varit och provridit en häst idag som jag ska börja rida några dagar i veckan. Nu under semestern så blir det nog ganska ofta men sen när jag börjar jobba igen så blir det bara två till tre dagar i veckan. Var sjukt kul att sitta på en häst igen. Har ju inte ridit sen Wienna åkte i April så det var lite ringrostigt men man kommer ju in i det ganska fort igen. Man vill ju gärna ha några gånger på sig att rida ihop sig med hästen också.


Nej nu vankas det en dusch innan det blir grillning!


Puss & Kram

Jennifer

Av Jennifer Wistbacka - 20 juli 2012 00:23

Idag har jag och mina fina vovvar och Jossan varit ute i skogen och letat svamp.
Vi började ute vid Ramsjöhult, en bit utanför stan. Men där hade vi ingen större lycka. Mercedes fick följa med på sin första skogspromenad däremot och det gick så himla bra. Jag kan säga att hon är helt slut och har inte sagt ett ljud sen vi kom hem.
Eftersom vi i alla fall inte hade nån lycka vid Ramsjöhult så åkte vi vidare till ett annat ställe (hemligt såklart). Vi fick gå en bra bit men väl framme så var det verkligen värt mödan. Vi fick med oss en hel Ica-kasse med kantareller hem! Mercedes fick ligga kvar i bilen under tiden och Porsche fick följa med själv till hans stora lycka. Han verkligen ÄLSKAR att springa i lös i skogen! Så det var ett lyckligt men trött gäng som kom hem vid halv tio.
Vi har precis smockat i oss två varsina rostmackor med kantarellstuvning och äntligen dykt ner i sängen för att sova.

Mercedes fick också träffa Puma för andra gången idag och det går framåt. Hon är fortfarande väldigt stor men tror inte Lill-tjejen tyckte hon var lika läskig idag. Hon fick även hälsa på Imon och han var så duktig, han nosade lite och sen backade undan och satte sig! Det blir nog bra det här!

Nej nu ska vi sova, natti!

Ovido - Quiz & Flashcards