Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under september 2010

Av Jennifer Wistbacka - 30 september 2010 15:31

Har varit på min intervju idag och jag tror det gick bra. Vi pratade inte så mycket om jobbet utan mest om vem jag är och vad jag har gjort osv. Therese var väldigt trevlig och lätt att prata med faktiskt så vi satt och babblade i 45 min. De hade några fler att intervjua så hon skulle återkomma till mej, antagligen i början av nästa vecka.


Har även varit ute på en höstig promenad i solen med min lillkille. Det var mysigt. Och vid åtta ikväll bär det av till mamma igen. De behövde hjälp i köket den här helgen också så jag åker ikväll och kommer hem på lördag igen.


  


  


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 29 september 2010 16:49

  


En höstbild på min lilla prins <3

Av Jennifer Wistbacka - 29 september 2010 16:18

Har precis kommit hem från en sväng på stan med mormor.

Fikade på Hembagarns innan vi strosade lite bland butikerna här i stan. Vi avslutade med att åka upp till Lövåsen och handla lite mat och sen ÖB. Har kommit på att ÖB är ett jäkla bra varuhus. Dom har fasiken allt, och dessutom är dom billigare än andra affärer. Sånt som shampoo, balsam, tvättmedel osv är ju guld att handla där!


Har även hämtat ut mina siliconskal som jag beställde till iPhonen för en vecka sen. Har ju inte direkt funkat som det ska med de jag beställde ifrån. Så jag kan tyvärr inte rekomendera www.skinz.se även om dom har mycket fina skal. Sen måste jag säga att jag är ganska säker på att jag beställde släta siliconskal inte några med nåt jävla mönster i men det är dom jag har fått och jag orkar inte bråka mer med dom.


  


Såhär ser skalen ut, beställde ett vitt och ett rosa, det rosa sitter självklart på telefonen redan, haha. Var även inne på OnOff och köpte en plastfilm till skärmen så hittar jag en repa på den där jävla telefonen så är det ett under ska jag tala om!


Nej nu ska lilla hunden få komma ut på en promenad, sen får vi se vad som erbjuds ikväll!


Puss & Kram

Av Jennifer Wistbacka - 28 september 2010 19:30

  


Sådär ser nya frillan och färgen ut!



Lite fräschare och snyggare än den här rishögen till hår!  

Av Jennifer Wistbacka - 28 september 2010 19:13

Efter att ha spenderat en helg ute i skogen hos mamma med en massa jobb och mys med familjen så är jag tillbaka i stan och har jobbat idag. Sista gången hoppas jag, har kontrakt tills på fredag nästa vecka men ska iväg på arbetsintervju på Ericsson på torsdag så jag hoppas jag kan få det jobbet istället. Är så sjukt trött på Sims och allt vad det heter där innanför de gröna staketen borta vid gamla Scania. Usch! Skulle vara skönt att få lite nytt i vardagen.

Jobbade på Björkäng i lördags och söndags. Skulle ha varit i stallet mest men hamnade istället mest i resturangen och serverade, diskade och hjälpte mamma med maten till gästerna.

Jag blev även lite korthårigare och fick en mörkare hårfärg i helgen, "farmor" var så snäll och klippte och färgade så jag är nöjd. En bild kommer inom kort!

Igår var jag, mamma och syster till Baggetorp och kollade på valpar. Så himla söta luddbollar som var helt galna.


Och sist men inte minst så hämtade jag ut min nya telefon igår och är så jäkla nöjd. En iPhone 3GS blev det, tycker nämligen att iPhone 4 är så kantig att hålla i. 3GS'en ligger bättre i handen. Har även skällt som tusan på www.skinz.se som jag beställde skydd/skal till telefonen från, mitt paket har legat i Örnsköldsvik i över en vecka så jag skrev nog Sveriges argaste mail nyss,haha.


Nej nu ska jag springa ner till tvättstugan och hämta lite tvätt sen Idol!

Puss & Kram

Av Jennifer Wistbacka - 23 september 2010 12:13

Livet leker

 

Ja det kan man säga typ.

Min nya mobil är påväg och ska på en arbetsintervju nästa vecka med en eventuell heltidsanställning, weei!! Har även typ världens sötaste hund och ska jobba hela helgen så att det går bra nu. Har även precis pratat med mitt försäkringsbolag om min knäskada och dom ska skicka ut papper till mej och sen ska jag på läkarbesök för att en läkare ska kunna bedöma min knäskada. Men som det ser ut nu så kommer jag nog få ersättning för det. Vet dock inte alls hur mycket den ligger på.


Nej nu ska jag klä på mej lite och sen åker jag med Fia till stallet!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 22 september 2010 09:45

Telefonköer..

 

Kan vara det värsta som finns.. Är så trött på att sitta i telefonkö, känns som att det är det enda jag gjort de senaste dagarna..

Suck!

Var hemma hos mormor igår och käkade middag med nästan hela tjocka släkten. Min moster och hennes man samt barn från england är här och hälsar på, så då tyckte mormor att vi skulle ses allihopa.

Jag och Rosanna har funderat på att åka till england och jobba några månader men jag tror jag börjar fundera på annat. För mej är det inte bara att åka, jag har hund och en lägenhet som i så fall måste sägas upp eller hyras ut i andra hand. Sen vill jag inte jobba i resturang, ska jag åka utomlands ska jag jobba med hästar. That's it!


Nej ska ta mej i kragen och gå ut med hunden när jag är färdig i den här jä*la kön...


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 21 september 2010 11:58

Valtider

 

Ja nu är äntligen valet över men inte en lugn stund kan man få för det.

Svenska folket har röstat in SD i Riksdagen vilket enligt min åsik inte är så hemskt som alla tycker. För det första så vill inte SD stoppa invandringen utan begränsa den, vilket jag tycker är rätt. Sen tycker jag att folk kan ge SD en chans, ge dom fyra år, missköter dom sej så lär dom ju inte komma med i nästa val. Och allt tjafs om omval, vad skulle det leda till? Tror inte det skulle påverka resultatet på något sätt, möjligtvis att SD skulle få ännu fler väljare.

Anledningen till att det har blivit såhär är enbart för att resterande partier inte har tagit tag i invandringspolitiken. Detta är ju bara ett sätt för svenska folket att öppna ögonen på våra svenska politiker.

Invandrare har jag inga problem med, så länge de sköter sej. De som jobbar, lär sej språket samt de som tillför något till vårat svenska samhälle får gärna stanna för min skull. Men sen finns de dom där rötäggen som inte jobbar utan lever på bidrag (som i grund och botten är våra pengar) och vägrar lära sej språket. Det är som som jag kan irritera mej på till döden tror jag. Men ibland så känns det som att det finns fler invandrare i sverige än vad det finns svenskar. Och just nu känns det som att vi knappt har jobb till oss själva och då ska vi samtidigt hitta jobb till invandrarna. Skärpning!

Och en sak till Jimmie Åkesson är inte Hitler.


Och det här är min blogg med mina åsikter, så gnäll inte över dom.


Jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte röstade på SD utan min röst blev på M, mitt hjärta är så blått som det kan bli så enkelt är det.


Nog om allt det där, ska hoppa mej in i duschen för att sedan ta mej ner till sjukhuset för ett litet besök!


Puss & Kram

Ninni


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards