Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under januari 2011

Av Jennifer Wistbacka - 31 januari 2011 21:59

Suck.. är helt slut i hela kroppen.

Var ju nere på stan med mormor idag och köpte mej ett Friskis & Svettis kort och gjorde även lite senare idag debut där. Körde ett Medel-pass och som sagt det tog bra, det känns att man inte har tränat på länge. Men det känns skönt att vara igång. Imorgon bär det av till stallet och lite ridning och sen på onsdag blir det ett Core-pass på Friskis!

Full rulle med andra ord! Inte en lugn stund.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 31 januari 2011 13:29

Hipp hurra för Porsche som blir ett år idag!

Tänk att tiden går så fort, Porsche har bott hos oss i nio månader redan. Känns som det var igår vi var och hämtade honom. En liten liten kille som inte tog upp alltför mycket plats i mitt knä på vägen hem. Nästan lika liten som en tennisboll. Han hade ett katthalsband på sej som var alldeles för stort (!) och ett koppel som var större än hunden.


  

Första bilden bara nån dag efter att vi hämtat honom, så liten! <3


Favoritbollen som tyvärr blev sönderbiten!   


Första tröjan som var måttligt populär, alldeles för liten idag!    

 

  

Porsche låg och tuggade på nåt i soffan som visade sej vara en tand!

 

Porsche och Itza busar på en av våra träffar i sommras!


Efter lite bus var det baddags som inte uppskattades!    


   

Bästisarna busar <3 

 

  

Och vips så blev han såhär stor! <3

Av Jennifer Wistbacka - 30 januari 2011 22:19

Sitter här i soffan alldeles för mej själv.

Porsche han dissar mej och ligger och sover i sitt hus. Jag väntar på att älsklingen ska komma hit så vi kan kolla på filmen vi har hyrt. Jag har förberett med lite morötter och dip! Mums!


Var och inhandlade träningskläder idag på InterSport, dom hade ett jättebra erbjudande på träningsbyxor och linne för 550 kr. Bara byxorna tidigare har kostat 500 kr så det var ett bra köp tycker jag, har dessutom inte haft några riktiga träningskläder men nu när man faktiskt tänkte sätta igång på allvar så känns det bra. Imorgon är det i alla fall dags för Friskis-premiären för min del.


På fredag ska jag och Elin på Daniel Adams-Ray, ska bli så kul att se honom live. Älskar hans musik <3


Nu kom älsklingen så nu blir det film!

Puss & Kram

Ninni


Såhär ser träningkläderna ut, fast jag köpte det rosa såklart!


     

Daniel Adams-Ray <3

Av Jennifer Wistbacka - 30 januari 2011 10:58

Åååhhhh!

Jag vill ha sommar nunununu!!!

Gud vad skönt det ska bli den dagen man kan slita på sen en söt klänning eller ett par sköna shorts och ett linne och sticka ner fötterna i sandalerna när man ska gå ut och morgonkissa hunden!! Istället för som nu, pälsa på sej som en annan eskimå så fort man ska utanför dörren, konstigt att hunden inte hinner kissa på sej faktiskt.


Jag är verkligen en sommarmänniska helt och hållet. Vintern är ingenting för mej, det är bara kallt och jävligt. Nej tacka vet jag sköna sommarkvällar med grillning, lite vin, kanske ett dopp i sjön och allt det där utan att behöva frysa (okej, då krävs det ju iofs typ 25+ för att jag inte ska frysa men ni fattar). Jag skulle kunna stå ut med alla mygg om jag fick ha sommar jämt!


Bjuder på några härliga sommar bilder!!


Det blir inte mycket mer sommar än en dag på beachen med vännerna!


    

Ridläger är för mej, väldigt sommar! 


Midsommar är sjukt sommar! <3

  

En tur i skogen på hästryggen en sommarkväll, finns det inte mycket som slår!


  

Flåsande söta hundar <3


     

Sommar <3 

Av Jennifer Wistbacka - 29 januari 2011 16:19

Sitter och äter frukost (!), sov lite för länge idag kanske..

Men så kan det vara ibland.

Porsche var ju hos veterinären i torsdags och kastererades, så han tycker väldigt synd om sej själv. Speciellt när han har tratten på sej, då finns det inte mycket som är värre kan jag tala om. Men han börjar bli piggare nu i alla fall så det känns skönt.

Igår var en ganska lugn kväll var hemma och käkade god mat med älsklingen och sen åkte vi ut en sväng och tog en kopp kaffe på Shell en snabbis innan vi åkte hem till lillprinsen igen.


Ikväll ska vi iväg till Forss och Zarah och käka lite middag och umgås, Matte och Fiia skulle komma också. Det ska bli riktigt trevligt faktiskt var ett tag sen vi umgicks allihopa!


Nej nu ska jag äta upp min frukost och sen vidare till duschen!


Puss & Kram

Ninni


Såhär synd är det om lillprinsen just nu!

Av Jennifer Wistbacka - 26 januari 2011 21:28

Sitter i soffan och slappar med lillprinsen och kollar på "Dum & Dummare" på Kanal 5. Jag bara älskar Jim Carrey, han är så jäkla bra. Jag skrattar ihjäl bara av att se på honom. Fast han är helt klart bäst i "Ace Ventura".


Var nere på stan och käkade med Elin på Coffee & Lounge förut och nu har älsklingen precis åkt till jobbet.

Vi var ju på Ikea igår och köpte mej en sängstomme och lite annat smått & gott. Det blev jättebra och är nöjd till tusen.

Porsche fick som vanligt en leksak från Ikea och älskling envisades med att köpa en mjuk fotboll till lillkillen som är större än honom själv. Ser rätt roligt ut när han leker med den, men han verkar gilla den i alla fall.

När vi kom hem igår åkte jag ut med bilen till mormor igen och sen hem för att skruva ihop sängen. Som tur var kom Madde och hjälpte till att skruva hop den annars hade det aldrig gått!



Såhär blev det med nya sängstommen. Porsche han sova i sängen före mej och han verkade gilla den iaf!  Bilden är lite dålig men ska försöka ta lite bättre bilder på både sängen och hela lägenheten här på bloggen för er som är nyfikna!


Puss & Kram

Ninni  

Av Jennifer Wistbacka - 24 januari 2011 14:50

Jaha det blev inte mycket till sömn inatt innan älsklingen kom hem efter jobbet imorse vid fem tiden. Därför har vi inte riktigt vaknat till än har bara varit ute med lillprinsen och morgonkissat om man nu kan kalla det så. Men gud så skönt det var ute, lite plusgrader och några solstrålar letade sej allt fram och när man hör fågelkvittret så blir det ju ännu bättre! Våren är påväg känns det som, fast det lär säkert hinna komma minst en meter snö till innan våren tittar fram på riktigt. Vi är ju faktiskt bara i januari än så länge.


Ska försöka få liv i min andra hälft nu så vi kan äta frukost!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 23 januari 2011 14:13

God morgon, eller nåt!


Har faktiskt varit vaken ett tag och har till och med hunnit äta frukost och varit på morgon promenad med lillprinsen. Älsklingen däremot ligger fortfarande och snarkar eftersom han ska jobba natt. Fick order att väcka honom senast 15.00 om han inte vaknade själv.


Igår var jag och Porscheman och hälsade på mormor och hela släkten var nästan där. Vi firade att jag fått körkort med sjuukt god mat. Potatis, trattkantarellsås och kött! Mumma säger jag bara.

Ikväll ska vi till älsklingens föräldrar och äta, så jag slapp nästan laga mat hela helgen. Skönt för mej, haha!


Imorgon kommer mormor in till stan och lämnar sin bil för på tisdag när älsklingen vaknar ska vi åka till IKEA och köpa en sängram så man slipper vara livrädd att sängen ska ramla ihop när som helst så fort man lägger sej i den. Kanske får med sej något mer hem från IKEA det vet man ju aldrig, hehe. Sen ska jag försöka hinna med att springa ner till S-E och tacka så mycket för all hjälp!


Nej nu ska jag se om det finns något vettigt på tv och inta soffläge!


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards