Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under mars 2011

Av Jennifer Wistbacka - 14 mars 2011 10:51

Hej allihopa!


Idag är en riktigt bra dag, det ända som fattas är min älskling som är på jobbet och att solen skiner. Det hade gjort den här dagen till perfekt!

Såklart så la ju internet av på Tärnö precis när jag började blogga igen efter några veckors uppehåll. Men nu är jag hemma hos älsklingen och här finns det ju internet som tur är. Det konstiga är ju att wifi'n funkar på iPhonen men inte på datorn.. hm nån som har ett bra svar på det?


Jag har i alla fall varit ute med Porsche på morgonkiss och sen har jag ätit frukost. Efter det har jag bara slappat här hemma hos älsklingen men jag ska väl ta tag i det här snart och slänga mej i duschen.


Idag åker min favorit på Tärnö, Hippan till den här Magnus på inridning.. Lite ledsen blir jag allt eftersom jag hade hoppats på att få visa henne på treårs testet. Men men.. Samtidigt så åker Lourdini, 4 åringen, tack och lov. Den hästen och jag kom inte riktigt överens.


Jag ska försöka lägga in lite bilder snart också på det stora stallet, så ni får se hur fint det verkligen är!


Så länge får ni nöja er med en bild på den soldyrkande lilla Big P!


Puss & Kram

Ninni


  

Av Jennifer Wistbacka - 8 mars 2011 19:47

Dåligt med bloggande

 

Ja det har det verkligen blivit på sista tiden men det har varit mycket med flytt, jobb osv. Men nu har jag i alla fall fått alla saker på plats i nya lägenheten på Tärnö, det känns sådär måste jag erkänna.

När jag flyttade hemifrån från mamma så lovade jag mej själv att aldrig mer flytta till landet igen men nu sitter jag här.

Det känns mest jobbigt att säga upp min älskade lägenhet i stan. Den har jag verkligen trivts i och verkligen kännt mej hemma i. Ska man jämföra standard på den och nya lägenheten... nej det går inte ens. Jag har verkligen blivit bortskämd det senaste året med fin lägenhet, bra hyresvärd och bra område.

Anyway, jobbet rullar på och det är jättekul att jobba med unghästarna. Tog in 4-åringen idag, som ska åka iväg i veckan, och broddade henne. Det tog sin tid och det var mycket tjafs, med andra ord - Jag hatar att brodda på hästar!! Och då fick hon ändå bara två i varje sko, men tänkte att hon skulle slippa halka och slå ihjäl sej på isgatan på stallplan.

3-åringen Hip Girl är superfin, vi har börjat hoppa lite högre i löshoppningen och det går superbra. Ska försöka lägga ut en film men det är svårt att löshoppa och filma själv samtidigt. Har även hängt lite på henne och hon är hur cool som helst. Har till och med tagit ett varv i ridhuset med mej hängandes på ryggen!

2-åringarna går mest i hagen och blir intagna, ryktade och longerade ibland. Till sommaren blir det med sadel och sen i höst så är det dags för inridningen av dom också. Det går nog bra med alla förutom Cherry som just nu är helt hopplös i alla fall. Hon vill verkligen inte samarbeta och välter min löshoppningsring av hinderstöd och bommar som jag har kämpat med.

Det tog mej en hel eftermiddag att bygga upp den hästj***l!!!

Nej nu ska jag slänga på en film och slänga mej i soffan och slöa en stund till innan det blir sängen snart igen!

Längtar tills på måndag och ännu mer till lördagkväll då jag får träffa älsklingen igen <3


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards