Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under juni 2013

Av Jennifer Wistbacka - 30 juni 2013 21:59

Finally, nu är jag äntligen på plats på Södertörn Ryttarcenter.

Jag och Paulina har installerat oss hyfsat i våra rum, fick bara med mig det viktigaste nu så kommer Peter förbi med resten imorgon så som köksgrejer och min säng och lite diverse möbler.

Vi var ute en sväng med hundarna när vi snackat lite med René och såg oss omkring. Stället ligger helt fantastiskt till måste jag säga, precis vid Östersjön.

Nu är det i alla fall dags att sova, imorgon kl 07.00 börjar våran första dag här!

Av Jennifer Wistbacka - 30 juni 2013 00:06

Har haft en perfekt sista dag med familjen här på landet innan det bär iväg imorgon. Tog lite sovmorgon och käkade frukost i lugn och ro med syster och hennes kompis, sen rensade jag och mamma lite rabatter i solen innan vi gick över till nya huset och målade lite. Klantig som man är har man ju lyckats få färg i håret och på halva kroppen... Sen har vi grillat och käkat god middag allihopa och kvällen avslutades med en bra film.
Så alltså, imorgon bär det av mot nya äventyr. Ska bara ta med mig det viktigaste imorgon sen kommer "pappa" upp med lite möbler och inredning på måndag, han skulle ändå jobba i Sthlm så då svänger han förbi. Men jag ska ändå packa in allting i kärran imorgon och gå igenom checklistan minst hundra gånger för om jag ska vara ärlig så vet jag inte när jag har möjlighet att åka hem nästa gång.
Jag kommer jobba på gården första veckan sen åker vi ner till Falsterbo. Vet inte hur länge vi blir där men jag antar att vi är där hela veckan. Det bästa är att René bara kommer ha en häst med sig vad jag förstod så det kommer bli ganska chill som hästskötare.

Jaja nog om det, nu ska jag dra på ytterligare en film och somna till. Om jag nu kommer kunna somna, är faktiskt spänd och förväntansfull för den närmsta framtiden just nu!

Av Jennifer Wistbacka - 28 juni 2013 15:23

Ja nu är det sista ute ur lägenheten och den är städad från golv till tak. Rosanna var med och hjälpte mig och vi hann till och med klämma in en fika med Tessan på sultans.
Nycklarna är inlämnade och på söndag börjar mitt nya liv, kan inte annat än längta..

Av Jennifer Wistbacka - 27 juni 2013 13:18

Har varit lite dålig uppdatering här dom sista dagarna men jag har haft fullt upp med att gå igenom alla lådor för att se vad som ska med och inte. Men nu verkar jag ha fått lite ordning och den sista tvättmaskinen går nu.
Har precis varit ute på en skön promenad runt udden här hemma och hundarna uppskattade det verkade det som. Neo sprang mest och kollade efter djur som han kunde jaga, det verkar vara hans största hobby. Annars är det fruktansvärt skönt att vara på landet, slippa stressen i stan som är överallt.
Imorgon åker jag och Rossi in till Katrineholm och städar det sista i lägenheten och garaget och lämnar in nycklarna. Hade också tänkt att tjejgänget skulle träffas en sista gång innan jag åker och gå ut och käka men det är ganska dålig uppslutning så det blir nog avblåst.

Fick även ett sms häromdagen av en gammal vän, hon önskade mig lycka till och att hon var glad för min skull. Det skar lite i hjärtat för än idag så saknar jag henne och det vi hade, trodde vår vänskap var "bulletproof" men det visade sig att den var så skör att vi lät en kille komma emellan.

Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta

Snart, snart är det dags att börja nya jobbet! #lyckligtjej

Här får ni lite bilder från dagens promenad!


Av Jennifer Wistbacka - 25 juni 2013 14:08

Haha låg här på gräsmattan hemma hos mamma och solade som bäst, gick in för att ta ett glas vatten och när jag kom ut så var tydligen min handduk upptagen av två andra soldyrkare.. Det kanske är meningen att jag måste ta tag i sorteringen av vad som ska med till södertörn och inte.. Suck!

Av Jennifer Wistbacka - 23 juni 2013 19:15

Har äntligen landat i sängen hemma hos mig. Det har verkligen varit fullt upp hela helgen. När jag kom hem vid fyra tiden idag så satte jag igång och flyttstädade badrummet så det är gjort. Usch vad jag tycker det är äckligt fast jag gjort storstädat det minst en gång i månaden sen jag flyttade hit.
Vill då inte veta hur det ser ut hos nån som aldrig städat under badkaret sen dom flyttade in..

I alla fall så ska jag stoppa något i magen snart sen blir det att åka till Flen och hämta hem jycken och lite mer flyttkartonger. Rosanna extraknäcker som budbil idag från mamma så jag slapp åka dit för det är så in i helvete långt. Rosanna jobbar som personlig assistent åt mammas granne idag så det var ju passande. Ska även passa på att slänga iväg mina två kartonger med kläder i en UFF konteiner när jag åker förbi ÖB. Sen är det inte mycket kvar att packa. Lite köksmaskiner så som brödrost, vattenkokare osv bara.

Det känns så sjukt allting, det har gått så fort men det känns så jävla bra! Som jag längtar tills mitt nya liv börjar!

Av Jennifer Wistbacka - 23 juni 2013 02:08

Jag har haft en helt fantastisk kväll på landet ikväll med mina bästa. Vi är hemma hos Nathalies föräldrar och har varit här hela kvällen och har ätit god mat och druckit goda drinkar. Det har varit en helt perfekt sista kväll med gänget, som jag kommer sakna mina bästa!
Nu ligger vi nedbäddade i sängen och kollar Harry Potter och ska alldeles strax sova, hoppas ni alla andra haft en grym kväll också!

Av Jennifer Wistbacka - 22 juni 2013 13:20

Jaha min blogg verkar ha flippat.. Har skrivit ett helt inlägg om gårdagen och det är spårlöst borta, bara bilden som kom upp..
I alla fall gårdagen i en kortfattad verision - Mamma, sillunch, midsommarkrans, bad, Rossi, fika, fågeltornet, alkohol, fest, vänner, full, godnatt!

Hoppas ni hade en bra midsommar mina vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards