Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under oktober 2013

Av Jennifer Wistbacka - 21 oktober 2013 22:20

Då var det bokat och klart, den 28'e februari styr jag och Rossi mot Stockholm för avicii! Ingen är nöjdare än jag just nu. Behövde det här för att pigga upp mitt liv som är ganska trist just nu.

Av Jennifer Wistbacka - 21 oktober 2013 00:55

Jag vet att det nu de senaste dagarna har gnällts väldigt mycket om min hals MEN det gör fruktansvärt ont.
Jag skulle nog såhär i efterhand tänka igenom detta en gång till om jag skulle operera bort halsmandlarna. För det är fasiken inte nådigt vilken smärta det medför. Om jag ska vara ärlig så känns det som att det blir värre ju fler dagar det går. Utöver all medicin som jag redan tar mot smärta och inflammation så har jag börjat käka ytterligare mediciner som är avsvällande då det har börjat gå upp mot öronen och det känns som om huvudet ska sprängas..
Dålig andedräkt får man också eftersom de har bränt bort mandlarna, ni kan ju tänka er.. Bränt kött i halsen, skön smak man går runt med i munnen dagarna i ända. UÄK!

Käkade chorizokorv till middag idag och det var ju inte det smartaste draget kanske.. Det är dålig kombo med stark korv och sårig hals tro mig.

Trött blir jag också av medicinen, har mest legat i sängen och kollat film idag med undantag för små utflykter mest för att få röra lite på mig. Var och hämtade hö till fåren med mamma och lillebror samt Rosanna och sen var jag och Rosanna en sväng till nya huset, efter det var jag helt färdig och däckade i sängen.

Jag har redan tröttnat och vill bli frisk NU!

Av Jennifer Wistbacka - 18 oktober 2013 23:33

Hej mina vänner.
Jag mår bra efter gårdagens operation om ni undrar, men det gör ont i halsen såklart. Tog en titt i halsen med ficklampa förut och det är ingen trevlig syn vill jag lova, blä!
Har mest legat stilla och kollat på tv och film idag. Var en sväng till Nyköping med syskonen, lillebror går i skolan där så vi passade på att hämta honom och syster ville ha ett skal till sin nya telefon. Tyvärr verkade det inte som en enda butik fått in skal till Sony experia z1.
När vi kom hem lagades det mat och sen blev det idolmys med familjen. Till middag bjöds det på fläskfilé och potatis och sås såklart, det är så jävla jobbigt att äta men om man tuggar noga och ser till att inte svälja stora bitar så går det bra men inte fort. I och med att jag har "hål" i halsen efter mandlarna så är det jobbigt och dricka också, känns som vätskan liksom samlas där ibland.. Uäk!

Nu ligger jag nedbäddad i sängen och kollar film, har sovit så mycket på dagen så har svårt att somna och dessutom värker halsen trots tabletter och bedövande munskölj. Går i och för sig på ganska starka smärtstillande så sömnen kan slå till närsom.

Av Jennifer Wistbacka - 17 oktober 2013 23:05

Ja jag ligger i sängen och har väl precis klarat till i knoppen efter all narkos och alla smärtstillande tabletter.

Halsen gör ont, trots att bedövningen fortfarande sitter i. Jag vill inte veta hur det kommer kännas imorgon. Har fått starka mediciner utskrivna som ska tas vid behov samt en munskölj som är bedövande. Jag kommer vara sjukskriven (från arbetslösheten..?) i 10 dagar och sen får jag inte anstränga mig (läs rida) på 4 veckor! Hur f*n ska det gå? Jag kommer ju gå under.. Får väl åka till stallet och sniffa häst då..

Anyway, läkaren sa att mina halsmandlar var stora (som oskalade valnötter typ) som väntat och det känns tomt i svalget kan jag säga. Har inte tyckt att mandlarna har påverkat min andning men det har dom nog gjort, känns mycket bättre på den fronten.
Med andra ord så blir det en lugn helg med mycket smärtstillande och tedrickande skulle jag tro.

Av Jennifer Wistbacka - 15 oktober 2013 10:37

Nu börjar det hända lite saker här hemma.


Eftersom att jag verkligen tror på min affärsidé som jag har så bestämde jag mig för att inte ge upp.

Igår la jag ut lite annonser igen och fick några svar. Både från personer som ville stalla upp och som ville lämna sin unghäst till mig för inridning. Kul!

Så nu börjar jag kolla lite smått hur det går till det här med att starta eget osv.. Behöver ju ett startkapital och ett företagsnamn. Sen ska det registreras för F-skatt och en massa sånt där. Jag hade ju ett företagsnamn i huvudet och jag kollade upp det på bolagsverket nyss och såklart så finns det redan ett företag som har det namnet, även mitt reservnamn var upptaget..typiskt. Så jag ska klura vidare och se vad jag kommer på.


På torsdag åker jag upp till Sthlm för att äntligen få operera bort mina halsmandlar, woho! Så nu kanske man kan få hålla sig frisk hädanefter. Sjuksköterskan som jag pratade med frågade om jag var frisk, och jag svarade bara att "Ja jag är väl så frisk som jag kan bli.." Om man är konstant förkyld så är jag ju hyfsat frisk nu tycker jag..?

Dock, nu kommer det värsta, efter operationen så får jag ABSOLUT inte anstränga mig på 3 veckor eftersom jag tydligen kommer ha sår i halsen som kan börja blöda vid ansträngning. Hur tänkte dom där? Jag måste ju rida..? 

Jaja man får väl se det som att det blir bättre sen!



Av Jennifer Wistbacka - 10 oktober 2013 15:01

Rosanna och jag gjorde lite macrons igår och det blev lite "skal" över så jag gjorde en chokladkräm idag och gjorde resten av macronerna idag, fick tankarna på lite annat en stund i alla fall. Här är resultatet:


 

Av Jennifer Wistbacka - 10 oktober 2013 13:31

Idag känns allting tungt. Jag har haft Rosanna här på besök i tisdags och onsdags. Det har varit bra, det är alltid kul att umgås med henne fast vi inte gör något speciellt. Hon får mig att må bra, min bästa vän <3

Men inatt har jag sovit oroligt och idag är jag nere på botten igen. Jag ska åka och träffa en person imorgon och prata om jobb och en framtida verksamhet. Det ska såklart bli kul men mitt liv känns inte bättre för det. 

Idag sitter jag mest och stirrar in i väggen med gråten i halsen, kollar på bilder som är tagna för ett år sen när allt var frid och fröjd.. 


 

Av Jennifer Wistbacka - 7 oktober 2013 22:17

Just nu finner jag ingen ork till någonting.. Har spenderat nästan hela dagen i sängen. Var uppe en stund på morgonen och tänkte äta frukost men det blev bara en kopp kaffe. Jag orkade inte ens bre en macka. Allt känns så meningslöst. Jag skulle vilja åka ut till Preben, han brukar alltid få mig på bra humör, men finner ingen lust till det heller.
Höstdeppen är värre än vanligt i år och det har ju sin förklaring. Just nu spyr jag på allt.

Fick inte jobbet som jag var och provjobbade på förra veckan. Det berodde nog mest på att jag var ärlig och sa att jag kommer söka andra jobb under tiden. Det var inte så oväntat men det är klart att det känns tråkigt. Trivdes väldigt bra där och tillsammans med familjen.

Ovido - Quiz & Flashcards