Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jennifer Wistbacka - 30 oktober 2010 14:13

Kom precis hem efter en sväng in på systemet och sen en promenad i skogen med Madde och hundarna.

Kom på lite hastigt och lustigt imorse när jag vaknade att jag inte alls är sugen på att festa nästa helg utan idag istället. Så ikväll blir det party, har dock ej bestämt var vi ska vara än men det brukar ju lösa sej framåt kvällen.

Så nu ska jag ta och diska lite och sen ta en dusch och försöka göra iordning håret så att det blir som jag vill och efter det kommer det största problemet, vad ska man ta på sej?! Båda mina garderober är överfulla och ändå lyckas jag ALDRIG hitta något att ha på mej... hur går det ihop sej?

Porsche får bo hos mormor ikväll, lika bra att hon får som hon vill. Hon har tjatat länge på att det var så länge sen Porsche var hos henne.


Ses i dimman ikväll!

Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 27 oktober 2010 14:58

Sitter hemma efter en sväng i skogen med Madde och hundarna, och har precis käkat lite efter en och en halv timmes plugg. Fy fan vad jag är bra!

Nu ska resten av dagen spenderas i telefonkö antar jag då min telefon inte funkar som den ska, går inte att få tag på mej alla gånger tydligen..

Ska även ringa Agria och prata med dom om Porsches försäkring.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 25 oktober 2010 22:07

Är toktrött på grund av riktigt dålig sömn inatt.

Det har ju sina anledningar, och jag är ju ganska duktig på att förstora upp saker gånger hundra och sen aldrig sluta tänka på det.


Dricker en kopp te och sitter här hemma efter en heldag med Madde.

Vi tog en lunch på stan med Fia innan alla knallade iväg till sitt eget en stund. Senare tog Madde och jag en promenad i skogen med hundarna.


På eftermiddagen drog vi till Willys och handlade lite, eller ja massor.. Av två påsar jag fick med mej hem så var väl ungefär 3 varor det som stod på listan, det har en tendes att bli så alltför ofta.

Av Jennifer Wistbacka - 24 oktober 2010 13:04

Äter frukost och kollar på reprisen av Idol.

Elin kunde ju verkligen ha fått bytt ut sin kroppstrumpa mot något annat faktiskt, hemskt!


Och det är bara sorgligt när Linda försöker skylla på att Beatles inte var hennes grej, hon har inte varit bra sen fredagsfinalerna började. Hon var faktiskt sjukt bra på audition och sen på slutaudition men sen har det bara gått utför...


Olle däremot är ju grym och Minnah faktiskt, har inte gillat henne men hon gjorde faktiskt riktigt bra ifrån sej i fredags.

Men Linnea är ju också bara hemsk, hon kan få åka ut ut ut ut ut!!!!


Var i alla fall seriös och satte mej ner igår och skrev mitt CV, äntligen! Så nu är det klart, och på måndag är det bara att skriva ut och sedan gå och dela ut lite här och var. Städade lite här hemma igår också samt tvättade och diskade, det är ju inge roligt men det måste göras.


Nej nu ska jag ta och göra något vettigt!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 22 oktober 2010 19:04

Sitter hemma och njuter av att äntligen börja få lite ordning i lägenheten!

Soffan är på plats och hyllorna + spegeln är äntligen uppe. Bättre sent än aldrig brukar man väl säga?

Nu fattas bara ett vitrinskåp, en expedit hylla, en byrå och lite tavlor som ska upp sen tänker jag nog aldrig flytta. Trivs verkligen jättebra här!


  


Kvällen ska spenderas hemma hos Madde & Johan med vännerna och Idol.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 20 oktober 2010 10:43

Sitter hemma i min nya soffa och morgonmyser för mej själv.

Är jävligt nöjd faktiskt.


Madde sov hos mej så vi klev upp alldeles för tidigt igår och begav oss mot tågstationen och Flen, därifrån vidare till Sthlm i bilen med Peter. Vi stannade till på Ikea i Kungens Kurva innan vi åkte in till stan. Och hade jag inte köpt en soffa igår hade jag nog fått med mej halva Ikea hem. Men jag fick nöja mej med en matta igår.

Efter det åkte vi in till stan och Peter jobbade lite så Madde och jag tog en lååång fika på McD. Sen hämtade vi äntligen soffan och åkte hemåt. Vi stannade till hemma hos mamma en stund för att äta och lasta av lite saker som Peter köpte på Ikea, sen åkte vi hem till mej och slängde av soffan.

När jag väl hade fått soffan på plats så bestämde jag mej för att möblera om lite, så nu känns det som en ny lägenhet! Nu är det faktiskt bara en byrå som fattas i hallen och en Expedithylla i vardagsrummet sen är jag nöjd. Eller nej då ska det tapetseras/målas om i köket och kanske blir det en fondvägg i rummet.


Nej nu ska jag ta en dusch sen väntar tandläkaren.


Såhär blev det med matta och soffa!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 18 oktober 2010 16:59

Var uppe tidigt idag och käkade frukost innan jag och Madde tog oss ner på stan för att uträtta lite ärenden för att sedan styra vidare mot skogen så hundarna fick sin promenad.


När jag kom hem satte jag mej ner och fixade naglarna, äntligen. Det jag riktigt svårt och pyssligt men det blev ganska bra för att vara första gången tycker jag! Det var ju bara "nageltippar" som limmas på och filas och allt möjligt, men här är resultatet i alla fall. De blev bara nån millimeter längre än mina riktiga naglar men nu blir dom lite starkare i alla fall!


  


Nu ska jag ta mej en dusch för jag känner mej riktigt frusen.

Imorgon styr vi mot huvudstaden och soffhämtning, har äntligen hittat en som jag vill ha!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 16 oktober 2010 17:41

Har varit nere på stan idag med Fia, vi käkade lunch och strosade lite inne på Åhléns och H&M. Köpte mej ett kit med gelenaglar och sånt som jag tnkte fixa idag. Men icke, för när jag kom hem och öppnade kartongen så fattades nagel limmet och jag orkade verkligen inte gå ner på stan en gång till så jag får väl knalla ner imorgon istället och gnälla lite.

Hittade också en liten förpackning med sex ringar som var jättesöta, dock var tre av ringarna jättekonstig passform på men de andra var kanon och sitter nu på fingrarna!


Har för övrigt inte tagit upp kampen mot min bakade potatis än men det kommer väl. Ikväll serveras det fläskfilé, ris och skogssvampspanna till middag! Det blir mumsigt.


Nej nu ska jag ta och göra något vettigt, förbereda maten kanske.


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards