Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under november 2010

Av Jennifer Wistbacka - 25 november 2010 10:17

Har precis ätit frukost och sitter och latar mej i soffan.

Hade en körlektion nu på morgonen vid nio som jag försov mej till. Inte bra men det löste vi galant. Anna kom och hämtade upp mej och sen släppte hon av mej på samma ställe. Idag var det fan lite äckligt att köra, vi körde på ganska mycket smågator och det var ju inte bra plogat direkt så kändes mest som att man halkade runt med bilen. Och på de större gatorna var det bara slaskigt modd som var lika snuskigt.

Tänkte jag skulle hoppa in i duschen nu och fixa iordning mej lite för snart kommer Madde en stund innan nästa körlektion och jobb ikväll. Så skönt med sista kvällen innan helg! Blir nog en bra helg, Norrköping imorgon med girlsen, sen käka hos mormor, lördag blir det utgång med girlsen och på söndag ska jag bara lata hela dagen!


Ha en bra dag!

Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 22 november 2010 13:38

Har precis gjort mej iordning inför jobbet efter en tidig morgon och fyra timmar på körskolan och riskettan.

Käkade lunch också, det blev stuvade makaroner och stekt falukorv och gud så gott det var. Evigheter sen man käkade det faktiskt, men käkade som en häst så skulle behöva vila en stund innan jobbet. Fast då skulle jag förmodligen somna eftersom jag har sovit en timme inatt ungefär. Det är bara att hålla sej vaken tills ett inatt då man äntligen ska få sova. För imorgon är det upp med tuppen igen och körlektion kl nio.


Helgen har varit kanonbra faktiskt, bästa på länge. I fredags var det idol som vanligt med vännerna. Efter det åkte jag och Marcus och hälsade på Z och M vilket var evigheter sen också.


I lördags var det myys för hela slanten. Det lagades god mat, kollades på film och sen lite våfflor som avslutning på en perfekt kväll. Ungefär så var söndagskvällen också fast utan våfflor och film. Men mycket soffmys.


Nehe nu ska jag ta och göra något vettigt innan jobbet!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 18 november 2010 13:31

Har ont i min hals, IGEN! Jag blir så trött, att jag aldrig kan bli av med något man drar på sej. Så jag ska ta och hinka te idag tror jag..

Ska jobba sista kvällen för den här veckan om en stund. Ska bli skönt men shit vad de här två veckorna har gått fort. Det är det som är så skönt när man jobbar, att man alltid har något att göra. Skönast med kvällsjobbet är ju att det bara är fyra dagar och sen en långhelg.


Har också fått en släng av att jag saknar mitt hår som jag hade i somras. Så jäkla långt och fint och jag kunde göra i princip vad jag ville med det.. Suck.


Nej nu ska man göra sej klar för jobbet!


Puss & Kram

Ninni



Av Jennifer Wistbacka - 14 november 2010 15:49

Äntligen står maten i ugnen efter att ha tvättat diskat och gjort lite annat roligt söndagspyssel, eller inte. Var till och med så seriös så jag gjorde rent köksfläkten över spisen vilket var väldigt välbehövligt. Har inte gjort det sen jag flyttade in i januari så den var sådär lagom mysig.

Ikväll serveras det ungsstekt falukorv och potatismos i alla fall, gott ska det bli!

Porsche åkte iväg till mormor idag redan så nu är det så tyst och tomt här hemma igen. Känns som att det är mest mormors hund jag har här på helgerna nu. Men så får det vara så länge man jobbar för han kan ju inte vara själv hemma i tio timmar medans jag jobbar.

Nej nu ska jag ta tag i dammsugningen innan jag käkar.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 13 november 2010 14:18

Har sovit ganska dåligt inatt faktiskt.

Så jag vaknade för en liten stund sen och har bara varit ute med lillprinsen och tryckt i mej en macka.


Är dessutom ganska irriterad på vårdcentralen då jag fortfarande inte känner mej helt frisk men det är inte körtelfeber. Provern visade negativt för körtelfeber men vad fan är det jag har då?


Idag vet jag inte riktigt vad som sker. Det visar sej väl lite senare idag antar jag!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 12 november 2010 12:39

Sådär, nu har jag avverkat första veckan på Ericsson och det har varit riktigt kul faktiskt. Kul att få göra något nytt och lära känna nytt folk, arbetskamraterna är verkligen toppen.

Sitter och käkar frukost och kan konstatera att när man jobbar så hinner man inte med mycket annat. Har till exempel inte bloggat sen i måndags och hunnit ner på körskolan har ju bara varit att glömma. Vilket känns sådär eftersom jag har första körlektionen på onsdag. Men jag funderar på om jag ska ösa ner dit nu en sväng..

Vaknade imorse att att det kom en liten hund upp i min säng och pussade på mej, som jag har saknat min älskade lilla råtta! Men nu är han hemma igen och åker inte förrän på måndag igen!!

  


Ikväll blir det Idol med dom bästa och även resten av helgen blir lugn.

Hoppas ni får en bra helg allihop och ta det lugnt med alkoholen om det ska konsumeras!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 8 november 2010 12:20

Hade världens mysigaste kväll igår!

Först middag som bestod av flygande jakob med ris, första gången jag gjorde det men gud så gott det var! Sen blev det en kort fika innan det blev filmmys, mysigt!

Och jag är så grymt sugen på att tatuera mej just nu! Har hittat en kanonfin som jag skulle kunna tänka mej, men då är ju nästa fråga vill jag att min första tatuering ska vara så stor? Den kommer ju täcka större delen av sidan på mej... Kanske ska börja med en mindre som jag tänkt från början, en som bara syns om man vill att den ska synas.

Eller vad tycker ni?


I vilket fall så fick jag inte sova mycket inatt, för jag var ju bara lite lagom uppskruvad inför jobbet idag. Konstigt nog är jag inte direkt trött heller, så det ska nog gå bra idag. Nu ska jag ta tag i allt och ringa a-kassan och sen ta mej en dusch innan jag sstyr mot jobbet!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 7 november 2010 13:10

Härliga söndag!

Vaknade för en halvimme sen och har varit nere i tvättstugan och slängt in lite kläder. Var ganska välbehövligt med tanke på att garderoben var tom och tvättkorgen full.

Imorgon börjar jag jobba och det ska bli så kul. Ska bara försöka pussla ihop jobb och körlektioner här framöver också vilket inte blir det lättaste. Fast som det ser ut så löser det sej ganska smidigt. Ska ner en sväng imorgon innan jobbet och plugga lite.

Saknar min lilla prins gör jag också, och det dröjer ytterligare fem dagar innan jag får se honom. Saknar lite att gå i skogen med Madde och Chicco.

Ikväll blir det en riktig myskväll med god mat och en bra film hoppas jag, får se vad man hittar för nån. Några tips?


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards