Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under maj 2014

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2014 12:16

Idag står hoppning på schemat! Tre kombination blir det och tanken är att vi ska ta några större språng idag, ska bli så kul!
Men först ska jag möta upp Jossan i stallet och vi ska rida en sväng i skogen, Mona är snäll och lånar ut sin islandshäst till mig eftersom Bally var upptagen idag.

I övrigt så har jag kommit igång riktigt bra på jobbet och har jobbat två veckor heltid nu. Ska även jobba hela nästa vecka. Det är så skönt att ha något att göra om dagarna och så himla skönt att äntligen få tjäna pengar igen!
Hästar kostar, you horsepeople would know...
Livet känns bra nu, och jag hoppas det fortsätter i samma takt!

Av Jennifer Wistbacka - 15 maj 2014 23:46

Idag stod hoppning på schemat och min grabb var såååå fin!!
Han slutar aldrig att förvåna mig uppenbarligen.
Vi började enkelt med ett lågt räcke på ena långsidan med galoppbom före och efter. Han tyckte att bommar på marken var överskattat och trasslade mest in benen i dom kändes det som. Sedan gick vi över på en fem och en halva med travbom in, med andra ord var det ganska enkelt idag. Han var i bommar lite här och där men det har jag överseende med då han inte är rätt musklad och har lite halvtaskig kondis.
Både han och jag var nöjda efteråt och kvällstävlingen i Vingåker den 3/6 kommer att bli av om jag har hunnit få pass och han har fått sin licens!

Jag blir bara mer och mer kär i den här grabben och ja, det känns som att detta inte kommer sluta med att jag går ut ur detta hästlös..
Han påminner så himla mycket om min gamla Epok jag hade, samma ögon och humör och har en räv bakom varje öra. Lite så jag gillar det helt enkelt, varför åka häst när man kan rida?

Av Jennifer Wistbacka - 14 maj 2014 20:48

Alltså min häst bara fortsätter att leverera och förvåna.
Han blev ju skodd i tisdags förra veckan och var ju mer vild än tam och vi fick brottas med honom ordentligt. Resultatet blev att en av bakskorna trampades av i hagen i söndags.. Jag ringde hovis på en gång som inte blev överlycklig direkt med mitt monster färskt i minnet.
Så idag var det dags att slå på skon igen. Jag var ute nån timme innan hovis kom och jag longerade av grabben lite innan så han inte skulle ha så mycket spring i benen när det var hans tur.
Och när det väl var hans tur så stod han blickstilla som ett litet ljus och han var såååå duktig. Richard är en grym hovslagare som alltid behåller lugnet och tack vare det hade min kille en bra upplevelse sist han skoddes även fast han var stökig. Så idag fick han fästa bakskorna ordentligt och laga den trasiga delen på hoven med nån form av plast, så nu ska dom väl sitta! Imorgon står det hoppning på schemat, ska bli spännande!

Av Jennifer Wistbacka - 12 maj 2014 23:14

Åh det är alltid lika roligt att få tappskor.. Jag som precis verkligen hade kommit igång, suck.
Hovis kommer i alla fall på onsdag och slår på den och på torsdag står det hoppning på schemat! Idag fick min kille nöja sig med att jobba på lina och han börjar bli så fin, så himla samarbetsvillig och öppen för förslag.

Igår red vi ut ordentligt för första gången och det blev till och med lite galopp, några bocksprång blev det men det var av ren lycka. Dock kände jag att han blev stark och drog mig ur balans så kanske måste ha ett lite starkare bett vid uteridning men vill inte ha det heller egentligen. Ska prova med graman nästa gång så får vi se om det går bättre.
Ska även prova att rida med hoppgjorden imorgon så får vi se om det är den han tycker är obehaglig.
Var iväg igår och jagade rätt på träpellets så nu står han på det i boxen istället för halm och herregud vad fort det gick att mocka och gud så skönt det var att slippa mocka ut halva boxen!

Imorgon kommer bästa Rossi hit och vi ska först ut och köra backträning i grustaget vid stallet sen en sväng till Eskilstuna och strosa lite, om våra ben bär vill säga!

Av Jennifer Wistbacka - 11 maj 2014 15:44

Igår red jag min bästaste på banan, han var så himla fin till en början sen fick vi sällskap på banan och då blev han så jäkla stel och spänd och jag kände att "Näe nu lägger jag ner det här, kommer ändå inte gå.."
Men sen gav jag mig själv en liten bitchslap och sa "Lägg av nu, ge inte upp! Du KAN rida igenom det här!" Och ja sagt och gjort, jävlar vad fin han var i slutet och vilken boost det blev för mitt självförtroende som har varit som bortblåst de senaste månaderna. Jag vet ju att jag kan men har liksom bara gett upp på sista tiden på grund av just mitt dåliga självförtroende i ridningen.
Men det känns så kul att rida igen och jag börjar verkligen hitta knapparna på min fina kille nu.

Vi har börjat bli ett team som jobbar med varann inte emot varann <3

Av Jennifer Wistbacka - 10 maj 2014 01:05

Jag blir så jävla trött på när folk bara säger a och inte b..
Jag är ingen jävla tankeläsare och har inte en jävla aning om vad det handlar om när du säger "Det kan du nog lista ut själv.."
Om jag visste vad det handlade om skulle jag väl inte be dig berätta?! Så berätta gärna för mig vad det handlar om istället för att ignorera mig som en jävla dagisunge.

Av Jennifer Wistbacka - 4 maj 2014 22:29

Är så sjukt trött idag, har sovit största delen av dagen.
Igår var jag och Nathalie inne i stan på inflyttningsfest, och ja herregud fest var det alltid.

Var tydligen så rund under fötterna att vakterna på Harrys inte ville släppa in mig, så det blev en tidig kväll och jag vaknade runt sju imorse.. Konstigt att man är trött liksom..?

Var ut till stallet en sväng på eftermiddagen och pussade på min raring och var ute och gick en sväng med honom. Han fick även byta hage och fick en hagkompis på köpet, det var en ganska lycklig häst som äntligen fick sträcka på benen!
På tisdag kommer hovis och skor så då kan jag äntligen börja rida ordentligt, ska hoppa i helgen om vädret tillåter!

Ovido - Quiz & Flashcards