Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under februari 2012

Av Jennifer Wistbacka - 27 februari 2012 23:20

Sitter hemma i soffan och tycker synd om mej själv.

Åkte hem från jobbet då jag hade så ont i magen att jag knappt kunde stå. Jag misstänker att det är thaimaten som spökar som jag och brudarna käkade igår. Jag är tydligen inte den första som mått dåligt av att äta där..

Anyway, stannade till på 7-eleven på vägen hem och köpte mej en av de nya B&J smakerna. Fick en supersöt bag att ta hem den i! Tyvärr så hade jag nog för höga förhoppningar på just den här smaken, hade nog hoppats att den skulle vara godare. Jag får prova en ny imorgon helt enkelt! 

Nu ska jag krypa ner under täcket i soffan och glo lite tv och äta glass!


 


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 25 februari 2012 15:49

Kom hem för en stund sen, har nämligen varit en sväng till Norrköping med E.

Blev lite smått och gott, hade kollat in en ridsport butik men tyvärr så hade dom inte så mycket som jag hade hoppats på. Hade ju tänkt köpa lite nya schabrak och benlindor. Vilken ridsport butik har inte vita benlindor till exempel? Tydligen denna.. Hittade i och för sej ett supersnuggt schabrak från Mias, men kände att det finns billigare schabrak och jag måste prioritera lite den här månaden. Lägger hellre dom pengarna på träningar istället.

Men blev ett par nya ridhandskar i alla fall. Har alltid ridit med Roeckl handskar förut, men hittade ett par HV Polo handskar som satt riktigt bra och var sköna. Påminde om Roeckl handskarna i materialet så jag hoppas dom blir bra. Dessutom kostade dom hälften så mycket som Roeckls, nog för att dom verkligen är värda det dom kostar. Har haft mina i flera år nu och det är först nu som dom har börjat bli slitna. 


  

Nu ska jag hälla i mej en kopp kaffe i alla fall sen ut till Wienna. 

Hon var för övrigt helt knäpp igår när jag red, så fort jag gjorde galoppskänkel så exploderade hela hästen och flög i luften. Vårkänslor kanske? Vem får inte det av det här härliga vädret? Var så himla skönt att få galoppera på mjuka fina grusvägar igen! Det är helt underbart med så här många plusgrader.




Underbara väder!  


Kvällen ska spenderas med andra familjen, som vanligt såhär en lördagkväll med Mello. Sen blir det utgång på det. Var ju ute och röjde med mina snygga brudar igår också, inte en lugn stund!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 22 februari 2012 17:15

Sitter ju i kandar-tankar ni som följt min blogg. 

Och har nu hittat ett par supersnygga kandar i samma märke som Wiennas sadel, Passier. Dock så är ju inte dessa grejer det billigaste. Och när jag satt och googlade på kandar så trillade jag in på Hööks hemsida och hittar ett nästan likadant kandar där som var mååånga tusenlappar billigare. Hittade även ett Schockemöhle kandar som var väldigt fint men så var det återigen det där med priset. Såg även ett Döbert-kandar som står högst på listan men dom är absolut inte gratis så det är uteslutet!




 



Här har vi Passier-kandaret!  


 


Och här har vi Schockemöhle-kandaret




Och sist Hööks-kandaret, som ni ser är det väldigt likt Passiers.


Min fråga är vad tycker ni?

Är det värt att lägga så mycket pengar på ett kandar eller kan man nöja sej med ett från Hööks? 

Grejen är ju den att jag vet ju faktiskt inte ens hur Wienna kommer att gå på kandar och hon kanske inte gillar det alls? Då kanske det är dumt att lägga ut en förmögenhet på ett dyrt?

Hm, jag bollar lite fram och tillbaka. Ni kommer nog få reda på vilket det blir när jag bestämt mej men hör gärna av er med era åsikter! 


Och när jag ändå är igång och tjatar, vad ska man ha för kandarstång? En med långa eller kortaskänklar? En rak eller en med tungfrihet? Tunn eller lite tjockare? Gaah jag blir knäpp på det här..


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 22 februari 2012 16:27

Har varit riktigt duktig idag!

Var ute och gick med N och Lillprinsen över en timme mitt på dan. Seriösa tjejer, borde börja gå minst en gång om dagen. Men det sluta inte där utan det blir ett besök på HG ikväll. Har varit alldeles för slapp med träning på sista tiden så nu måste jag köra igång igen. Har saknat det lite faktiskt, men svårt att pallra sej dit när man aldrig får nån rutin på det. Förr åkte jag ju alltid efter jobbet, men nu har det ju blivit så lite jobb på sista tiden. Och jag har ingen lust att träna på dagarna, det är så himla mycket folk där jämt. Har nån fixidé om att jag gärna tränar själv, så lite folk som möjligt. Och det är alltid fullt fokus på träningen, orkar inte prata med folk utan pluggar bara in headsetet och kör. 

Det är då det är sjukt skönt att träna efter jobbet vid 01.00 tiden.


Wienna fick vila idag, hon var lite tjafsig igår när jag red. Men jag vet att den övningen vi gjorde igår är sjukt jobbig för dom små hästarna. Men jäklar vad dom får arbeta och jäklar vad mjuka och fina dom blir när dom går igenom och lossnar. Övningen jag pratar om är öppna och sluta på voltspår. Det kräver enorm koncentration från både häst och ryttare och hästarna får verkligen kämpa, men dom trampar verkligen under sej och jobbar på bra med ryggen.

Gjorde den här övningen på min förra häst, Epok. Och han och jag hade en del diskutioner om just den här övningen, oftast så slutade det med att jag åkte av. Han var hemsk ibland den där hästen, han lyckades kasta av mej minst några gånger i veckan. Tänkte jag ska ägna ett helt inlägg till den fantastiska hästen nån gång.

Wienna hade även hon lite åsikter om den övningen igår och bockade några gånger och körde upp huvudet och vägrade jobba, men till slut så fick vi till det och då blev hon den där hästen som jag älskar att rida. När allt bara flyter på och det känns som att man verkligen åker häst, men behöver bara göra minimala hjälper och hon lyssnar för minsta lilla. Det är i dom ögonblicken som man vet varför man håller på med hästar. Svårt att förklara för er som aldrig ridit men det är världens bästa känsla att få en stor kluns på 600kg att dansa runt i ridhuset under en, nästan som en balettdansös. Ibland har man svårt att tro att en sån där stor häst som Wienna kan röra sej smidigt och lätt, men det gör hon verkligen när man får till det sådär bra!




Älskade häst <3  


Aja, ikväll ska Porsche och jag knalla bort till E och jyckarna och kolla på Efterlyst och mysa!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 22 februari 2012 00:27

Just nu känner jag mej ganska ensam och övergiven.

Känns som om jag är ensammast i hela världen. Kan inte sluta tänka på vad jag såg i lördags.. och vad värre är att jag såg något idag som verkligen fick mej att ändra min syn på allt, på dej.

Det var något du sa en gång: "Man behandlar inte tjejer så." 

Nej det gör man inte och du är då absolut inte rätt person att uttala dej om saken kan jag tycka idag.

Även om det aldrig har varit nåt så svider det ändå, ända in i ryggmärgen. 

Även om jag inte borde känna mej sårad så kan jag inte låta bli att göra det ändå. Fast samtidigt som jag känner mej sårad fast ändå inte, så känner jag mej sjukt besviken och arg också. 


Jag vet att jag borde lägga av helt, jag är inte gjord för att klara av sånt här. Ändå så ska jag envisas gång på gång och som vanligt i slutändan så är det jag som står där, ensam. 


Det är dagar som denna som jag verkligen uppskattar mina underbara djur. Det är så himla skönt att åka ut till stallet i några timmar och tänka på något helt annat, bara att få borra in näsan i pälsen på min underbara häst och stå där och lukta får en genast att må så himla mycket bättre.

Eller att få gå ut och gå i timmar med min underbara lilla hund, få rensa tankar och bara vara. 


Inte att glömma mina underbara vänner som alltid finns där för mej, i vått och torrt!


Jag Älskar Er!


Jag är inte en person som går omkring och sprider dessa ord runt mej och jag vet att jag är ganska dålig på att visa er min uppskattning men ni finns alltid hos mej! Ni är guld värda <3


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 20 februari 2012 00:44

Sitter här hemma i soffan med datorn i knäet och chipsskålen i högsta hugg.

Har verkligen varit en riktig bakis-söndag. Var förbi E & H och hämtade lillprinsen som övernattade där inatt. Satt och snackade lite om en eventuell semesterresa och lite annat skit. Sen var det bara att slänga sej in i bilen och iväg till stallet. När man kommer dit så var Wiennas box mockad så jag behövde bara lägga in foder och fylla på vatten, det tackar jag för! Wienna fick gå i skritten idag, orkade verkligen inte rida och medans hon gick där så tog jag med M unghäst till ridhuset och longerade lite. Hon var superduktig och det var inga som helst problem.

Annars brukar ju unghästar ha en tendens att stanna var tredje steg och se ut som "vadå jag fattar inte vad vi ska göra?" Men det var inget tjafs eller nåt, hon pinnade på så fint i båda varven.


Väl hemma slängde jag mej i duschen och sen blev det nudlar till middag, haha! Sen har min bästa granne N varit här och vi har verkligen setat och snacka om allt mellan himmel och jord. Så himla skön tjej, att vi inte har haft såna här bra bakis-söndagar förut?


Nu väntar sängen om en stund innan jag åker ut till sessan imorgon igen, då ska det minsann bli ett rejält pass i ridhuset.

Eftersom det blev en riktigt blöt och otrevlig ridtur i spöregn igår så hoppas jag att det är bättre ridväder imorgon. Porsche fick ju följa med ut igår när jag red och han var såå söt när han hoppade runt i den djupa snön för att hänga med. Men inte blev han trött för det, rackarns byracka att ha så mycket energi!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 18 februari 2012 12:19

Åh vad jag älskar min lilla sessa!

Igår var ju hovis ute och slog på hennes tappsko och efter det tog vi en tur till ridhuset i det sjukt härliga "vårvädret" som var igår. Och jag måste säga att den här hästen växer mer och mer på mej för varje dag. Hon är helt fantastisk, hon har vilat i över en vecka och jag tror aldrig att hon har gått så bra som hon gjorde igår. Jag red inte så länge för hon kändes lite ojämn, kanske hade lite ont i hoven eftersom jag red direkt efter han slagit på skon. Redan när jag red fram kände jag hur jäkla bra det här ridpasset skulle bli. Jag vet inte om jag inbillar mej, men tycker att hon går som bäst när hon vilat? Tycker att hon har blivit mycket piggare och gladare också, fått lite knäppa ideér som att ridhusporten skulle vara livsfarlig när jag öppnar/stänger den från hennes rygg.

Hallå det har jag gjort sen dag ett du kom hit lilla häst och nu reagerar du på det? Men jag gillar det, det är ju ett tecken på att hon trivs med livet och tycker att det är kul med varierad ridning och vila däremellan.




Älskade häst <3  


Idag blir det bara lilla skrittrundan, om vi hittar efter all snö som kommit. Tänkte att hon ska få gå lugnt idag och imorgon och sen hårdkör vi från och med måndag. Nu ska det tränas, tränas, tränas!! Och när lönen kommer så ska jag nog ta tag i det här med kandar och köpa mej ett fint. Ska vi satsa på medelsvår så är det lika bra att testa. Man får ju fortfarande rida på vanligt tränsbett i medelsvår men lite beroende på hur hon går så får vi se vilket det blir.


Aja nog om häst. Ikväll blir det Mello för hela slanten hemma hos E & H, och jag hoppas att H dyker upp också, ni vet vad ni har framför er! Några helger till får ni stå ut! Haha! För övrigt så skulle jag ju ha vit helg men det sket sej rätt fort. Var ute igår på Harrys, men jag var faktiskt nykter. Och jag var uppe tidigt idag och släppte ut och fodrade hästarna men sen åkte jag hem och somnade om igen, skönt! M ringde och sa att jag kunde ta nästa måndag istället för imorgon så då behöver jag ju inte gå upp tidigt imorgon. Score! Så det lutar åt att det blir alkoholförtäring ikväll.


Nu ner med kaffet sen ut till sessan om en stund!

Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 17 februari 2012 08:37

Är helt nyvaken, känner mej helt snurrig...

Har inte fått i mej morgonkaffet och morgonciggen än, kan ju vara det. Men det är påväg ner sakta men säkert!

Idag ska jag äntligen slita på mej ridkläderna och dra en repa i ridhuset med mitt lilla hjärta!! Som jag har längtat kan jag säga, börjar få lite abstinens nästan. Hovis kommer runt elva så jag får stå ut en liten stund till. Börjar även få träningsabstinens och ska nog öven köra ett pass på gymet ikväll innan jag intar soffläge och tar fredagkväll. Ska ha en helt vit helg är tanken eftersom jag ska ha stalljour i helgen, så då blir det upp tidigt på mornarna och åka ut till stallet och fixa. 

Men jag vägrar ha en vit helg från mina bästa vänner Ben & Jerrys, köpte en smak igår som jag inte ätit förut, Strawberry Cheesecake. Har inte riktigt varit sugen på den förut eftersom jag inte är något big fan av jordgubbsglass men igår när jag var och handlade så tänkte jag att "Ja vafan, jag måste ju testa i alla fall, och jag tycker ju om cheesecake.." Så den får det bli ikväll!


Nu ska jag ut med min finaste lillprins, inte för att han ser så sugen ut. Han är fasiken mer morgontrött än mej för han ligger fortfarande och trynar.. Det gör han i och för sej nästan varenda dag, man blir väl som man umgås har jag hört?




Tröttaste <3  


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards