Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

20120222

Av Jennifer Wistbacka - 22 februari 2012 16:27

Har varit riktigt duktig idag!

Var ute och gick med N och Lillprinsen över en timme mitt på dan. Seriösa tjejer, borde börja gå minst en gång om dagen. Men det sluta inte där utan det blir ett besök på HG ikväll. Har varit alldeles för slapp med träning på sista tiden så nu måste jag köra igång igen. Har saknat det lite faktiskt, men svårt att pallra sej dit när man aldrig får nån rutin på det. Förr åkte jag ju alltid efter jobbet, men nu har det ju blivit så lite jobb på sista tiden. Och jag har ingen lust att träna på dagarna, det är så himla mycket folk där jämt. Har nån fixidé om att jag gärna tränar själv, så lite folk som möjligt. Och det är alltid fullt fokus på träningen, orkar inte prata med folk utan pluggar bara in headsetet och kör. 

Det är då det är sjukt skönt att träna efter jobbet vid 01.00 tiden.


Wienna fick vila idag, hon var lite tjafsig igår när jag red. Men jag vet att den övningen vi gjorde igår är sjukt jobbig för dom små hästarna. Men jäklar vad dom får arbeta och jäklar vad mjuka och fina dom blir när dom går igenom och lossnar. Övningen jag pratar om är öppna och sluta på voltspår. Det kräver enorm koncentration från både häst och ryttare och hästarna får verkligen kämpa, men dom trampar verkligen under sej och jobbar på bra med ryggen.

Gjorde den här övningen på min förra häst, Epok. Och han och jag hade en del diskutioner om just den här övningen, oftast så slutade det med att jag åkte av. Han var hemsk ibland den där hästen, han lyckades kasta av mej minst några gånger i veckan. Tänkte jag ska ägna ett helt inlägg till den fantastiska hästen nån gång.

Wienna hade även hon lite åsikter om den övningen igår och bockade några gånger och körde upp huvudet och vägrade jobba, men till slut så fick vi till det och då blev hon den där hästen som jag älskar att rida. När allt bara flyter på och det känns som att man verkligen åker häst, men behöver bara göra minimala hjälper och hon lyssnar för minsta lilla. Det är i dom ögonblicken som man vet varför man håller på med hästar. Svårt att förklara för er som aldrig ridit men det är världens bästa känsla att få en stor kluns på 600kg att dansa runt i ridhuset under en, nästan som en balettdansös. Ibland har man svårt att tro att en sån där stor häst som Wienna kan röra sej smidigt och lätt, men det gör hon verkligen när man får till det sådär bra!




Älskade häst <3  


Aja, ikväll ska Porsche och jag knalla bort till E och jyckarna och kolla på Efterlyst och mysa!


Puss & Kram

Ninni

 
 
Becca

Becca

23 februari 2012 08:55

Så härligt !
Och jätte fin blogg :)

http://rebeccaholmes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 april 2015 22:49

Hallå där!Nu är det sådär länge sen igen jag var här inne och bloggade. Har ju hunnit få min lägenhet sen sist, så det måste ha varit evigheter sen jag skrev sist eftersom jag fick lägenheten 1'a september. Trivs superbra här hemma och har fått hyfsa...

Av Jennifer Wistbacka - 12 augusti 2014 16:49

Har upptäckt hur fantastiskt dåliga ni killar är på att lägga upp bra bilder på er själva. Speciellt på sidar där ni ska framhäva er från er bästa sida, t.ex dating sidor. Så här kommer en liten lektion i vad vi tjejer inte tycker är passande bilder ...

Av Jennifer Wistbacka - 19 juli 2014 13:39


Dagarna bara flyger förbi nu när jag jobbar. Ena dagen är det måndag och svisch säger det så är det fredag igen, har faktiskt jobbat heltid sen jag började och det känns toppen. Jobbet i sig är ju inte det roligaste men bra jobbarkompisar gör allt. ...

Av Jennifer Wistbacka - 11 juni 2014 20:36


Vilket väder vi har haft de senaste dagarna! Jag har haft turen att jobba kväll den här veckan vilket innebär att det har blivit en hel del soltimmar! Tyvärr har vi lite materialbrist på jobbet så är ledig från idag och veckan ut, så idag passade...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2014 12:16


Idag står hoppning på schemat! Tre kombination blir det och tanken är att vi ska ta några större språng idag, ska bli så kul! Men först ska jag möta upp Jossan i stallet och vi ska rida en sväng i skogen, Mona är snäll och lånar ut sin islandshäst ...

Ovido - Quiz & Flashcards