Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under juli 2013

Av Jennifer Wistbacka - 31 juli 2013 12:08

Hej hej hallå!
Började jobba kl sju imorse som vanligt och idag har allt flutit på som det ska. Har jobbat tre hästar och sist ut var Curvibrud som fick jobba lite i sandbackarna. Trött blev hon kan jag lova och med tröttheten kommer och tjurigheten, men hon fick klättra ända tills hon började sköta sig igen.

Kom hem sent igår från Sundbyholm, med en nolla i bagaget i fel klass såklart. Båda två hade ett varsitt hårfint ner i sina klasser. Dom vill helt enkelt inte till breeders! Kommer med mer update ikväll.

Av Jennifer Wistbacka - 30 juli 2013 16:04

Sitter jag på en av läktarna runt travbanan på sundbyholm. Det småblåser och regnar, Lyxen gick felfritt i första klassen. Nu är det bara två klasser kvar innan jag får komma hem och ta en varm dusch..

Av Jennifer Wistbacka - 29 juli 2013 22:02

Kom tillbaka till Södertörn sent igårkväll, det regnade hela vägen från mamma och hit. Det är ganska mysigt med regn ändå, det var dessutom de första regnet jag sett på nästan två månader. Satt och snackade lite skit med de andra här innan jag gick upp till mig och packade upp.

Idag har det gått i ett hela tiden, det är inte lätt att vara själv när det är så många hästar som ska ridas. På morgonen gjorde jag iordning två hästar åt René och fixade stallet. Hann rida Curastar innan jag tog lunch, hon är så jäkla fin att rida och har verkligen utvecklats på bara de här veckorna jag jobbat. Kanske är dags för hennes första hoppträning på onsdag! Efter lunch red jag Bruden som var riktigt jäklig idag, hon är ju ganska markbunden som jag nämnt tidigare och när man börjar rida ihop henne och hon börjar jobba rätt så blir hon jätte "stoig" och står och studsar på stället och bockar. Men då vet man att man är på rätt väg i alla fall, haha!
Sen var det Curirettos tur, han fick klättra upp och ner för de långa sandbackarna fem gånger, det räckte för att att han skulle få mjölksyra i benen men jag var inte nöjd så han fick konditionsträna lite efter också. 2x5 min i varje varv på stora hoppbanan och efter det orkade han knappt skritta ner till stallet igen. Ska lägga in det i träningsschemat minst en gång i veckan för alla hästarna, nu är det minsann hårdträning som gäller för de små latmaskarna!

Senare ikväll så har jag ridit lilla Lollan, en av de hästar jag har i träning vid sidan av. Hon är ett fyraårigt litet spinkigt fuxsto som knappt mäter över 160 cm i manken,men hon är så himla snäll. Dock kan hon inte så mycket mer än att springa rakt fram i alla gångarter så jag har lite att jobba med.

Nej nu måste jag sova imorgon bär det av mot Eskilstuna och Sundyholm Summergames med två hästar i släpet. Aldenalyx ska gå 110-120 och förhoppningsvis få sin sista nolla och därmed kvala till breeders, Le Balouville går bara 130 och vill också ha en sista nolla så även han kvalar till breeders.

Bjuder på en bild på sovande fölisar från idag r jag var och fodrade och checkade avelsstona.
Natti!


Av Jennifer Wistbacka - 29 juli 2013 00:26

Vet inte varför jag ligger och tänker på detta nu när jag inte kan sova men det gnager väl liksom i bakhuvudet.

Förra året träffade jag en kille, ganska seriöst i min mening. Men det slutade som med alla andra, jag ville mer än han. Fine, det kan jag ta och vi avslutade det men att sen ett halvår senare (okej det kanske är lite mer) gå och bli tillsammans med en tjej det är det jag inte förstår.
Vet att jag inte borde tänka "Jaha vad är det för fel på mig då?" men kan heller inte låta bli.
Jag är inte en sämre människa än att jag har gått vidare och är glad för hans skull, men fortfarande..? Okej vi kanske inte passade ihop men det kändes ju bra då liksom.. det stör mig lite.
Är jag inte tillräckligt snygg? Är jag tråkig? Var jag för mycket? Eller vad fan handlar det om..
Jag är en tjej, tjejer har känslor. Jag är en sån person som säger vad jag tycker när det behövs och när det gäller känslor så vill jag hellre få det bekräftat än att dra ut på det. Jag orkar inte spela det här spelet längre, först vara på sen av osv. Det får fan vara nog, jag orkar inte jaga längre vill du ha mig så visa det istället för att dra ut på det. Enough said!

2013 är mitt ego år, när jag jag som jag vill när jag känner för det. Hittills har det varit awesome när jag enbart tänker på mig själv och hur jag vill ha det. Det var längesen jag trivdes så bra med mig själv som jag gör just nu i skrivande stund. Och så ska det fortsätta, så godnatt!

Av Jennifer Wistbacka - 27 juli 2013 23:24

Pratade med René tidigare ikväll och han var så snäll och lät mig vara ledig imorgon också, med tanke på att jag kommer jobba non stop de närmsta två veckorna.

Så skönt att få en till ledig helg, det behövs verkligen efter de tre senaste dagarna när jag jobbat fjorton timmars pass eftersom Paulina inte är kvar.

Jag kan ju passa på att efterlysa någon ny person till vårat team, vet inte hur mycket hästintresserat folk det är som läser men gör ett försök i alla fall.

Vi söker dig som är ambitiös och vill någonting med din ridning. Tävlingsmeriter är ingenting som är ett måste (men uppskattas självklart) utan vi ser gärna att du har ett genuint hästintresse och en bra känsla och att du vill utvecklas. Att tävla är inte ett måste utan det är valfritt, men du måste vara beredd på att långa tunga arbetsdagar kommer komma och det inte är en dans på rosor alla dagar. Du bör vara effektiv i ditt arbete då det är många hästar som ska ridas varje dag och ett gott ordningssinne.
Som alla andra hästjobb så blir du inte miljonär men du får mycket tillbaka, så som erfarenhet och utbildning.

Tveka inte att höra av dig och du känner dig träffad eller om du känner någon som kan passa in i vårat team, vi söker såklart någon långsiktigt och inte bara för några månader!

Av Jennifer Wistbacka - 27 juli 2013 12:31

Är hemma hos mamma på en snabbvisit, min syster fyller ju år imorgon så vi ska fika lite idag.
Ikväll åker jag tillbaka till Södertörn och imorgon vankas det tävlingar på Sundbyholm igen. Sofia var snäll och ryckte in som hästskötare idag eftersom Paulina tråkigt nog har lämnat oss. Hon bestämde sig för att hästar inte var något hon ville syssla med på heltid tyvärr vilket är jättetråkigt när hon har sån talang.

Hästarna har i alla fall gått bra tisdag och fredag med några onödiga pet och missförstånd. Men nollorna finns där och hästarna är på gång så dom lär vara i toppform till Hammarö om två veckor när de ska gå VW Grand Prix. Nu ska jag fortsätta att njuta av min korta ledighet i värmen!

Av Jennifer Wistbacka - 25 juli 2013 23:27

Det här händer inte så ofta men idag känner jag för att ge lite extra kärlek till min älskade lilla jycke eftersom han varit själv större delen av dagen, så han får sova i min säng <3

Av Jennifer Wistbacka - 25 juli 2013 09:11

Sitter i bilen påväg till Sundbyholm för en dag på tävlingar. Med oss i släpet står Currescutt och Curnational, de ska båda starta 140 idag. Sen går de fredag-söndag också över 140 höjder.

Igår hopptränade vi lite, först ut var Curvibrud. Hon fortsätter att förvåna, och det går bättre och bättre ju mer vi lär känna varann. Sen hoppade jag Curiretto, han var superfin och skötte sig superbra! Avslutade med att hoppa en bana på 110.

Ovido - Quiz & Flashcards