Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under juli 2013

Av Jennifer Wistbacka - 6 juli 2013 20:33

Fick inte med alla bilder förut tydligen så här kommer flera!

Av Jennifer Wistbacka - 6 juli 2013 16:08

Just nu kan jag säga att jag stormtrivs med mitt liv. Jag trivs så himla bra på nya jobbet och får rida så många fina hästar varje dag och René är jättebra.
Idag har vi lite ledigt så imorse tog Paulina och jag våra favorit ston och badade lite sen tog vi lunch och gick ner själva och här har vi legat som strandade valar hela eftermiddagen.

Ikväll lastar vi Le Balouville och åker ner till Falsterbo för en vecka där. Ska bli skönt att ta det lite lugnt efter den här första intensiva veckan.

Här får ni lite bilder från veckan och våran badtur med Aldenalyx och Curvibrud!

Av Jennifer Wistbacka - 4 juli 2013 09:20

Har just konstaterat att min hund är urusel på att göra det han är framavlad till att göra, jaga möss och råttor... Satt och käkade frukost i lugn och ro när jag hörde något som prasslade under diskbänken när jag öppnade luckorna så såg jag minsann en liten mussvans, Porsche däremot verkar inte ens vara intresserad av lukten. Värdelös jakthund man har..

Av Jennifer Wistbacka - 3 juli 2013 18:07

Jag trivs verkligen med livet som det är just nu, slutade jobba för en timme sen typ och sitter nu nere på stranden och har det allmänt bra. Porsche ligger och solar, han är helt utsliten stackarn.
Har hunnit med att hoppa på förmiddagen och rastade även hingstarna innan lunch. Sen lämnade Paulina mig själv så jag har kört på hela eftermiddagen själv. Hann med att rida tre hästar, städa sadelkammaren och mockat lite och tagit in hästarna som ska in. Så äntligen får jag andas ut.
Här får ni lite bilder från strax efter lunch när jag hämtade upp ett av stona som står nere vid stranden, hon älskar att duscha så vi provade att gå ut en bot med henne och det uppskattades!

Av Jennifer Wistbacka - 2 juli 2013 20:46

Kom precis in efter en mysig kvällspromenad med hundarna och Paulina såklart. Vi gick ner till sjön (eller ja, havet men det låter så töntigt..) och doppade fötterna och hundarna simmade lite grann i den varma kvällssolen. Vi tänkte att vi skulle rida ner dit någon dag och bada med hästarna så dom får plaska lite, det är så långgrundt så någon simning för dom blir det inte.

Vi har i alla fall ridit på som vanligt idag och avslutade med att rasta de tre hingstarna på lilla utebanan ihop med René. Currescutt är så fantastiskt fin att rida, han ser stor och klumpig ut men är väldigt lätt i munnen och känslig som bara den. Jag gjorde min första avtrillning från en av unghästarna idag också (eller snarare, jag kastade mig av för att rädda mitt egen skinn). Det var Curastar som fick för sig att stå på bakbenen och sen direkt börja bocka som en rodeohäst så det kändes logiskt att hoppa av innan jag blev avsläng in i sargen eller nåt.
Imorgon står hoppning på schemat, så vi ska hoppa hingstarna och sen våra sto-favoriter Aldenalyx (Paulinas favvo) och Curvibrud. Sen åker Paulina hem vid lunch så jag ska rida tre stycken efter lunch också. Nu ska det duschas och sen blir det film och popcorn!

Av Jennifer Wistbacka - 2 juli 2013 00:06

Har gått igenom min första arbetsdag här på Södertörn idag alltså och jag är helt slut i både kropp och själ.
Började kl 7 imorgon men att släppa ut lite hästar och mocka några boxar. Sen gick vi ner till avelsstona och fodrade dom och gick igenom dom samt fölen. Efter det var det dags för ridning för hela slanten, 4 hästar blev det. Det var mest unghästar men avslutade med att rida en av Renés finaste hingstar som går 150 hoppning och jag blev helt kär. Underbart välriden och känslig.

När vi var klara med allt i stallet var kl redan 21 (ja vi har gått på halvfart och det är mycket att lära) så vi svirade om och var bjuda på afterwork med grill och en cider vid grillplatsen med utsikt över Östersjön i solnedgången, mycket mysigt! Så nu har jag rensat upp lite i mitt rum som börjar kännas hemma och har bäddat ner mig i sängen för att äntligen få sova.

Hår får ni lite bilder från min första dag som beridare!

Ovido - Quiz & Flashcards