Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under mars 2012

Av Jennifer Wistbacka - 30 mars 2012 14:30

Sitter hemma hos N i hennes soffa och kollar på när hon storstädar sin lägenhet.

Det är bra arbetsfördelning tycker jag! 

Lillprinsen kom hem tidigt imorse så han är med också, som jag har saknat min fina lilla hund! 

Kvällen bjuder på tacos och spelkväll och imorgon blir det utgång och förhoppningsvis kommer bästa R också! 

Och även våran fina A kommer imorgon också, så jäkla kul vi ska ha allihopa! Bästa järngänget entrar Statt så passa er för när vi är i farten kan ju vad som helst hända, det är fan bevisat!


Puss & Kram 

Ninni

Bloppis-annons
Av Jennifer Wistbacka - 29 mars 2012 12:51

Har en del klänningar jag skulle vilja bli av med då dom bara hänger och samlar damm! De flesta är i strl 36-38.


   


En jättefin klänning från VILA som endast är använd en gång.

Vit/ljusrosa. Avtagbara och justerbara axelband. Studentklänning kanske? Den är i strl M och inköpspris 400kr.

Mitt pris: 200kr


        


En likadan klänning som ovan fast i creme/brun. Samma strl och inköpspris. Aldrig använd!

Mitt pris: 250kr


   


En svart knälång klänning, också från VERO MODA. Strl 36, använd ett fåtal gånger. Korsettliknade överliv, avtagbara och justerbara axelband.

Mitt pris: 200kr


   


Jättesöt sommarklänning från Åhléns. Knälång och med lite ballongeffekt över bysten. Strl 40 men liten i storleken så är som en 38. Diskret dragkedja i sidan.

Mitt pris: 150kr


   


Klänning från VERO MODA, strl s. Snygg och djup vringning med vadderade kupor. Ganska kort. Använd endast en gång.

Mitt pris: 150kr


   


Snygg ballongklänning från b.young i strl S. Använd ca 2 gånger. Justerbara axelband.

Mitt pris: 200kr


   


Nån form av skjortklänning. Inköpt i England, strl 40 men även denna lite mindre i strl så känns som 38. Aldrig använd.

Mitt pris: 100kr


   


Snygg klänning från Nelly. Använd en gång. Snygg och djup vringning med guldkedjor. Praktiska fickor som inte syns. Strl S, mycket stretchigt material.

Mitt pris: 150kr


   


Klänning från Nelly, aldrig avnänd. Strl S/M. Något mörkare i färgen än vad bilden visar.

Mitt pris: 150kr


 



Likadan klänning som ovan. Aldrig använd. Samma strl. Även denna är lite mörkare i färgen än vad bilden visar.  

Mitt pris: 150kr


   


Även dessa skönheter från Ed Hardy tänkte jag sälja. Använda en gång i strl 37. Ca 12cm klack och snygg platå. 

Mitt pris: 650kr


Är du intresserad av något ovan är det bara att höra av dej antingen på mail eller telefon.


j.wistbacka@hotmail.com

072-2534692


Kram 

Ninni

Kläder & Skor, Säljes - Katrineholm (Södermanlands län)
Pris:    150:-
 
Av Jennifer Wistbacka - 29 mars 2012 11:21

Snacka om att vara utmattad..

Har nog inte somnat före tolv på flera månader, men igår slocknade jag redan vid elva. Antar att det är helgens händelser som fortfarande dröjer sej kvar men igår verkade det som att jag äntligen kunde slappna av och verkligen sova. Sov som en princessa vill jag lova, och känner mej grymt utvilad och pigg idag. Var uppe redan halv tio och pysslade här hemma sen gled jag ner på stan till bästa frisören Mahlin och tunnade ur håret lite. Det hade blivit tjockt som tusan så kände att det var läge för det, vill inte klippa något på längden eftersom jag ska spara ut håret nu. Saknar mitt långa hår något enormt mycket! Känner nästan tårarna börja rinna när jag kollar bilder från förra sommaren..

Anyway, idag kommer min saknade N hem igen och vad den här kvällen bjuder på det vet man aldrig. Kanske blir det filmmys med ost och kex, eller så drar vi iväg nånstans helt oväntat sådär som bara vi kan göra!


Nu ska jag se om jag kan slänga ihop nån slags lunch, eller så blir det bara en kopp kaffe som vanligt.. Jag vet att jag är sjukt lat men hur tråkigt är det inte att laga mat då? Speciellt till sej själv, nej då får det vara! Kanske därför jag borde jobba oftare för då har jag matvanor i alla fall, till skillnad från när jag bara går hemma då kan jag, antagligen som den enda människan i hela världen, glömma bort att äta. Träna skulle jag behöva göra också men den här jävla halsen vill verkligen inte samarbeta och bli frisk nån gång...


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 28 mars 2012 13:47

Vi letar alla efter nån att älska. Vi letar alla efter nån att dela allt med. 

Men det är bara på film den där perfekta partnern finns, han/hon finns inte på riktigt. Man drömmer om att få det sådär perfekt men det kommer aldrig att hända. Ibland undrar man om man faktiskt ska hitta nån som är rätt för mej?

Jag börjar tvivla på det, jag har tappat tron på alla av motsatt kön för tillfället. Jag tror att jag faktiskt ska lägga allt det här på hyllan och bara tänka på mej själv en stund. Jag tror att jag kan behöva det, bara göra det jag tycker är roligt och tänka på mej. Skulle nog behöva komma ifrån den här stan en stund, och om allt blir som jag har planerat så kommer jag nog försvinna här ifrån ett år snart. För jag är så trött på den här stan, på allt folk (nästan) som bor i den här stan. 

Det som känns mest är att man ska lämna allt bra som jag har, min familj, mitt jobb, min lägenhet, mina underbara vänner, min älskade hund! Ska jag verkligen klara det? Kommer jag, Kontrollfreaket Jennifer, fixa att bara släppa allt? Det återstår att se, för det börjar närma sej...

Av Jennifer Wistbacka - 27 mars 2012 12:13

Vaknade för en stund sen och sitter och dricker en kopp kaffe för att snart åka ut till stallet och mocka.

Fick jobba igår, det var riktigt skönt att få komma tillbaka och göra något istället för att sitta hemma och uggla bara. Få göra något annat än sitta hemma och tänka, det blir bara jobbigt. 


Helgens händelser snurrar fortfarande runt i skallen och jag känner mej som ett jävla vrak men det går väl över antar jag. Men jag vet att jag klarar det här, ingenting kan nånsin bli värre än det här. Vad som än händer efter det här så vet jag att jag är stark och fixar det. Ingen kan nånsin såra mej mer än vad du har gjort nu, hoppas du är nöjd? (Det vet jag att du är, vet att du tänker "mission accomplished")


Men från och med nu tänker jag inte ge dej nöjet att skriva mer om dej, för jag vet att det är precis det här du vill. Du är inte värd skiten under mina skor, inte efter det jag fick höra igår. Gå runt på stan och skrika åt folk att jag är kär i dej?! Jag saknar ord för dej... Och ilskan som bubblar inom mej går inte att beskriva, jag känner inte mer än avsmak för dej om jag ska vara ärlig.


Tack & Hej!

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 26 mars 2012 00:26

Måste säga att jag är fortfarande sjukt upprörd över vad som hände igår.

Det ända som går runt i min skalle just nu är det det du slängde ur dej. Jag förstår inte för mitt liv hur jävla elak en människa kan vara.

"Du är den dummaste jävla bruden jag mött, dra åt helvete jag vill aldrig mer se eller höra av dej!"

Tack för den liksom.. Och att du sa att du ska fortsätta trycka ner mej mer än du gjort hittills. Är det såhär psykisk misshandel känns?

Men vet du vad, oavsett om du vill det eller inte så kommer du se mej, vi bor en jävligt liten stad så vi kommer stöta på varann. Aldrig i mitt liv att jag tänker stänga in mej i min lägenhet och låta dej vinna. Dom säger att det som inte dödar härdar och det är sjukt sant. Ur det här så tänker jag resa mej starkare än nånsin och jag ska ALDRIG låta någon trampa på mej igen. Jag har insett att jag är värd något sjukt mycket bättre, och det är fan synd om dej som inte såg vad du hade när du hade chansen. För den här chansen kommer du aldrig få igen. 

Det jag själv är orolig för är hur jag kommer reagera när jag ser dej nästa gång. Aldrig att jag skulle bryta ihop en gång till över dej utan är mer rädd över att jag inte kommer kunna kontrollera all jävla ilska som finns inom mej just nu. Antagligen kommer jag flippa ur totalt och jag skiter i om du är tio gånger större än mej.. 

Nej nu får det fan vara nog om det här. Nu väntar sängen!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 25 mars 2012 07:01

Helt seriöst.

Det här är det värsta jag varit med om. Egentligen så orkar jag inte bry mej men ändå måste jag få ur mej det. Jag tror aldrig att jag har blivit så sårad som jag blev ikväll och jag ska erkänna att jag har aldrig sjunkit så lågt förut. Jag är inte en tjej som erkännner saker för mej själv och allra minst skulle jag erkänna något för någon annan. Men jag gjorde det förra helgen, jag erkände för mej själv och för honom att jag faktiskt hade känslor för honom och idag/inatt fick jag bekräftat vilket jävla svin han faktiskt är.

Han ber mej dra åt helvete och sen säger han att han ska trycka ner mej ännu mer, ända ner i gruset mer än vad han redan gjort. Gärna trampa på mej och spotta på mej när jag ändå redan ligger ner. Två minuter etfer att vi lagt på så skriver han ett sms "Får jag sova hos dej ikväll?"


Vem fan är så JÄVLA svining att man gör så?

Vad fan tänker du med? Mår du bättre när du vet att nån annan mår skit? Hur kan man vara så jävla känslokall som du? Hur fan gick det till? Jag var tydigen bara en i mängden och du ville väl bara ligga men snälla tänk på att alla inte är lika känslokalla som du, snälla bespara fler tjejer dina äckliga repliker om att du skulle tänka på dom, som om du verkligen skulle vilja lära känna dom? 

Men helt seriöst, vem fan är du? Och vem fan tror du att du är? Hade det inte varit för den där kvällen i januari hade jag aldrig tittat åt ditt håll, jag hade aldrig ens vetat att du existerat. Jag hade antagligen mått jävligt mycket bättre än nu men jag antar att man lär av sina misstag. 

Nog för att du ser bra ut men lilla vännen inte tillräckligt bra ut för att du ska kunna beté dej hur som helst. Du ska vara glad att jag tittade åt ditt håll ens. Men du har haft din chans och jag är trött på dej. Jag är sjukt trött på dej och på alla andra. 


Jag orkar inte bli mer trampad på, jag orkar inte bli mer nertryckt. Jag orkar verkligen inte, från och med nu ska jag börja behandla er killar som ni behandlar oss tjejer. Jag ska absolut inte dra alla killar över en kam men ärligt talat, ni är likadana allihop, eller dom flesta i alla fall. Snälla tänk på vad jag har skrivit nu och snälla tänk efter en gång till innan du ligger med en tjej. För vi är mer känsliga än vad ni killar är, vi blir lätt kära och vi blir ännu mer lätt sårade. Ni killar går ut på krogen för att leta ligg, vi tjejer går ut för att ha kul med våra vänner och dansa. Vi letar inte efter ett one-night-stand utan letar efter nån som vi kan älska så småningom, nån som vi kan dela allt med.


Vi drömmer om den perfekta killen men han finns fan inte. Han är bara en dröm, en illusion.


Men ibland undrar man ju, vad är det för fel på er killar? Jag orkar som sagt inte bli mer sårad och trampad på. Nu är det slut med det, från och med nu är det nya Ninni som är ute och härjar! Ska ni killar vara svin kan jag också vara det!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 21 mars 2012 12:48

Nu jäklar händer det grejer i mitt liv vill jag lova.

Ingenting är visserligen bestämt än men det är storslagna planer på gång. Det är min kära granne som har fått med mej på det här och det känns sjukt kul, fast samtidigt lite läskigt. Men vi kommer ha varandra så vi ska nog klara oss! 

Tänker hålla det här hemligt tills allt är klappat och klart så håll koll här om ni är nyfikna! Men kan bara säga att blir det såhär nu så kommer det gå fort..


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards