Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under november 2011

Av Jennifer Wistbacka - 30 november 2011 12:33

Finally!!!

Nu har mina efterlängtade solglasögon landat här hemma! 

Jag bara älskar den här modellen, stora och snygga! 


 


Kärlek <3  

Av Jennifer Wistbacka - 28 november 2011 11:30

Jag tror jag är kär <3


 


Hittade dess underbara Ed Hardy skor och jag tror att jag måste ha ett par!! Om nån känner för att köpa ett par till mej i julklapp så varsågod! Hahaha!

Av Jennifer Wistbacka - 28 november 2011 01:12

Dålig uppdatering den senaste veckan men jag har verkligen typ ätit, jobbat och sovit.


Kan vara så att man blir sjukt trött av det här tråkiga vädret? Jag vaknar inte ens av min egen väckarklocka längre, trots att jag ställt sex stycken larm varje morgon. Känner mej hopplös måste jag säga.. 


Anyway, helgen har flugit fram trots att man fick en extra dag i torsdags eftersom vi fick vara hemma från jobbet. Större delen av fredagen spenderades i Linköping och Ikea, hittade lite smått och gått. Bland annat ett nytt täcke som är supertjock och mysigt, passar ju mej som fryser typ jämt. Billigt var det också, haha. 

Igår blev det en ganska spontan utgång, hade tänkt att vara hemma och ta det lugnt men kunde inte hålla mej. Var först hemma hos mej innan Lina drog med mej ut i bushen och marmorbyn. Var på fest där och sen in till stan igen och Statt såklart. Öste järnet på dansgolvet som vanligt och hade skitkul faktiskt. Efter det stod det efterfest på schemat så kom väl i säng vid sex-tiden imorse, bra där.

Men tack till alla inblandade som gjorde kvällen! 

Idag har jag mest degat hemma innan jag bestämde mej för att åka hem till mamma en sväng och fika och käka god mat! 

Tänkte sova kvar där först men vid nio-tiden så blev det helt kolsvart i huset, strömavbrott såklart. Det är därför jag inte bor på landet, håller mej nog till stan. 


Nej nu ska jag nog ta och krypa ner i sängen och sova lite så kanske jag kommer upp innan ett imorgon. Eller rättare sagt, måste upp tidigt imorgon så jag kan ringa chefen och se om det blir jobb imorgon eller inte och blir det så att jag ska jobba så måste jag hinna ut med Lillprinsen till Julita innan jobbet. 


Så godnatt!!

Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 20 november 2011 13:15

Herregud vad tiden flyger iväg.


Känns som att det var igår Rossi och Ida var här men det är ju två helger sen.

Ja i alla fall, life goes on.. Äta, jobba, sova typ. Känner att jag verkligen skulle behöva komma över på dagskiftet och jobba. Jag blir seriöst helt förstörd av att jobba kväll känner jag nu efter ett halvår med konstant kväll, med undantag för tre veckor dagtid och det var så skönt. Fick ju fast på Proffice nu i veckan och det känns så jäkla bra, man känner sej ju lite säkrare på så sätt. Dock kan dom ju skicka iväg mej lite varsom helst om det inte finns jobb här i stan men jag hoppas ju såklart på att få vara kvar på Ericsson.


Var hemma hos mamma igår och hade det allmänt skönt bara. Käkade god mat och kollade på film med familjen. Hade tänkt sova kvar men när alla gick och la sej så var jag fortfarande jättepigg så åkte hem istället.


Nej nu får det vara dags för frukost, eller lunch är mer rätt kanske?


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 6 november 2011 23:04

Shit, är helt slut efter en helghelg med brudarna.

Men fy fan så kul det har varit, Ida kom redan i fredags och då körde vi igång med middag på Hot Basilica och sen lite dricka. Tanken var att vi skulle till Lilla Krog men det var inte en jävel där så det slutade med att vi gick till Harrys som vi egentligen inte alls skulle. 

Vi tog det ganska lugnt så vi var inte så trötta på lördagen. Rossi kom runt halv fyra snåret igår då lagades det mat direkt för vi var vrålhungriga. Det blev klyftpotatis, fläskfilé och Jenssens Favoritsås och det var verkligen supergott. Vi började dricka redan då, en stund in på kvällen dör Jessica upp också och vi lyckades övertala henne att följa med ut också. Så vi gick till Statt och dansade loss. Det slutade med efterfest hemma hos mej och jag la mej runt halv sju imorse.

Härligt, nu är jag i alla fall nyduschad och tänkte krypa ner i sängen och kolla lite på tv innan jag somna.


Tack alla som var med och gjorde min helg! Grymt kul!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 3 november 2011 23:35

Kom precis hem efter ett pass på Hälsogymet.

Vi hade tur och fick sluta tidigare från jobbet idag, det var rätt skönt såhär sista dagen innan helg. Vad som är ännu skönare är att man är hemma skapligt fast jag som sagt varit och tränat.

Känns sjukt bra att vara igång med tränandet igen efter en veckas uppehåll. Dock lär det väl inte hinnas med så mycket tränande i helgen men vafan får ta igen det nästa vecka. 


Fick hem mina efterlängtade solglasögon idag och tyvärr så var dom i fel färg.. Suck, jag antar att det var det sista paret också för jag hittar inte den modellen på hemsidan längre. Jaja så det är bara att skicka tillbaka och se om man hittar några andra.


Nej nu ska jag slänga mej i duschen och sen sova så jag kommer upp skapligt, tänkte tvätta bilen och städa de4t sista imorgon innan Ida dyker upp efter 14.00 snåret nån gång!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 3 november 2011 02:14

Haha, ja det är alltid lika roligt att se hur ens läsare på bloggen skjuter i höjden när man råkar blogga om något som inte passar nån annan.

Anyway, nog om det jag orkar inte bry mej om det.


Helgen är nära nu och då kommer bästaste och efterlängtade Ida och Rossi hit för en helhelg! Ska bli sjukt kul, har inte träffat Ida på år och dar känns det som så vi har en del att ta igen. Dock så måste min lägenhet gå igenom en sanering, okej så skitig är den inte det är väl en annan som är pedant kanske. 


Fuskade idag med gymet så får dra ett mördarpass imorgon istället efter jobbet.

Ska även ner till Animax och käka lunch imorgon igen. Tänkte jag ska bjuda på smörgåstårta som tack för all hjälp jag får av dom! Fick hem två klänningar idag som jag beställt från Nelly och dom satt superbra, dock var den ena lite trasig i spännet men det fixade Clas till ganska snabbt. Råkade ju också beställa hem en ny jacka därifrån så den borde väl komma imorgon eller på fredag. 


Nu är det dags för sängen och lite sömn innan vi tar tag i morgondagen!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 2 november 2011 11:06

Falska människor och skitsnack är bland det värsta jag vet.

Fick reda på igår att jag tydligen har snackat en jävla massa skit om en person, det roliga är att jag inte ens känner igen hälften av allt som skulle ha sagts då.


Det jag skulle ha sagt är att den här personen är tjock. Svar nej, jag har hjälpt dej på gymet och pushat dej för jag vet att du mår dåligt av det, jag ville hjälpa dej. Har aldrig sagt att du är tjock.


Jag ska också ha sagt att du är barnslig. Svar ja, i vissa fall är du faktiskt det och beter dej som om du vore tolv. Väx upp, man kan inte alltid få som man vill.


Sen påstår du att jag gör som mina vänner och köper samma saker som dom. Alltså FÖRLÅT för att jag råkade köpa en likadan hund som dej, ska du inte inte hoppa på resten av Sveriges befolkning som har en PK också? I övrigt så kan jag inte komma på vad jag har likadant som mina vänner? Möjligtvis en iPhone då men då blir det jävligt jobbigt att försöka hitta en telefon som ingen annan har.


Sen säger du att jag skulle vara avundsjuk på dej, varför i hela världen skulle jag vara avundsjuk på en arbetslös fattig människa som måste utnyttja andra oskyldiga personer för att få mat osv? Jag har allt och jag är jävligt nöjd med det. Har ett bra jobb som är välbetalt, har en fin bil, har världens underbaraste hund, har världens bästa vänner vid min sida. Framför allt kan jag betala för mej själv.


Du påstår att jag är så jävla falsk, då har du nog fan inte sett dej själv i spegeln.


Jag är hellre rak och ärlig för att undvika skitsnack eftersom att jag inte tycker om det.


Ännu värre tycker jag nästan att det när en person snackar så jävla mycket skit om nån och "hatar" den personen bakom dens rygg, och så fort den här personen dyker upp så är de bästisar..? Jag fattar inte liksom grejen med det hela, tycker man inte om nån nej då tycker man inte om nån, man behöver inte snacka skit om den personen eller bry sej om den överhuvudtaget anser jag.

Man får ju liksom inget för det direkt. Eller ja vissa kanske får ut något av det, men inte jag iaf.

Skaffa dej ett eget liv att bry dej om, eller är det för ointressant för dej?!


I vilket fall som helst så känner jag att det är precis såhär jag har blivit behandlad. Jag trodde att jag hade en bästa vän, en bästa vän jag kunde berätta allt för, en bästa vän som alltid skulle finnas där. 

Den här så kallade bästa vännen har svikit mej något sjukt, hon har snackat skit om mej och spridit en jävla massa konstiga rykten.. Allt jag har sagt i förtroende har hon berättat för alla, och nu kommer det fram att jag tydligen ska ha snackat skit om henne. Det är helt sjukt vad jag är trött på allt.


Det enda jag kan säga är att passa dej för vem du umgås med och berättar dina djupaste hemligheter för, man kan tydligen inte lita på nån.

Ovido - Quiz & Flashcards