Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under januari 2012

Av Jennifer Wistbacka - 31 januari 2012 11:50

Kom precis hem från stallet.

Wienna fick vila idag, igen, men hon verkar inte lida av det.

Jag tyckte hon såg lite tjock ut på bilderna från i lördags så har minskat ner lite på både hösilage och krafft. Jag putsade av sadlarna idag istället för att rida, lika bra att passa på när man inte rider så man slipper kladda ner ridbyxorna. Det var välbehövligt kan jag säga, sadeln känns ju inte som att den blir lika skitig som övrig utrutsning men det blir den. 


Nåväl i övrigt idag så blir det jobb tror jag, har inte hört något annat från chefen så ska väl hoppa in i duschen alldeles strax. 


Sist men inte minst, så är det faktiskt så att min Lillprins blir hela två år idag! Känns som att det var igår jag hämtade honom och då var han minsann inte stor. Inte för att han är stor idag heller men ojoj vilken liten ynklig valp det var som satt i mitt knä i bilen hem och saknade sin mamma! 



Minsta killen några dagar efter att han flyttat hem till mej <3


     En bild från förra vintern, han är en riktig linslus min lilla hund <3

Av Jennifer Wistbacka - 30 januari 2012 16:52

Fick vara hemma från jobbet idag ocskå, skönt samtidigt som det är segt. 

Kunde inte somna inatt så var vaken till kl sju imorse och åkte ut till stallet och morgonfodrade och släppte ut hästarna. Det är så himla mysigt att kliva in i stallet på morgonen och se alla trötta och nyvakna små hästar som står och blinkar lite trött i ljuset och välkomnar en men ett litet gnägg. 

Lillan låg ner och sov när jag kom in och hon såg så himla söt ut. Hon står inne på boxvila för hon var blockhalt häromdagen när jag skulle ta in dom. Fast ibland undrar man om hon har glömt bort att hon har ont för hon står mer på två ben än på fyra i sin box.



Hungriga hästar på morgonkvisten!   


Eftersom att jag var först i stallet så mockade jag åt alla hästar och gjorde fint innan jag tog in min fina sessa och gjorde iordning henne för ett dressyrpass. Hon gick kanonbra idag, tror den där hoppningen gjorde susen i lördags. Hon var väldigt mjuk och fin i kroppen och klev på bra. Synd att jag inte orkade mer än ca 20 min innan jag höll på att dö där uppe i sadeln. Wienna tyckte nog jag var knäpp när jag gav henne lösa tyglar för hon hade ju bara värmt upp? Vi skrittade av på den lilla skogsrundan och sen fick hon gå ut i hagen till sin kompis igen. 


Det var riktigt kyligt imorse!  


Och sist men inte minst så lovade jag ju en bild på mina snygga Ed Hardy skor jag köpte på blocket och här kommer dom! Jag är helt kär i dom, dock måste jag gå in dom lite för har såna skavsår på mina stackars fötter efter i fredags när dom var med till Norrköping!




 




Puss & Kram

Ninni 

Av Jennifer Wistbacka - 29 januari 2012 17:57

Kom precis ut ur duschen efter en sväng till stallet och sen till mormor.

Wienna fick gå i skritten en timme idag, hade inte orken att rida eftersom jag fortfarande inte är helt frisk. Men hon verkade nöjd med det också. 

Åkte hem till mormor efter det och tog en kopp kaffe och hälsade på min älskade hund! Åh vad jag hatar att jobba såhär så han inte kan vara hemma i veckorna! Känns faktiskt som att det är mer mormors hund än min ibland. Men det får vara så, får se fram emot semestern i sommar då jag kan ägna all tid till både Lillprinsen och sessan! Som jag längtar till sommaren, massa sol och värme. Satsar på att se ut som en pepparkaka i slutet av sommaren och inte som en blekfis som jag gjorde i somras. Jag hade ju turen att få jobba heeeela sommaren så hann väl kanske sola 2 timmar allt som allt.. 




Älskade lilla hund <3  


Nej nu ska jag nog ta och städa lite sen blir det att sjunka ner i soffan och kolla Wallander ikväll!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 29 januari 2012 01:52





Bra kväll med bästa bruden <3  

Av Jennifer Wistbacka - 28 januari 2012 21:30

Idag så följde Elin med mej ut till stallet och fotade lite när vi hoppade.

Wienna tyckte det var superkul och hade spetsade öron under hela ridpasset. Och jag har nog fått upp hoppsuget igen tror jag. Kan inte få annat än det med den här underbara hästen som verkligen VILL mer än allt annat. Men det märks att hon är ganska oerfaren i hoppningen så det finns lite att slipa på men det ska nog gå vägen det med. Men vi satsar på att rida L:A 4 i Nyköping först och främst.


Här kommer lite bilder från idag! (Bortse gärna från att jag ser upp som ett miffo på flera av dom)



Bästa bilden från idag <3  


                     



Tack än en gång för sällskapet och de fina bilderna Elin <3


Puss & Kram

Ninni    

Av Jennifer Wistbacka - 27 januari 2012 12:04

Jag vet inte var jag ska börja.

Jag har så himla mycket jag skulle vilja skriva om men samtidigt så är det nog lika bra att bara vara tyst. Men kan säga så mycket som att jag tycker inte om folk som snackar skit bakom min rygg och sprider falska rykten. Varför är just jag en sån person som tydligen jämt ska råka ut för sånt här?! 

Är ni avundsjuka, eller vad är problemet? Uppenbarligen är era egna liv för tråkiga så ni måste lägga er i mitt.


Anyway, ska strax åka ut till stallet. Somnade så himla sent igår så kände inte för att gå upp när klockan ringade vid halv tio när jag sovit typ fyra timmar. Men vad gör det jag är ju ledig idag så ingen panik. Tåget till Norrköping går vid sju ikväll så har några timmar på mej. Om det nu blir något har inte hört något från nån..


Aja, nu ska kaffet drickas upp sen raka vägen till sessan <3


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 26 januari 2012 21:01

Halvligger här hemma i soffan med datorn i knäet.

Ska kolla på I Am Ledgend som börjar nu på kanal sex tänkte jag.

Har haft en riktigt bra dag, var och klippte mej på dagen sen åkte jag raka vägen till stallet och Wienna! Som jag har längtat efter min princessa! Red ut en sväng i skogen men jag blev helt slut av att bara trava så är nog inte helt frisk än. 

Just det, köpte min ansiktscreme idag som jag har väntat i evigheter på att den ska komma hit till Sverige (köpte den i England för nåt år sedan). No 7 heter den och är verkligen kanonbra (dock svindyr!)! Kändes som att det behövdes innan mitt ansikte torkar ihop som ett russin! Det är det jag hatar med vintern, jag blir snustorr i ansikte och på händerna..


Imorgon ska det ridas på förmiddagen innan jag ska göra mej iordning och dra iväg till Norrköping! Som det sk abli skönt att komma bort från den här skithålan för en kväll!


Nu åker mina bästa vänner Ben & Jerry fram och det ska mysas som aldrig förr! Fruktbrickan står redan på bordet ifall jag skulle få för mej att bli nyttig!






 



Såhär mysigt är det hemma hos mej just nu!  


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 26 januari 2012 01:24

Hej allihopa!

Är äntligen hemma från jobbet för idag och sitter nu och dricker en kopp koffeinfritt kaffe (bästa uppfinningen!). Fick besked om att vi ska vara hemma från jobbet imorgon, skönt samtidigt som det är lite segt. Vi har ju varit hemma så mycket i januari att lönen i februari kommer bli kass men jaja.

Fick hem mina klänningar jag beställt från bubbleroom.se idag, den ena var supersnygg och kommer kanske att bäras på fredag när det blir utgång i Norrköping med jobbarkompisarna. Den andra var inte alls så snygg som jag trodde så det blir till att skicka tillbaka den. 

Köpte även ett pas supersnygga Ed Hardy skor på blocket, bild kommer så fort jag fått hem dom! Hoppas dom hinner komma innan helgen för i så fall ska dom med till Norrköping. 


Fick även nån fixidé om att jag ska bleka tänderna så klickade hem en tandkräm från brilliantsmile.se. Blir spännande att se om den faktiskt funkar, tänkte ta bild på mina tänder innan jag börjar och sen en bild kanske två veckor senare. 


Anyway, har ju varit sjuk hela veckan så min lilla princessa har fått vila hela veckan men känner mej bättre nu ikväll så ska nog försöka mej på en ridtur imorgon efter jag varit hos bästa frisören och fixat frillan. Jag har bestämt mej för att spara ut håret igen nu, jag saknar verkligen mitt långa hår. Börjar nästan gråta när jag kollar på bilder från i somras och ser mitt fina hår. Det var ju nästan en halvmeter som rök när jag klippte av det i augusti.




Såhär såg det ut ca 10 min innan jag gick iväg till Mahlin i augusti




Och såhär såg det ut efteråt!


Puss & Kram

Ninni 

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards