Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under januari 2012

Av Jennifer Wistbacka - 12 januari 2012 09:08

Började min morgon med att åka iväg till tandläkaren och göra en årlig undersökning. 

Blev ganska deprimerad så fort jag klev utanför porten här hemma, regn....

Usch jag är så jäkla trött på det här trista gråa vädret. Det är sjukt hur mycket vädret faktiskt påverkar humöret. Igår när det var strålande sol och vårväder så var jag på topp och idag vill jag helst bara ligga i sängen hela dagen och inte gå upp alls.


I alla fall så får Wienna vila idag, har ingen som helst lust att rida idag och hon gick faktiskt super igår så det är nog inget hon lider av. Vi red i ridhuset igår, eftersom det var plusgrader så var underlaget okej att rida på igen. Blev mycket galopp och travarbete, den förvända galoppen sitter som ett smäck nu så det är bara att fortsätta öva på dessa ryggningar. För att vara så stor (ca 176cm+) så är hon förvånansvärt lätt att flytta för skänkel, ja hon är väldigt lättriden överlag. Ibland kan hon bli lite tung i handen men får man väl igenom henne så är det inga problem. Och igår så verkade det också som att tisdagens skrittarbete gjort sitt för hon klev på bra i skritten med ett rejält övertramp och arbetade med ryggen. Min duktiga tjej! <3


Nej nu ska jag äta lite frukost och kolla på senaste avsnittet Revenge!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 10 januari 2012 23:51

Nu är det snart dags att sova men känner att det kommer gå åt skogen, är lite för irriterad men jag ska ge det ett försök i alla fall.


Var ute hos min princessa idag i alla fall. Tyvärr fick det enbart bli skrittjobb idag för det var för hårt i ridhuset. Ridhuset är ju inte riktigt klart än så det riktiga uderlaget är inte på plats än. Men det är bevisat att man blir lika svettig av det också. Tränade halt och ryggningar eftersom det ingår i L:A 4 programmet, känner att det inte riktigt sitter än. Sen tycker jag att Wienna inte riktigt går fram i skritten så det är mycket framåt arbete där. 

Efter att jag varit ute hos sessan så åkte jag hem och bytte om till träningskläder direkt och drog en sväng till gymmet. Det gick faktiskt över förväntan då jag inte har tränat på typ två månader men det kändes riktigt bra så nu ska jag försöka hålla i det. Har ju fått vara ledig den här veckan men fick sms från chefen att det var dags imorgon igen så vet inte riktigt hur jag ska hinna med det men på ett eller annat sätt ska det väl gå!

Var även och lämnade Lillprinsen hos mormor och fick lite mat i magen senare på kvällen och nu är det så jäkla tyst och tomt här hemma. Men han är ju tillbaka på fredag igen!


Nej som sagt nu får det bli sängen om jag ska orka upp och rida imorgon innan jobbet!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 9 januari 2012 13:41

Är nu hemma igen efter en tur i skogen med bästa Wienna, skapligt kallt det var idag.

Kändes som jag satt i lodrät sits även när jag hoppade av hästen och händerna var fortfarande formade runt tyglarna, haha. När jag väl hoppade in i bilen och skulle åka därifrån såg jag att det var hela 10 (!) minus ute! Usch, vill inte ha mer vinter, men jag kunde ju ändå inte valt en bättre dag att rida ut på. Strålande sol som faktiskt värmde lite i ryggen på väg hem och jag tyckte mej höra några små fåglar kvittra, så våren kanske är påväg trots allt!



Kärlek <3  


Nu blir det en kopp kaffe sen bara ta det lugnt resten av dagen, kanske ut på en promenad med lillprinsen sen också!


Puss & Kram 

Jennifer

Av Jennifer Wistbacka - 9 januari 2012 09:17

God morgon alla!


Nu bär det alldeles strax av ut till min stora princessa, blir nog en liten uteritt idag. 

Igår blev det ju bara att jag åkte ut och mockade och fixade i stallet, ja självklart fick hon massa motötter och pussar också men hon såg lite missnöjd ut när jag inte tog med henne in i stallet från hagen.


Slocknade nog redan strax efter åtta igår kväll och vaknade runt halv två och låg vaken nån timme innan jag somnade om igen. När jag varit ute hos sessan så ska jag vidare till mormor och lämna lillprinsen och få lite lunch i magen. Sen är det raka spåret hem och till jobbet. Skönt det känns att veta att jag tidigast får gå och lägga mej om ca 13 och en halv timme... Varav 10 av dom timmarna kommer spenderas på jobbet!


Puss & Kram

Jennifer

Av Jennifer Wistbacka - 8 januari 2012 02:56

Hej allihopa!

Har haft fullt upp här hemma, nog för att jag har varit ledig hela veckan men har inte haft en minut över känns det som.

Wienna fortsätter att gå som en klocka och vistatsar på att rida L:A 4  här i Katrineholm den 28'e Januari. Blir det inte då så kör vi debuten i början av Mars i Nyköping. 


Min vecka har varit guld faktiskt, jobbade i måndags sen ledig resten av veckan, i onsdagas var jag som sagt hos Rossi och i torsdags slank det ner en flaska rött med Rossi och vi hade väldigt trevligt sällskap. Gårdagen spenderades hos H & E, kollade på film. Jägarana 2 blev det och den var faktiskt jäkligt bra, över förväntan helt enkelt. Idag slank det visst ner mer än en flaska rött men lika glad är jag för det!


Nej nu är planen sängen sen upp imorgon och ut till sessan igen, hon får en vilodag men en massa kärlek istället. Tror inte matte är på topp för att rida imorgon om jag ska vara ärlig. 


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 8 januari 2012 02:56

Hej allihopa!

Har haft fullt upp här hemma, nog för att jag har varit ledig hela veckan men har inte haft en minut över känns det som.

Wienna fortsätter att gå som en klocka och vistatsar på att rida L:A 4  här i Katrineholm den 28'e Januari. Blir det inte då så kör vi debuten i början av Mars i Nyköping. 


Min vecka har varit guld faktiskt, jobbade i måndags sen ledig resten av veckan, i onsdagas var jag som sagt hos Rossi och i torsdags slank det ner en flaska rött med Rossi och vi hade väldigt trevligt sällskap. Gårdagen spenderades hos H & E, kollade på film. Jägarana 2 blev det och den var faktiskt jäkligt bra, över förväntan helt enkelt. Idag slank det visst ner mer än en flaska rött men lika glad är jag för det!


Nej nu är planen sängen sen upp imorgon och ut till sessan igen, hon får en vilodag men en massa kärlek istället. Tror inte matte är på topp för att rida imorgon om jag ska vara ärlig. 


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 5 januari 2012 13:50

Kom hem för en stund sen och har precis ätit lunch.

Det blev som sagt en skogstur idag, vilket verkade uppskattas av Wienna. Hon var superpigg och ville bara galoppera hela tiden, tyvärr var det lite hårt i backen och halt vilket gjorde att det bara blev skritt och trav till hennes stora besvikelse! 



Wienna redo för skogen! <3 


Princessan i skogen <3  


Nej nu ska jag hoppa in i duschen, kvällen är ännu osäker. Antingen blir det spelkväll eller så kommer Rossi hit, den som lever får se!


Puss & Kram 

Jennifer



    

Av Jennifer Wistbacka - 5 januari 2012 09:18

Jag fattar inte varför jag är så jäkla pigg på kvällarna fast jag går upp vid niotiden varenda morgon?! Somnade nog inte före tre inatt i alla fall.. Hm märkligt..


Det roliga i detta är att mitt lilla monster till hund, han är precis lika morgontrött som jag är. Han ligger verkligen och sover som en stock fortfarande. Han har faktiskt varit såhär sen jag hämtade honom. Inte ett dugg bråttom att gå ut och kissa här inte. 


 

Lillprinsen


Nåväl, nu ska jag svira om till ridkläder sen åka ut till min sessa, idag blir det nog en uteritt efter tre dagar med enbart dressyr. Ser ut att blir bra väder för det detssutom, skönt med lite uppehåll så man slipper det här blöta äckliga vädret!


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards