Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under mars 2014

Av Jennifer Wistbacka - 9 mars 2014 20:42

Vet att jag har skrivit om det här förut och nu kan jag inte hålla käften igen.

Tyra Sjöstedt alltså.
På riktigt, nu är hon tydligen hästhandlare också och expert på att hitta framtida hopphästar. Okej hon ska få elogen att hon faktiskt har hittat två riktigt fina hästar och kollade precis på hennes försäljningsvideor som hon lagt upp.
Och FY FAAN vad illa hon rider.
Jag säger ABSOLUT inte att jag är en stjärna och kung på att rida men jag skulle ALDRIG lägga upp en video där jag rider som en kratta. Ingen följsamhet eller balans och hon dunkar hästen/hästarna i ryggen i varje landning. Rider med händerna isär som hon kör buss och för rak och spänd i ryggen med världens ankstjärt.

Anyways, har precis kommit hem från en perfekt helg med full fart i Katrineholm med de jag gillar mest! Åkte hem till Elin igår efter jobbet, vi satt mest och snackade och såg sista kvarten av Mello.
Vaknade tidigt imorse och våldgästade Linda kl 7, vid 9 gick vi och käkade frukost på Sultans innan jag styrde vidare mot Julita och la spiktäcke på Maddes hästar. Bravo tyckte inte om det men Bally verkade gilla det.
Vid tolvtiden mötte jag upp Jossan och det blev lunch på Coffee & Lounge innan vi åkte vidare till Preben och la spiktäcke på honom också. Han verkade gilla det bättre men tyckte att det var lite äckligt när det stacks på rumpan så fick spänna det lite lösare på honom där. Sen blev det fotbollsmatch (lillebror spelade) och middag med familjen på pizzerian vid Backavallen.

Full rulle hela helgen med andra ord och imorgon blir det jobb för hela slanten igen! Natti!

Av Jennifer Wistbacka - 5 mars 2014 14:13

Ja jag funderar på hur jag hamnade här egentligen.
Jag hatar mig själv för att jag känner såhär. Men jag kan inte hjälpa det. Jag finner ingen som helst glädje i att sitta på hästryggen längre. Jag har precis ridit en häst på jobbet (skriver detta med risk att få spö av chefen) som jag älskar att rida. Den är jättefin och en såndär häst som det inte finns några dåliga dagar på. Men det är inte kul, jag får inte den där känslan som för ett år sen när jag red Preben. Den har försvunnit.

Vad har hänt med mig?
Kanske är det allt som har varit det senaste året som börjar sätta sina spår..? Jag vill inte att den enda ljusglimten i mitt liv, hästarna, också ska försvinna..

Av Jennifer Wistbacka - 4 mars 2014 22:23

På lördag ska jag på dejt.
Inte med vem som helst utan hem till bästa Elin! Det blir ju inte så ofta vi ses längre (måste väl flytta hem igen) men det är alltid lika roligt, flummigt, pratigt och fnittrigt de gångerna vi ses. Mat (efterrätt också, ja jag ska baka Elin!) och sällskapsspel står på schemat. Lilla Puh har ju opererat sitt bakben så Tira saknar någon att brottas med så självklart ska Porsche med också!

Har precis bäddat ner mig i sängen efter middag inne hos chefen. Slängde på "The Great Gatsby" och tänkte somna till, så grymt bra film!
Natti!

Av Jennifer Wistbacka - 3 mars 2014 23:42

På att uppdatera här. Nu har det gått sådär lång tid emellan inläggen igen, men jag har liksom inget att skriva om när jag har skrivförbud om jobbet.

Dock har jag hunnit fylla 25 och hade en sjujävla utekväll med mina pinglor, det tackar jag för trots att det inte blev som planerat från början. Måste dock påstå att under den här kvällen fick jag en rejäl ögonöppnare och insåg vilken jävla såpa hela Katrineholm är. Och hur falska folk är och hur vissa beter sig, man blir ju mörkrädd!?

I helgen som varit har jag och Rossi varit inne i stan och på Avicii. Det var GRYMT, som en enda stor fest. Bra stämning, bra platser och schysst folk runt omkring. Vi dansade tills fötterna blödde och sjöng tills rösterna inte längre höll. Nästan lika bra som SHM för ett år sedan. Har iallafall kryssat av en ytterligare artist på "måste-se" listan och härnäst står Summerburst och Bråvalla på tur dit det kommer sjukt bra artister.

Hann knappt landa här på jobbet förrän jag åkte upp till stan igen och var på arbetsintervju idag. Japp, jag ska byta jobb av en lite annorlunda livssituation än vad jag tänkt mig. Tyvärr var det här jobbet inget för mig då det var enbart provisionslön och jag vill absolut INTE jobba så igen. Så jag letar vidare och hoppas på bättre lycka nästa gång!

Ligger nu nerbäddad i sängen med min vetekudde och kollar på "The Dark Knight" och mumsar jordgubbar. Ska snart sova för imorgon är det upp tidigt och jobba igen!

Ovido - Quiz & Flashcards