Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under januari 2014

Av Jennifer Wistbacka - 31 januari 2014 22:48

Ville bara berätta för er att jag har världens bästa vän. En vän som alltid finns där för mig och som jag aldrig vill förlora. I tio, snart elva år har vi hållit ihop och många fler år ska det bli. Min bästa vän som vet allt om mig och som ser rakt igenom mig, som känner mig bättre än någon annan.
Hon är den bästa av dom bästa och av henne har jag fått den finaste födelsedagspresenten man kan önska sig.

Tack för att du finns, min bästa Rossi <3

Av Jennifer Wistbacka - 30 januari 2014 22:14

Haha ibland lönar det sig att vara sur och bitter.
Mitt mail gick fram till ridsportbutiken där jag beställt ridstövlarna och idag fick jag svar. Ridstövlarna hade kommit igår och de hade försökt få tag på mig, konstigt eftersom jag inte fått några missade samtal men men. Jag skulle i alla fall få 20% rabatt på stövlarna för att det tagit sån tid. Det tackar vi för i alla fall så förhoppningsvis hoppas jag att pappa kan åka och hämta ut dom imorgon!

Längtar efter mina nya fina stövlar!

Av Jennifer Wistbacka - 30 januari 2014 00:38

Jag beställde ju ett par nya skitsnygga stövlar i början av september i höstas, fick en leveranstid på 8-10 veckor. Har jag räknat rätt så är det nu 20 veckor sen jag beställde dom och har fortfarande inte fått några stövlar. Både jag och pappa har haft kontakt med butiken men de skyller på krångel med leverantören.
Jag var ju verkligen i behov av nya stövlar när jag beställde men idag är det kris kan jag lova. Mina gamla har sett sina bästa dagar och dragkedjan är även paj, så har inte ridit i dom sen i november kanske.
Så idag skrev jag ett ganska argt mail till butiken och sa att antingen avbeställer jag stövlarna eller så köper jag ett par andra så länge och förväntar mig att få rabatt på så mycket som stövlarna jag tänker köpa nu kostar. Så vi får väl se vad dom säger. Aldrig att jag tänker betala fullt pris när mer än dubbla leveranstiden har gått..
Så ja, idag är jag sur..

Av Jennifer Wistbacka - 27 januari 2014 22:58

Äntligen!
Äntligen har ridsporten levererat och brutit trenden med marinblått och svart. Jag har varit på jakt på nya ridbyxor men inte riktigt hittat några som fallit mig i smaken, förren nu.

Hittade dessa fantastiskt snygga ridbyxor på hööks hemsida av alla ställen. Till ett väldigt bra pris dessutom. I vanliga fall brukar jag alltid köpa Pikeurs ridbyxor, men det blir inte så ofta dels för att dom är svindyra och dels för att dom faktiskt håller väldigt bra. De jag har nu är jag kär i och de har hållit i två hela år och de är också lite roligare än vänliga enfärgade men nu börjar sömmarna lossna lite så kände att det var dags.

Sjukt snyggt med militärmönster måste jag säga och jag har en liten förkärlek för just det mönstret också! Gå in på deras hemsida och klicka hem vet jag.

Av Jennifer Wistbacka - 27 januari 2014 12:35

Hur fan kan man få halsfluss när man inte ens har några halsmandlar kvar? Är det ens möjligt?
Jag är ju i och för sig känd för att lyckas med det omöjliga... Har legat vaken till och från i natt med feber, mindre skönt.. Bara att bita ihop och jobba vidare, snart är även den här dagen slut!

Av Jennifer Wistbacka - 21 januari 2014 21:09

Idag är min hund billig, väldigt billig.

Han fick vara ensam hemma på eftermiddagen när jag skulle rida. Vill inte ha honom springa i ridhuset och det är liksom för kallt för den lilla stackaren att sitta utanför (eftersom att jag är så elak att jag låter honom gå naken ;)).
När jag kom upp efter ridningen så ser jag på Porsche att han har gjort något. Haha, han vet verkligen hur man skäms den hunden. Det finns nog ingen hund som kan se så skyldig ut som Porsche.
Jag ser först ingenting men när jag kliver runt hörnet ser jag att han har bitit sönder soppåsen som stod på golvet = kaffesump över HELA golvet...
För att klargöra en sak, Porsche är 4 år (snart) och han har ALDRIG någonsin rört en soppåse tidigare som stått på golvet oavsett hur länge den stått där. Och då har det stått ett antal soppåsar innanför dörren på dessa 4 år.
Kan liksom inte ens komma på en bra förklaring till detta. Det är ju inte direkt att han är understimulerad eftersom vi är ute hela dagarna, enda gången han får vara inne är just när jag rider eftersom jag enbart vill koncentrera mig på hästen.

Efter jag kvällsfodrat hästarna hoppade jag in i duschen och knallade över till chefen för en bit mat. När jag kommer hem, ca 2 timmar senare så ligger Porsche i sin säng och ser sådär skyldig ut IGEN. Jag slänger ett öga runt i lägenheten och upptäcker att min satans hund har varit på bordet och traskat runt och tuggat på ett mandarinskal, PÅ BORDET!!! Ska tillägga att han fick en sjujävla utskällning tidigare på eftermiddagen efter soppåsen, så att han gör något sånt här nån timme senare är helt obegripligt.

Visst att han har tuggat på något skosnöre som valp eller tuggat i sig ett lypsyl på äldre dar men utöver det så har han aldrig rört mina saker. Han har alltid haft väldigt klart för sig vad som är hans och vad som är mitt och vad som är okej att tugga på. Visst sen är det ju faktiskt så att jag brukar ju plocka undan sånt som kan ses som frestande för min ligist. Men idag låg det ett mandarinskal på bordet efter lunchen och det är ju inte så gott liksom..?

Puckohund.

Som grädden på moset har jag fått en jävla smäll på ena skulderbladet/ryggen och är totalt invalid i vänster arm. Bingo liksom.

Men är ledig på lördag så det vankas bio på fredag med min bästa bästa Rossi! <3 Snart PH sen sängen!

Av Jennifer Wistbacka - 19 januari 2014 20:47

Ja det kan man lugnt säga.
Hade precis fått klart allt i stallet och skulle ta lunch för att sen jobba tre hästar efter lunch när jag halkar på en isfläck och vrider knäet ur led. Satanihelvete vad ont det gjorde och fortfarande gör. Det låter sjukt otäckt också vill jag lova. UÄH!

Så det blev inte många knop efter lunch men lyckades longera en häst medans jag haltade runt runt i ridhuset. Där emot kan jag inte förstå en sak, jag har i mitt liv lindat 348 miljarder (i runda slängar) hästben både för transport, ridning och stallbandage helt perfekt men att linda mitt eget knä det kan jag inte göra utan att det går upp eller blir för hårt/löst och inte alls får den effekt det ska ha.. Hur svårt kan det vara liksom..?

Varför ska det alltid hända något sånt här när jag börjar sätta igång att träna? Är det Gud som inte tycker att jag ska ha en vältränad kropp? Skit också..

Av Jennifer Wistbacka - 15 januari 2014 22:03

Hm kommer förmodligen ligga sömnlös inatt..
Har fått nys om ett sto som skänks bort. Bra ålder, bra stam och har tävlat lagom.. Den kvalade till Falsterbo som 5-åring till exempel.

Men.
Den har nu gått på ridskola i några år och har haft återkommande kotledsinflammationer vilket i sig inte är så konstigt när de går dag ut och dag in på samma underlag med mer eller mindre bra ryttare som inte kan rida hästen i rätt form och balans.

Hästen behöver minst 5 månaders vila innan man kan sätta igång den och först då kan man veta om den håller för vidare ridning eller inte.
Så frågan är ju om man vågar chansa eller inte..

Vad tycker ni?

Ovido - Quiz & Flashcards