Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under januari 2014

Av Jennifer Wistbacka - 12 januari 2014 12:48

Hej hopp!

Äntligen har vi gått in i ett nytt år och än så länge så känns det rätt bra. Med undantag för snön som kom igår då...


Rossi kom hem till mig i fredags för att käka middag sen vidare till Heron City för bio. Vi tänkte se The Wolf Of Wallstreet men väl framme så fanns det typ iga biljetter kvar, bara platser långt ner och ute på kanten. Så vi struntade i bio och strosade runt lite i butikerna istället för att sedan åka hem igen och mysa i soffan fraamför en bra film istället. 

Igår kväll åkte jag hem till mamma då jag är ledig idag. Ringde familjen sent igår em och frågade om vi skulle gå på bio idag istället. Sagt och gjort, så jag, Rossi och lilebror brassade iväg till Nyköping och såg filmen igår istället. Den var riktigt bra, dock lite onödigt lång kanske. Måste säga att Leonardo DiCaprio är en grym skådis, verkar som att han bara blir bättre och bättre med åren (och snyggare dessutom). 


I em styr jag bilen tillbaka hem och jobbar vidare. Ska försöka ta med mig lite prylar som jag saknar där borta i lägenheten också. Börjar få lite ordning nu men det är inte klart än på långa vägar! Ska ta lite bilder och visa er när jag får tid och möjlighet.




Av Jennifer Wistbacka - 3 januari 2014 07:29

Har tänkt på en sak nu, speciellt över nyår. Det är många som blir bortbjudna på middag på nyårskvällen, men i många fall dit du är bjuden så dår du betala typ hundra kronor till den som bjuder på mat eftersom att denna har handlat...? Är det verkligen att bli bjuden på middag då?
Jag har inga problem med att betala en hundring för att få mat på bordet men då borde inte folk som man blir bjuden till kalla det för att man blir just bjuden på middag. I min värld så betyder det att man blir bjuden på middag utan att betala en krona, annars kan man ju lika gärna kalla det för knytkalas fast personen man är hos handlar och lagar maten.
Skulle jag bjuda hem folk på middag så skulle jag absolut inte kräva att personerna som kommer ska betala för maten när det är jag som bjudit in dom...

Anyway, mår som en påse skridskor just nu. Tror jag har feber och sen ont i huvudet och snuva och hosta.. Skönt sätt att börja nya året på! Mormor smittade nog mig när jag var där och lämnade/hämtade Porsche och dessutom blev hela nyår ett fiasko precis som resten av 2013 har varit. Så nu ska jag sova vidare!

Ovido - Quiz & Flashcards