Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under april 2012

Av Jennifer Wistbacka - 26 april 2012 01:00

Japp då var snart en arbetsvecka avklarad och jag börjar äntligen känna mig lite piggare från allt vad sjukdom heter. Har ju snart varit konstant sjuk i tre veckor så jag börjar tröttna rejält.


Har inte gjort så mycket mer än att sovit och varit på jobbet känns det som så finns inte så mycket att uppdatera om. 

Helgen som var var ju kaos i vanlig ordning, var iväg till Vingåker en sväng innan vi åkte tillbaka in till stan. Självklart så gick min vita helg åt skogen som vanligt men nu ska det bli ändring på det. Så jag kör en vit månad bara för att vara lite värre än alla andra. Ska köra igång ordentligt med träningen när jag blir frisk nu också. Blir morgon pw och ett pass på gymet varje dag är det tänkt.

Beach 2012, here we go!




Bjuder på en bild från förra sommaren, saknar mitt långa hår för övrigt!!  


Nej nu ska jag nanna kudde och ladda inför veckans sista arbetspass imorgon.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 20 april 2012 11:33

Ligger i sängen och tycker synd om mej själv.

Lillprinsen kom precis hem så vi ligger och myser tillsammans och tar igen förlorad tid.

Har ju åkt på jordens förkylning som avslut på den där förbannade halsflussen förra veckan. Men har i alla fall varit på jobbet den här veckan, man kan ju inte vara hemma för minsta lilla. I vilket fall så är nässprayen, iprenen och baffucin mina bästa vänner för tillfället.


Helgen blir lugn, ingen utgång för min del i alla fall. Ska försöka ta tag i mitt liv och sluta dricka varje helg och börja träna istället. Ja jag vet att jag har sagt det minst hunda gånger men nu behöver jag nog verkligen det. Bli ordentligt frisk nån gång och komma bort från allt en stund. Ska glida in i min egna lilla värld och bara tänka på mej själv.


Nej nu ska jag försöka ta mej upp ur sängen och göra mej en kopp kaffe.




Bilden är från förra helgen, jag gillar den faktiskt!  


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 16 april 2012 11:02

Herregud vilken helg..

Totalt kaos som vanligt är väl att beskriva den här helgen precis som alla andra..

Åkte till Vingåker i lördags och skulle vara nykter eftersom vi skulle in till stan sen, men vi ångrade oss och tänkte stanna i Vingåker. Så jag tog några groggar men när kl var typ halv tolv bestämde vi oss för att åka till stan så vi fick skjuts och åkte in till stan. Var i stan en halvtimme innan N ville tillbaka till Vingåker. Så bara att åka tillbaka, där min sko senare försvann (ofta nån snor en sko?)..


Anyway, mormor var här för en liten stund sen på en kopp kaffe och hämtade P. Ser ut som att det blir jobb ikväll så nu ligger jag i sängen en stund till och vilar lite innan det är dags att slänga sej i duschen. Kanske drar på nån film och glor lite. Nog för att jag inte har feber längre men jag känner mej inte riktigt helt frisk än, är väl halsflussen som dröjer sej kvar trots penicillinet.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 14 april 2012 00:59

Äntligen mår jag bättre!

Första feberfria dagen idag vilket känns sjukt skönt, men den där jävla halsflussen jag tydligen hade har inte gett sej riktigt än. Fick penicillin av läkaren som jag ska äta en vecka till. Gick ju till jobbet i tisdags en stund i alla fall men fick gå hem efter några timmar, var helt slut som människa vill jag lova. 

Har legat i sängen mestadels hela veckan men idag har jag faktiskt varit och käkat på nyöppnade Resturang Barken och sen blev det en film hemma hos E. Mysigt!


Imorgon bär det av till Vingåker med bästa N för lite festligheter, blir dock nyktert för min del eftersom jag äter penicillin. Så jag ska vara privat taxi imorgon alltså, men det gör mej inget kul att komma iväg och träffa lite folk när man har varit som en zombie hela veckan. 


Nej nu väntar sängen och nån film, har laddat ner några skräckisar så får se om jag kan somna sen, haha!



Bjuder på en bild från förra helgen!  


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 10 april 2012 12:39

Ligger hemma i soffan och tycker synd om mej själv.

Blev inte många timmars sömn inatt på grund av den där jävla febern. Men har proppat i mej ipren nu på morgonen och sovit lite till så nu känner jag mej piggare. Ska ner till vårdcentralen nu på eftermiddagen och kolla upp mina halsmandlar för nu har jag verkligen tröttnat på dom. Alltid dom som ställer till det när jag är sjuk, svullnar upp och blir stora som golfbollar. 


Anyway, har haft en grymt bra påskhelg. Var med C och hennes vänner i både torsdags och fredags och i fredags hamnade vi på Harrys allihopa. Var inte så mycket folk ute men det var grymt kul i alla fall. I lördags så var jag hemma hos min bästa mormor och käkade påskmiddag innan det bar av in till stan igen för att gör sej iordning. Det vankades utgång på Safiren men bästa N och några till. Vi hade sjukt kul och var överallt och ingenstans. Lyckades tappa bort varann några gånger men kul hade vi. 

Fast det sjukaste jag varit med om också. Stod och dansade med en killkompis när en tjej sliter tag i honom och gapar "Du får inte dansa med henne!"  Jag trodde det var ett skämt först men hon var verkligen deadserious, fick i alla fall en ursäkt på sms igår men ibland undrar man ju vad fan man har gjort folk..?


I söndags åkte Wienna från Stall Hemmet och usch vad jag grinade. Trodde inte jag skulle göra det men det var jättejobbigt att se henne åka och medans vi stod i gången och väntade på att I skulle komma och hämta henne ångrade jag men hundra gånger om och ville slita av henne all transportutrustning och ställa ut henne i hagen igen. Min fina tjej, usch det var riktigt jobbigt..




Puss & Kram

Ninni  

Av Jennifer Wistbacka - 3 april 2012 12:24

Jag är en sjukt onödig människa ibland har jag kommit på.

Min iPhone gick ju sönder för nån vecka sen och idag tröttnade jag och beställde hem en ny. Istället för att laga den jag har liksom? Äh, skitsamma ska fixa baksidan på min nuvarande sen sälja den så är det någon som vill ha en iPhone 4S är det ju bara att lägga ett bud!


Är fortfarande hemma från jobbet så har inte mycket för mej för tillfället, ska snart ut till stallet och packa ihop Wiennas saker för hon åker antagligen på söndag om allt går som planerat. Det känns jättetungt faktiskt, kommer kännas jättekonstigt att inte åka ut till stallet varje dag..


I helgen blir det utgång med brudarna, för omväxlings skull så drar vi till Safiren och röjer runt och skakar rumpa. Snygga som få ska vi vara också, men det är ju som vanligt. Men börjar bli riktigt trött på den här stan och dess invånare så funderar starkt på att flytta.. Bort härifrån, helst en annan kontinent. Fast ska nog börja kolla efter en lägenhet nån annanstans faktiskt!


Puss & KramNinni

Ovido - Quiz & Flashcards