Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under juli 2013

Av Jennifer Wistbacka - 11 juli 2013 19:50

Jag kan konstatera såhär några dagar in på Falsterboveckan att jag har det för bra.

Det har varit rena semestern och jag har blivit rejält bortskämd med mycket sol, god mat och dryck och slappa dagar. Ja nu är ju inte alla tävlingar såhär lugna, vi har ju bara haft en häst med oss så vi har haft mycket tid till annat. Nästa år planerar vi att ha elva hästar kvalade till Falsterbo så då blir det full fart, om nu alla hästar kvalar vill säga. 

När vi kommer hem ska vi sätta oss ner och planera för alla hästar och sätta upp mål för dom. Första veckan på Södertörn har vi mest känt in oss på hästarna och gården så det är nu det roliga börjar. 


Tänkte alldeles strax lägga mig i sängen och kolla en film, har nästan fått lite solsting tror jag. Är alldeles trött och matt i kroppen, men man ska väl inte klaga! 


Såhär har jag det just nu:


 

Av Jennifer Wistbacka - 11 juli 2013 17:57

Idag var vi uppe tidigt och René red innan de internationella hästarna skulle kliva på banorna. Kan säga att det var ganska öde när vi kom dit kl sju imorse. Halv nio var vi klara med allt och var påväg hem för att äta frukost. Sen har vi mest bara tagit det lugnt. Jag låg och solade lite på förmiddagen innan det var dags för en dusch och lunch på Rökeriet i Skanör.

Fick förrätt med havskräftor, rökta räkor och en gudomlig skagenröra. Sen en lika god skaldjursoppa med ett glas vin till. Avslutade det hela med en islatte innan jag, Petra och Tobbe begav oss ner till stranden för att sola. Där låg vi några timmar innan vi fick lov att åka hem, så nu ligger jag i en solsäng och bara slappar. Är fortfarande mätt sen lunchen kan jag säga. Ska iväg till Ville snart och kvällsfodra och gå en liten promenad med honom.

Av Jennifer Wistbacka - 10 juli 2013 23:09

Le Balouville

f.2007 e.Maloubet de Pleville - Quito de Baussy

2:a kvalrundan i Falsterbos 6 års championat 2013, 130 cm



 

Av Jennifer Wistbacka - 10 juli 2013 22:53

Idag har vi haft en ganska oproduktiv dag här nere i Falsterbo. 

Jag gick upp som vanligt och morgonfodrade och gick en sväng med Ville för att sen åka hem och äta frukost och sen bege oss till en strand här i närheten. Det var dags för vindsurfing, ja inte för min del då utan det var Tobbe som stod för underhållningen. Tyvärr blåste det ganska mycket så det var inget vidare skönt att sitta på stranden så efter en stund så satte vi andra oss i bilen till han var klar. Sen åkte vi hem och det var tänkt att vi skulle till tävlingsområdet och se huntingen men ingen av oss orkade det så vi vilade upp oss här hemma innan jag och René åkte till Ville vid sextiden för att rida och natta honom. 

Resten av helgen blir det full fart här nere, det är en massa rolig hoppning att se innan vi åker hem på söndag. Förhoppningsvis kommer vi iväg skapligt så man hinner sova några timmar innan det är dags att gå upp och jobba på måndag. Börjar sakna hästarna där hemma och Paulina lite grann faktiskt. 

Nu är det dags att sova, upp tidigt imorgon så vi hinner fixa Ville innan klockan åtta när dom stänger banorna.

Laddar upp filmen från hans andra kvalrunda i ett inlägg här alldeles strax, tyvärr räckte det inte hela vägen till final. Han fik ett dåligt språng på första hindret och blev därmed en lite konstig distans till andra hindret så han fick med sig det och slutade totalt på åtta fel. Hade han ridit felfritt så hade han varit i final konstaterade vi efter att ha sett resultatlistan. Tråkigt, men vi siktar in oss på nästa år då han får gå med sjuåringarna, sen har vi en hel hög med fem och sexåringar som vi ska försöka kvala in.


 

Av Jennifer Wistbacka - 9 juli 2013 09:29

Har precis käkat frukost och lagt mig i sängen en stund innan vi ska tillbaka till tävlingsområdet.

Var uppe tidigt imorse och morgonfodrade Ville och gick en sväng med honom så han fick beta lite och sträcka på benen. Kommer med mer uppdatering ikväll!


 

Av Jennifer Wistbacka - 8 juli 2013 21:15

Idag var alltså första dagen för våran lilla Ville.

Han var superfin på framhoppningen och även inne på banan. Dock så fick han ett förargligt pet i en kombination, det var en ganska lång distans med oxer in och räcke ut. Så han kom stort in på oxern och tog inte riktigt halvhalten mot räcket så han fick med sig det ut. Men han fick en fin rosett i alla fall, nu står han i sin box och var ganska trött när jag var där och kvällsfodrade. Imorgon är det dags för andra omgången och då håller vi tummarna för en felfri ritt och att vi går vidare till finalen på söndag.

Här får ni bilder och filmklipp från dagens runda.


 



 

Av Jennifer Wistbacka - 8 juli 2013 09:41

Hade skrivit ett inlägg igår men glömde publicera det och nu var det borta såklart.

René red Ville en stund på em igår och han såg fin ut. Han är ju hingst så han går ju och snackar med alla hästar han möter. Sen gick vi och kollade lite på 7-års championatet innan vi besiktigade Ville. 

När vi kom hem möttes vi av ett glas rosé och grillat, gott gott! Det blev några fler glas senare innan vi däckade som klubbade sälar.


Nu på morgonen så har jag varit iväg och fodrat Ville samt gått en sväng med honom och mockat, allt verkade lugnt vid stallarna och han stod och käkade hö i lugn och ro. 


Här får ni lite bilder från igår! Mer uppdatering kommer ikväll när vi kommer hem, nu ska jag passa på att sola lite innan vi ska iväg till stallarna igen och Ville ska gå sin första kvalrunda. Ska filma så får ni se sen (om det går bra såklart!).


#falsterbo


             

Av Jennifer Wistbacka - 7 juli 2013 12:44

Har precis vilat en stund i solen, det var så skönt och välbehövligt kan jag säga. Vi lastade Balouville och kom ifrån Södertörn kvart i elva igår kväll och var framme här i Falsterbo ca klockan sex imorse. Jag sov kanske en halvtimme max i bilen och det var så obekvämt att jag höll på att dö så gav upp det ganska snabbt. Efter att vi installerat Balouville så åkte vi hem till en bekant till René där vi ska bo, bara fem minuter från tävlingsplatsen. Så vi har käkat frukost och umgåtts lite på förmiddagen innan jag la mig i bikini på en solsäng och slocknade.

Nu ska vi tillbaka till Balouville, René ska rida igenom honom och få honom lite avslappnad. Han går första kvalet i 6:års championatet imorgon och andra på tisdag och förhoppningsvis till finalen senare i veckan. Gör han en till felfri runda är han klar för breeders i höst, kul!

Ska försöka ta lite bilder idag och uppdaterar ikväll. Vi ska besiktiga Ville senare i em men tänkte kolla på sjuåringarnas kval först som startar 14.30 efter att René har ridit.

Ovido - Quiz & Flashcards