Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

20120218

Av Jennifer Wistbacka - 18 februari 2012 12:19

Åh vad jag älskar min lilla sessa!

Igår var ju hovis ute och slog på hennes tappsko och efter det tog vi en tur till ridhuset i det sjukt härliga "vårvädret" som var igår. Och jag måste säga att den här hästen växer mer och mer på mej för varje dag. Hon är helt fantastisk, hon har vilat i över en vecka och jag tror aldrig att hon har gått så bra som hon gjorde igår. Jag red inte så länge för hon kändes lite ojämn, kanske hade lite ont i hoven eftersom jag red direkt efter han slagit på skon. Redan när jag red fram kände jag hur jäkla bra det här ridpasset skulle bli. Jag vet inte om jag inbillar mej, men tycker att hon går som bäst när hon vilat? Tycker att hon har blivit mycket piggare och gladare också, fått lite knäppa ideér som att ridhusporten skulle vara livsfarlig när jag öppnar/stänger den från hennes rygg.

Hallå det har jag gjort sen dag ett du kom hit lilla häst och nu reagerar du på det? Men jag gillar det, det är ju ett tecken på att hon trivs med livet och tycker att det är kul med varierad ridning och vila däremellan.




Älskade häst <3  


Idag blir det bara lilla skrittrundan, om vi hittar efter all snö som kommit. Tänkte att hon ska få gå lugnt idag och imorgon och sen hårdkör vi från och med måndag. Nu ska det tränas, tränas, tränas!! Och när lönen kommer så ska jag nog ta tag i det här med kandar och köpa mej ett fint. Ska vi satsa på medelsvår så är det lika bra att testa. Man får ju fortfarande rida på vanligt tränsbett i medelsvår men lite beroende på hur hon går så får vi se vilket det blir.


Aja nog om häst. Ikväll blir det Mello för hela slanten hemma hos E & H, och jag hoppas att H dyker upp också, ni vet vad ni har framför er! Några helger till får ni stå ut! Haha! För övrigt så skulle jag ju ha vit helg men det sket sej rätt fort. Var ute igår på Harrys, men jag var faktiskt nykter. Och jag var uppe tidigt idag och släppte ut och fodrade hästarna men sen åkte jag hem och somnade om igen, skönt! M ringde och sa att jag kunde ta nästa måndag istället för imorgon så då behöver jag ju inte gå upp tidigt imorgon. Score! Så det lutar åt att det blir alkoholförtäring ikväll.


Nu ner med kaffet sen ut till sessan om en stund!

Puss & Kram

Ninni

 
 
Susanna

Susanna

23 februari 2012 12:03

Fin häst :)

http://ssusannaolssonn.bloggplatsen.se

Jennifer Wistbacka

25 februari 2012 16:02

Tack så mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 april 2015 22:49

Hallå där!Nu är det sådär länge sen igen jag var här inne och bloggade. Har ju hunnit få min lägenhet sen sist, så det måste ha varit evigheter sen jag skrev sist eftersom jag fick lägenheten 1'a september. Trivs superbra här hemma och har fått hyfsa...

Av Jennifer Wistbacka - 12 augusti 2014 16:49

Har upptäckt hur fantastiskt dåliga ni killar är på att lägga upp bra bilder på er själva. Speciellt på sidar där ni ska framhäva er från er bästa sida, t.ex dating sidor. Så här kommer en liten lektion i vad vi tjejer inte tycker är passande bilder ...

Av Jennifer Wistbacka - 19 juli 2014 13:39


Dagarna bara flyger förbi nu när jag jobbar. Ena dagen är det måndag och svisch säger det så är det fredag igen, har faktiskt jobbat heltid sen jag började och det känns toppen. Jobbet i sig är ju inte det roligaste men bra jobbarkompisar gör allt. ...

Av Jennifer Wistbacka - 11 juni 2014 20:36


Vilket väder vi har haft de senaste dagarna! Jag har haft turen att jobba kväll den här veckan vilket innebär att det har blivit en hel del soltimmar! Tyvärr har vi lite materialbrist på jobbet så är ledig från idag och veckan ut, så idag passade...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2014 12:16


Idag står hoppning på schemat! Tre kombination blir det och tanken är att vi ska ta några större språng idag, ska bli så kul! Men först ska jag möta upp Jossan i stallet och vi ska rida en sväng i skogen, Mona är snäll och lånar ut sin islandshäst ...

Ovido - Quiz & Flashcards