Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under februari 2012

Av Jennifer Wistbacka - 16 februari 2012 20:16

Sitter här hemma i soffan och har det bra.

Har inte haft nån inspiration att blogg senaste veckan eftersom Wienna har vilat. Har inte kännt att jag vill ut och halka runt i snön utan framsko, dessutom så vill jag inte att hoven ska spricka på henne. Men imorgon kommer hovis äntligen och slår på skon, och då ska vi ta en svängom i ridhuset.

Annars har veckan varit helt sjukt lång hittills, har haft en riktig trött-på-livet vecka. Så det var rätt skönt att vi fick vara hemma från jobbet idag och fick lite långhelg.


Ska ha stalljour hela helgen och ska pyssla lite med både Wienna och Lacoste (Matildas unghäst).

Så det blir en kritvit helg för min del, kan behövas efter min födelsedagshelg!


Nej nu ska jag springa ut med hunden sen kolla nyaste avsnittet Revenge och moffa lite Ben & Jerrys!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 12 februari 2012 12:50

Åh jag är verkligen helt förstörd. 

Inte bakis men jäkligt trött måste jag säga. Är verkligen för gammal för att festa två dagar i rad känner jag. Men man fyller ju bara år en gång om året, då ska man väl ha kul.

Och det har jag verkligen haft den här helgen, vi öste gärnet i fredags och jag var verkligen sjukt bakis igår och hade ingen lust att dricka alls igår. Men efter lite Ben & Jerrys och några alvedon och sömn så var jag med i matchen igen, så vi körde all in igår kväll också. Hade sjukt kul, tack till alla som var här och firade och tack för alla fina presenter!


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe sen ska det städas här hemma vill jag lova. 


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 9 februari 2012 12:02

Började dagen med att knalla bort till tandläkaren, fick ju återbesök sist eftersom jag tydligen hade ett hål?! Jävlar vad ont det gjorde kan jag säga, man måste vara spruträdd om man hellre tar den smärtan än bedövning säger jag bara... Men sen är jag ju en liten fegis också.


Kom precis hem från stallet i alla fall, min stora princessa fick vila idag. Vill inte att hennes hos ska flisas upp mer. Tog ett varv i hagen för att leta rätt på skon, tack och lov behövde jag inte gå mer än 50 meter in i hagen för där låg den. Och den hade inte heller gömts under snön som kom under gårdagen.

Så nu letar jag efter nån som kan slå på den åt mej, nån som kan?


 


Ska ta en kopp kaffe nu sen in i duschen för ikväll vankas det jobb.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 8 februari 2012 13:26

Jag är så jäkla glad att jag tog mej i kragen och skaffade häst igen.

De senaste tre dagarna har Wienna gått som en dröm, det har liksom bara funkat. Allting! Helt fantastisk häst och jag tackar Ingela för att jag får chansen att få ha den här hästen!

Men idag när jag kom till stallet så hade hästskrället trampat av sej en sko, fram såklart. Hon verkade dock inte bry sej om detta när jag red, dessvärre så såg jag att hoven hade börjar "flisa" lite när jag kom tillbaka till stallet så hon får kanske stå tills jag fått tag på hovslagaren. Tänkte att jag skulle ha tagit ett varv i hagen och letat efter den men var så frusen när jag var klar så ville bara hem. Jag får ta det imorgon helt enkelt. 

Ska även hjälpa Mathilda med en av hennes unghästar också. Var med idag och kollade lite när hon blev longerad och så för att se hur hon är. Måste säga att det kommer nog bli en väldigt fin häst, om hon lugnar ner sej lite. Hon har verkligen nerverna utanpå och då menar jag verkligen UTANPÅ. Väldigt känslig liten tjej, men kommer nog att vara rolig att rida sen. Kommer nog inte krävas så mycket mer än vikthjälper. 



En trött och svettig Wienna efter ett rejält ridpass <3  


Funderade nyss på om jag skulle åkt iväg och tränat tills jag kom på att mitt headset till telefonen ligger i mitt skåp på jobbet, mindre lyckat. Så kanske tar en promenad istället i det fina vädret.


Kvällen ska spenderas hemma hos bästa Elin, Efterlyst står på schemat.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 6 februari 2012 23:48

Började dagen med att vakna vid tjugo i fyra i eftermiddags, bra där!

Jag som skulle gå upp tidigt och åka ut till stallet på förmiddagen ifall det skulle bli jobb. Så det var en himla tur att jag var ledig idag annars hade det blivit katastrof.

Åkte i alla fall ut till stallet efter en kopp kaffe. Rida kunde jag ju också göra eftersom belysningen i ridhuset nu är på plats och funkar. Wienna gick som en klocka idag, så himla fin. Ingenting i handen nästan och det skummade som tusan ur hennes mun. Vi gjorde mycket lösgörande övningar så som skänkelvikningar, öppna och sluta på volt. Avslutade med skänkelvikningar i galopp från fyrkanstspåret in till medellinjen och sen tillbaka igen, det gick över förväntan men ibland så stack hon iväg och orkade inte riktigt hela vägen så det är mycket mer muskler som behövs. Men vi jobbar på det!

Imorgon ska det ridas igen, har blivit alldeles för mycket vila på sista tiden men jag har ju inte kännt mej så kry heller. Inte för att jag är helt frisk än heller kände jag idag, var slut efter en kvarts uppvärmning men jag kämpade på. Som tack var jag helt slut och svettig som tusan när vi var klara. Tror sessan blev ganska trött också för hon stod och halvsov i gången medans jag plockade av all utrustning och borstade av henne. Älskade häst <3


Så nu sitter jag här i soffan efter en god middag (pasta och baconröra med chilisås), en bra film och lite Ben & Jerrys. Är verkligen proppmätt, känns som jag ska spricka vilken sekund som helst. Tror jag ska slänga på en film till och försöka sova nu för imorgon måste jag upp senast nio om jag ska hinna med stallet på förmiddag om det skulle bli jobb.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 4 februari 2012 17:44

Blir ett kort inlägg idag eftersom att jag måste slänga mej i duschen snart så jag är klar för kvällen.


Vaknade alldeles för sent idag, vid två-tiden slog jag upp ögonen. Men somnade inte förrän runt sex imorse. Tog en kopp kaffe och borstade tänderna innan jag åkte ut till sessan. Det är faktiskt på tok för kallt för att rida just nu enligt mej så hon fick vila. Hade inte hunnit rida i alla fall. Tanken var att jag skulle städa här hemma idag också men det är ju bara att glömma. 

När jag kom hem slängde jag ihop en kladdkaka som jag har lovat E, H och H ikväll till mello. Var evigheter sen jag gjorde en så jag hoppas den blev bra, haha. Kvällen ska alltså spenderas med min "andra familj" framför mello innan det blir utgång. Ja jag vet att jag sa att jag skulle ha vit helg men det gick sådär, inte helt oväntat kanske. 


Aja dags att slänga sej i duschen och göra sej redo!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 2 februari 2012 12:46

Fy satan vad kallt det var att rida idag!

Hade ingen känsel i kroppen när jag var klar kan jag säga, men det är bra mysigt att rida i solen. Blev lilla skogsrundan som uppvärmning och sen en stund i ridhuset idag. Wienna går bara bättre och bättre eller så är det vi som börjar lära känna varann. Det är en underbar känsla i alla fall. 


Snart dags för sista jobbpasset för den här veckan, skönt. I helgen vankas det Melodifestivalen hemma hos E & H, som jag har längtat efter det! Är ju en liten MF nörd om man kan säga så? Även om man bara sitter och gnäller och fel låt alltid vinner så är det ju lite av en tradition. 

Tänkte att jag skulle ha en vit helg också, kanske är dags efter några helgers partande. Men om man har vit helg får man dricka vitt vin då? Kanske slinker ner ett glas till MF i alla fall, haha!


Ha det bra allihopa!


Puss & Kram

Ninni

Ovido - Quiz & Flashcards