Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under oktober 2010

Av Jennifer Wistbacka - 12 oktober 2010 22:35

Är nog rätt nöjd med mitt liv just nu har jag kommit på.


Har världens bästa kompisar, tänker inte nämna några namn utan ni vet vilka ni är! Ni stöttar, tröstar när jag är ledsen, skrattar med mej och vissa gånger åt mej. Ni gör min vardag till den bästa, utan er vore jag ingenting!


Har dessutom världens underbaraste hund, han finns hos mej varje dag och gör allt för mej. Han är alltid glad och verkar inte ha några bekymmer i världen. Och det finns inget som gör mej så glad och varm inombords som när han tittar på mej med sina stora bruna ögon och viftar på svansen. Han är bäst helt enkelt.



Mattes älskling <3 


Jobb har jag ju inget för tillfället men jag tror det kommer snart det med. Det är nog det ända som fattas i mitt liv just nu men vad gör det när man har så mycket annat bra?


Dagen i sej har också varit ganska bra, vaknade alldeles för sent idag så hann lagom äta frukost innan Madde kom och hämtade mej och vi åkte ut i skogen med hundarna. Efter det följde jag och Porsche med hem till Madde en stund innan vi knallade hem.

Väl hemma försökte jag ge mej på bakad potatis, hur svårt ska det vara liksom? Tydligen alldeles för svårt för mej, vet inte riktigt vad jag gjorde för fel. Potatisjäveln skulle vara inne i ugnen 45 min, min låg inne över en timme och verkade inte bli mjukare för det.

Så det slutade med att jag tröttnade helt och stekte lite grönsaker, kött och kokade lite pasta till istället. Mycket gott måste jag säga! Blir ibland förvånad över mina egna egenskaper, bakad potatis verkar dock inte vara en av dom. Men tro inte att jag ger upp, ska nog göra ett nytt försök imorgon, haha.


  

Kvällsmat,gott!


Efter maten tog jag ett glas vitt vin och myste för mej själv framför en bra film, Familjen Jones, som jag kan rekomendera starkt.

Och nu har jag duschat och varit ute på en kvällspromenad med Porsche i kylan. Så det ser ut som att det blir sängen för min del nu!

Förresten så är det exakt 4 månader tills jag fyller 22 idag, usch jag vill inte bli gammal!


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 12 oktober 2010 22:34

  


Såhär såg det ut när Chicco och Porsche hälsade på Chiccos pappa Dexter!

Av Jennifer Wistbacka - 11 oktober 2010 14:18

Tvättdag...

 

Åh vad roligt det är att tvätta, svar nej!

Men det måste göras och visst är det alltid trevligt att få rena kläder men hur kul är det att vika in allt i alla garderober sen då?

Men det absolut bästa är ju helt klart att bädda rent i sängen på kvällen och sen duscha och gå och lägga sej, så skönt!


Fick ett ryck härom dagen och diskade städade, dammade och rensade ur och gjorde mina garderober fina. Herregud hela lägenheten glänste från golv till tak, men det kan faktiskt vara skönt ibland!


Än så länge har jag ju inte kommit så mycket längre än till tvättstugan men så småningom så ska jag och Madde ut i skogen med hundarna. Porsche tycker het klart att det är det bästa med varje dag, när vi svänger in på grusvägen så börjar han pipa, ibland skrika.

(Sådär som Puma gör när vi är påväg till Djulö du vet Elin)

Efter det är det tanken att mormor ska komma in till stan så jag kan få lite i kylskåpet så jag slipper svälta ihjäl, haha.


Nej nu blir det en dusch!

Puss & Kram

Ninni


Av Jennifer Wistbacka - 8 oktober 2010 19:29

Hundpromenad!

 

Har varit ute i skogen idag med Madde, Natta och en tjej till med fem stycken vilda hundar, men det var riktigt kul trots att vädret inte var det roligaste. Här kommer lite bilder på alla hundar och mattar!


 

Mattar och hundar påväg mot sandgropen!

  

Påväg upp för backen hela gänget!

  

 

Jobbigt att klättra upp i sanden!


 

Chicco visste inte om han skulle med upp först, en liten fegis!


Liam kör full rulle ner för backen!


         

Allihopa påväg ner!


Av Jennifer Wistbacka - 5 oktober 2010 14:41

Kom nyss hem efter en sväng på stan med Fia.

Vi käkade lunch på Coffee & Lounge, det blev en bakad potatis med skagenröra för mej som vanligt.

Ska snart ut i skogen med Madde och hundarna sen vet jag inte riktigt vad som händer. Hoppas på filmmys ikväll i alla fall!


Har även pratat med Adecco idag och som det ser ut just nu så kommer dom inte ta in mej för det fanns andra med bättre erfarenheter än mej. Tyvärr, men vi skulle höras av om två veckor igen så vi får väl se vad som händer. Får väl fortsätta söka jobb här och var. Annars fick jag ju jobba med Roffe från Björkäng uppe i Södertälje på Axa Sport Center,

så jag har lite alternativ.


Puss & Kram

Ninni

Av Jennifer Wistbacka - 3 oktober 2010 10:50

Har precis ätits frukost, fick sovmorgon idag med!

Jobbade hela kvällen igår och det var riktigt roligt faktiskt. Det var ett härligt gäng på nio personer som var där på event.

För er som är nyfikna gå in på www.bjorkangsgard.se och kolla!


Idag ska man äntligen få packa ihop sitt här ute på landet och bege sej hem till stan igen. Visst är det mysigt på landet ibland men inte för långa stunder eller för ofta, haha. Jag har kommit fram till att det är alldeles för tyst här ute på vischan.


Nej nu blir det en dusch och sen packa!

Puss & Kram

Ninni


  


Jag bjuder på en skön sommarbild från midsommar, nu är jag sjukt trött på hösten och vill ha sommar igen! <3

Av Jennifer Wistbacka - 2 oktober 2010 14:19

Sitter här med kaffekoppen i högsta hugg.

Jobbade hela dagen igår från åtta på morgonen till tre på em. Sen åkte mami och jag in till flen och fikade och handlade lite mums inför en ledig fredagkväll. På kvällen käkade vi middag hela familjen och sen blev det Idol såklart. Älskar att Olle gick vidare till fredagsfinalerna! Han är så jävla bra, jag bara älskar hans röst.

Vid läggdags låg jag och sis och pratade en timme säkert om allt och ingenting, det var mysigt.


Idag så har man fått sovmorgon och börjar inte jobba förrän vid sex ikväll. Har varit ute med hundarna en timme säkert, om inte mer, i det underbara vädret. Nu så tänkte jag få i mej lite mat och sen ta en dusch.


Dagens låt:

Little Marjorette - London


Puss & Kram

Ninni


    

Ovido - Quiz & Flashcards