Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under juni 2013

Av Jennifer Wistbacka - 11 juni 2013 16:48

Idag vaknade jag till strålande sol, det är ju underbart!
Linda kom hem från jobbet vid 11 tiden så vi åkte ner till Trolldal runt lunch för ett ridpass, ja Linda solade mest.
Har börjat rida Collorado på ett rakt gummipelham och det fungerade väldigt bra. Han var väl framme för skänkeln och lyssnade väldigt bra på halvhalterna, skönt det är att rida dressyrhästar! Vi rullade på några varv i galopp på stora utebanan innan vi premiärhoppade några språng. Hoppade en linje på ena långsidan med fem galoppsprång mellan två räcken och sen en oxer på en snett igenom linje. Det blev inga höjder idag eftersom han inte hoppat på länge så högsta låg kanske på 70cm.
Han kändes fin i alla fall men eftersom han är så "dressyrig" så kändes det lite läskigt när han inte ville ta upp huvudet innan hindrena, trodde vi skulle krascha flera gånger, haha! När jag väl försökte få upp huvudet och höjde handen lite och satte mig tyngre i sadeln så trodde han att det var halvhalt på g så då stannade han nästan istället, ja vi har ju lite att jobba på men bjudningen finns där i alla fall! Första omgången i div 2 allsvenskan går sista augusti så vi har ju lite tid på oss.
Efteråt fick han en skön dusch innan han fick gå ut i hagen igen!

Av Jennifer Wistbacka - 10 juni 2013 21:18

Blev en tidig morgon och iväg till seminstationen idag igen med Ella. Tyvärr visade hon ingen brunst så hon ska sprutas igen och sen eventuellt återbesök på fredag.. Suck..

Sen blev det iväg till min älskade Preben och gjorde premiärturen på honom. Gick med honom ca tio minuter först innan jag satt upp men det var inga problem. Efter lite uppsutten skritt så joggade vi ca tio minuter innan vi skrittade av. Han kändes som ett kylskåp först men när han fått jogga igång så var han superfin som vanligt och joggade på med jämna fina steg i lång och låg form. Han fick även ha nya skydden och schabraket dagen till ära som kom så lägligt i fredags. 

Imorgon står Collorado på schemat och sen Preben i helgen igen. I slutet av månaden så kommer även Lacoste till Madde och ska stå där över sommaren, så honom ska jag rida är det tänkt. Såg bilder på honom idag och han är verkligen en kopia av Bally, det är ju Ballys andra avkomma efter Ella. Så det ska bli superkul, ser ut att bli en riktig hästsommar med andra ord!


Kvällen spenderades men en gammal vän som jag inte pratat med på länge, vi pratade ut lite och det kändes superbra.


 

Av Jennifer Wistbacka - 9 juni 2013 23:37

Ja ungefär så känns det som helgerna går nu för tiden.

Helgen har i alla fall mest spenderats ute i solen.

I fredags åkte vi ju till Strömsholm men vi kom sent så vi missade såklart Bravour, men han placerade sig som två i sin klass med Arnold Assarsson på ryggen. Vi tappade lite suget då så vi kollade bara på en halv klass hoppning innan vi shoppade istället. Det blev lite smått och gott för min del, hade inte planerat att köpa något speciellt men fick med mig en ny grimma, HV Polo handskar, Kingsland nummerlapp och en tävlingsskjorta från Catago. Blev nästan en kavaj också men ångrade mig i sista stund då den var av den "gamla klassiska" modellen utan stretch. Fick även hem mina nya Eskadronskydd och nya hjälmen i fredags så jag var som ett litet barn på julafton. Ska ta lite bilder på allt så ni får se.


På kvällen så blev det parkhäng i sjukhusparken och vi hade det mycket trevligt, var hemma ganska tidigt och la mig i sängen och käkade en skål nudlar och kollade på tv innan jag gick och la mig. I lördags så låg vi nere på Djulö som ett gäng strandade valar och solade, fick lite färg på mig men mer ska det bli. Kvällen fortsatte som på fredagen med parkhäng och ett sjukt gott rosé vin, vi avslutade på statt innan det blev en sen efterfest innan jag stupade i säng. Så idag har det inte blivit många knop gjorda och nu ska det sovas för imorgon ska vi med Ella till seminstationen igen.


Sen ska jag äntligen få sitta på min älskade rödings rygg igen. Vi ska börja rida honom den här veckan och jag fick såklart äran att vara den första att sitta på honom efter boxvila. Dock tror jag Jenny hade en baktanke med det i fall han skulle tycka det är askul och explodera, haha! Så nu är vi igång igen, helt underbart! På tisdag så ska Collorado ridas också, han gick en MSV klass idag som han vann. Fina hästar jag har äran att rida! Kommer uppdatering imorgon efter Preben!

Av Jennifer Wistbacka - 7 juni 2013 08:57

Sitter här i mina egna morgontankar och äter frukost när jag ser något utanför fönstret i ögonvrån. Notera min förvåning när jag bor på tredje våningen. Så jag tittar upp och där sitter den en duva på fönsterbrädan och tittar på mig. Det har aldrig hänt förut så den letade väl efter nån haha.

I alla fall så ska jag trycka i mig den här frukosten sen blir det en dusch innan jag åker till Madde, därifrån ska vi vidare till Strömsholm. Både jag och Madde vann två varsina biljetter på en tävling som Krafft ordnade, så kul för jag vinner aldrig nåt i vanliga fall. Så höjdpunkten blir att se Bravour hoppa, Madde har ju betäckt Valencia med honom. Sist vi va på Askö med Valencia så var han hemma så vi fick klappa lite på honom, och han var urmysig men sjukt stor! Kilometer långa ben på den där det vill jag lova!

Nej nu måste jag i i mig den här frukosten, uppdaterar med lite bilder från tävlingarna senare.

Av Jennifer Wistbacka - 5 juni 2013 00:38

De två senaste dagarna har spenderats med min bästa Nathalie som jag har saknat så himla mycket! Min lilla fisunge som tidigare bodde granne med mig har flugit iväg och bosatt sig i Sthlm och är aldrig hemma längre. Men nu har hon minsann varit hemma några dagar och stannar ända tills på söndag. Idag var vi ute i stallet och red en sväng, Nathalie red Rödis och jag Bally. Vi skrittade bara på lång tygel och pratade om allt som vi missat på sista tiden. Det var en del att ta igen kan jag säga, tror hästarna fick ont i öronen av vårat babbel. Efter det blev det lunch på Joans i Vingåker innan vi åkte till Högsjö och hade en allmänt mysig kväll.

Började käka allergimedicin igår mot pollen och ta mig fan så har jag mått bra idag. De senaste dagarna har jag varit förkyld och nyst så fort jag gått utanför dörren, jag är fortfarande förkyld men har inte nyst på hela dagen så tummen upp för det!

Imorgon ska Colorado ridas sen vankas det parkhäng om vädret tillåter!

Natti!

Av Jennifer Wistbacka - 3 juni 2013 08:47

Shit vad dagarna går fort. Har inte hunnit blogga på hela helgen.
Var i alla fall och red Colorado i fredags. Det gick bra men han var lite stretig och tråkig i munnen, han hade visserligen inte blivit riden på två dagar men ändå. Ska rida honom på onsdag och fredag igen. Efter det åkte jag hem till mamma som bjöd på pizza, så det blev en lugn fredag för min del.
I lördags vaknade jag tidigt och ringde Rossi direkt, vi åkte iväg till Norrköping och shoppade lite. Blev mest bara sånt som jag verkligen var i behov av men en jättesöt blus fick följa med hem också. På kvällen dracks det vin med tjejerna sen utgång på det.
Igår var jag och Linda och hejade fram Valla damlag till vinst mot Dunker, Porsche tyckte var supertråkigt och försökte underhålla på alla sätt och vis. Sen var jag ute hos Preben igen och pussade på honom. Gick med honom i en halvtimme i ridhuset, och han försökte bita mig i armarna hela tiden bushäst <3 Han har fått börja vara ute en stund i en liten hage med munkorg, men igår stod han mest och solade i kvällssolen.

Ovido - Quiz & Flashcards