Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Alla inlägg under juni 2013

Av Jennifer Wistbacka - 21 juni 2013 00:57

Ligger här i sängen hemma hos mamma med Porsche bredvid mig. Har som sagt putsat fönster hela dagen innan jag bytte om och åkte ut till stallet och Preben för att packa ihop alla mina saker och rida ett sista pass på min röda prins.
Det kändes så himla vemodigt att åka ut till Preben och jag drog mig verkligen för det, putsade lite extra på fönstrena fast jag inte behövde. Väl ute i stallet kändes det bättre när jag fick pussa på honom och gosa lite, och lukta precis där ganaschen går över i hals, där det luktar sådär extra gott.
Han kändes fin dagen till ära och jobbade på bra trots värmen (ridhuset var som ett växthus vill jag lova..). Vi båda blev ganska svettiga så Preben fick en dusch efteråt, han var lite skeptisk först men sen var det helt okej skönt. Jag mockade och packade höpåsar innan jag packade ihop alla skydd, sadlar, träns, grimmor mm innan jag sa hejdå och släckte i stallet och då hände det som aldrig hänt förut, Preben gnäggade åt mig som om han förstod att det här var sista gången på länge vi kommer ses. Herregud, då kändes det i magen kan jag säga.. Blä, tårarna brände hårt bakom ögonlocken och jag var tvungen att ta ett djupt andetag innan jag gick vidare. Blödig man är alltså, men kanske kanske så dröjer det inte så länge innan vi ses igen hoppas jag!



Åkte hem och proppade bilen full med lådor och säckar innan jag hoppade in i en dusch och sen vidare till mamma. Och här ligger jag nu efter en mysig kväll på landet med lite bad och god mat med familjen.

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2013 13:19

Har stått och putsat fönster i över en timme och nu är jag äntligen klar, det känns inte som att det skulle vara så jobbigt men jag är fan helt genomsvettig.. Kan i och för sig vara vädret också, kvavt och nästan sol.
Kom och tänka på en sak när jag stod där och gnuggade på fönstrena; hur i hela världen kan det bli fläckar MELLAN glasskivorna? Jag förstår in och utsidan men mellan..?! Obegripligt.
Nu blir det lite lunch sen ska jag iväg till Preben för sista gången, usch det känns jättehemskt! Kommer säkert grina som en unge, blä! Jenny skrev precis och frågade om jag visste nån som var duktig på att rida och kanske kunde "ta över" min plats.

Det enda svaret jag fick fram var "Nej, ingen som är tillräckligt bra för min prins!"

Töntig man är.. Inte ens min häst!

 

Av Jennifer Wistbacka - 20 juni 2013 00:22

Har varit full rulle idag kan jag säga.

Vaknade ganska tidigt och åkte iväg med Hanna och Matilda till Matildas sommarstuga och solade lite, men molnen kom ikapp oss ganska fort så vi begav oss hemåt. Innan vi kom på plats i solen var vi även och kollade på valpar, Matilda som vill ha en. Dom var ju ursöta, precis som alla andra valpar och jag hade velat plocka med mig alla hem!

Sen blev det käk innan mamma ringde och det var dags att åka hem och göra sig iordning. Mormor fyllde år idag så det bjöds på mat och fika, jordgubbstårtan var helt klart favoriten ikväll. 

Kom hem vid åtta tiden och då var det bara att sätta igång och packa lite till. Rensade ur lite kläder, vad som behövs på en hästgård och inte. Sen blev det garagets tur, var en tant och kollade på det idag så blir av med det till den 1/7 också. Hade lite skit där i så nu är det bara tvätthinken och vinterdäcken där, känns skönt att slippa tänka på det mer än att det ska tas med på tisdag när lägenheten ska tömmas.


Imorgon ska Preben ridas för sista gången på ett bra tag, Jenny vill gärna att jag ska ta en dag nästa vecka men det kommer jag nog inte hinna alltså.. Det känns mest vemodigat av allt med det här.


Anyway, nu är jag helt slut och kommer somna som en stock närsom, ber om ursäkt om det inte blir så mycket uppdatering nu på ett tag kommer ha fullt upp med flytten!

Av Jennifer Wistbacka - 18 juni 2013 18:07

Ja herregud vad tråkigt det är att flyttpacka..

Har hållit på hela dagen och packat ihop hela köket typ och alla kläder som jag antagligen inte kommer använda.

Även lite småprylar så som filmer och böcker är nedpackade, till och med gardinerna rök också. Har hur mycket skräp som helst som ska kastas också så måste försöka ta mig till tippen någon dag..

Sa upp lägenheten idag och antagligen så blir jag av med den till 1/7 då en kille var intresserad av den. Även garageplatsen är uppsagd så letar någon garage hojta till. Det står ledigt från och med 1/7 redo att köra in bilen i. 


Åh nu längtar jag bara tills jag är på plats på jobbet och får sätta igång. Det ska bli så himla skönt att äntligen få komma bort från den här staden och dess tråkiga invånare. Jag har ju varit påväg bort förut men det har alltid varit något som stoppat mig i sista stund. Men nu finns det verkligen INGENTING som kan stoppa mig. Jag är påväg mot något helt nytt och det ska bara bli skitkul, det känns inte ens vemodigt eller läskigt att packa ihop allt här hemma. Jag tror ändå på något sett att det krävs en stor portion mod att våga göra såhär. Säga upp allt här hemma för att åka till en annan del av landet och slita med dessa underbara djur och främmande människor, dag in och dag ut. Men det är som bekant för hästfolk, häst är en livsstil - inte en hobby. 


Nej nu ska jag återgå till packandet och hoppas vara klar snart!

Av Jennifer Wistbacka - 17 juni 2013 23:17

Har nu bestämt mig helt och hållet med allt. Den 1/7 börjar jag jobba som beridare hos René Fluck på Södertörns Ryttarcenter!
Det ska bli så jäkla kul att äntligen få göra det JAG vill och drömt om hela mitt liv. Få göra det jag älskar hela dagarna samt få betalt för det. Kommer även ha en tillridningshäst, vet dock inte vad det är för någon då det är René som har luskat bland sina kontakter och fixat fram en häst.
Så just nu försöker jag leta upp någon som vill ha min lägenhet och styra upp allt här hemma. Får lassa över alla saker till mamma, som tur är har jag inte så mycket "småplock" här hemma utan det är mest möbler och kläder. Sängen åker med och även tvn men resten får stå hos mamma så länge. Porsche följer såklart med och blir stallhund igen till hans stora lycka! Förhoppningsvis blir jag av med lägenheten redan imorgon så jag ska börja packa och så så jag bara har städningen kvar sen.
Nej nu ska jag hoppa i sängen för imorgon ska jag till läkaren och kolla halsmandlarna och hoppas på att få operera bort dom!

På bilden nedan är hästen som jag fick rida i fredags när jag provred!

Av Jennifer Wistbacka - 15 juni 2013 16:15

Var som sagt och provjobbade igår men vill inte avslöja för mycket om det förren allt är klart. Så snart får ni reda på vad det är!
Ligger i alla fall hemma hos Sofie och slöar i soffan efter lite lunch. Vi var ute och gjorde stan osäker men trots det mår jag faktiskt riktigt bra idag. Vaknade klockan nio och käkade frukost med Nathalie sen åkte jag ut till älskade Preben och joggade lite i ridhuset innan jag kom hit. Snart ska jag knalla hem och duscha och göra mig iordning för kvällen, det vankas party och studentfirande!

Av Jennifer Wistbacka - 14 juni 2013 13:23

Är iväg på äventyr idag och ska alldeles strax provjobba lite, får jag det här jobbet blir det en helomvändning i mitt liv vill jag lova! Kommer med mer update ikväll när jag vet lite mer.

Ovido - Quiz & Flashcards