Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Bommar

Av Jennifer Wistbacka - 20 september 2013 21:59

Något som är fruktansvärt underskattat är bommar på marken. De flesta har inställningen att det är trist och tråkigt men där har ni fel! Jäklar vad mycket du kan göra med några bommar på marken.
Har du svårt att bedömma avstånd fram till hindret? Lägg ut lite bommar här och där som en bana och träna på ditt öga för avstånd.
Idag red jag en så enkel övning på Preben som ger väldigt mycket och är jobbig för hästen. Du får träna på att korta och längs hästen snabbt, hästen blir som en gummiboll mot slutet. Den blir uppmärksam på minsta lilla hjälp du ger.
Jag la ut tre bommar på ena långsidan, mellan de två första hade jag ett avstånd på sex meter och mellan de andra två nio meter. Där låg jag och rullade i båda varven och varvade mellan att hålla korta och långa galoppsprång. Kanske tre små mellan de två första bommarna (sex meter) och tre stora galoppsprång mellan de andra två (nio meter) och tvärtom. Det var superjobbig och både jag och Preben var tvärslut efter passet.
Men det var så kul att få sitta på min rödings rygg igen och äntligen känna att vi är på gång igen, ska börja nu med massa bomövningar för att sedan gå upp på lite höjder. Målet för mig (om Jenny godkänner) är att rida 1,20 nästa år. Vi ska träna på att hålla tempo och mycket övningar för att stärka Preben och mig själv i både balans och sits. Att Preben kan hoppa det råder det inga tvivel om så kommer inte att hoppa några höjder under vintern.

Funderar på om det finns något intresse runt omkring för träningar för Niklas Jonsson? Kanske skulle försöka dra ihop något till våren, vad tycker ni mina kära hästvänner?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 april 2015 22:49

Hallå där!Nu är det sådär länge sen igen jag var här inne och bloggade. Har ju hunnit få min lägenhet sen sist, så det måste ha varit evigheter sen jag skrev sist eftersom jag fick lägenheten 1'a september. Trivs superbra här hemma och har fått hyfsa...

Av Jennifer Wistbacka - 12 augusti 2014 16:49

Har upptäckt hur fantastiskt dåliga ni killar är på att lägga upp bra bilder på er själva. Speciellt på sidar där ni ska framhäva er från er bästa sida, t.ex dating sidor. Så här kommer en liten lektion i vad vi tjejer inte tycker är passande bilder ...

Av Jennifer Wistbacka - 19 juli 2014 13:39


Dagarna bara flyger förbi nu när jag jobbar. Ena dagen är det måndag och svisch säger det så är det fredag igen, har faktiskt jobbat heltid sen jag började och det känns toppen. Jobbet i sig är ju inte det roligaste men bra jobbarkompisar gör allt. ...

Av Jennifer Wistbacka - 11 juni 2014 20:36


Vilket väder vi har haft de senaste dagarna! Jag har haft turen att jobba kväll den här veckan vilket innebär att det har blivit en hel del soltimmar! Tyvärr har vi lite materialbrist på jobbet så är ledig från idag och veckan ut, så idag passade...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2014 12:16


Idag står hoppning på schemat! Tre kombination blir det och tanken är att vi ska ta några större språng idag, ska bli så kul! Men först ska jag möta upp Jossan i stallet och vi ska rida en sväng i skogen, Mona är snäll och lånar ut sin islandshäst ...

Ovido - Quiz & Flashcards