Jennifer Wistbacka | Don't let the sun in your heart decay

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Lyckan är total

Av Jennifer Wistbacka - 28 augusti 2013 22:16

Ja känns som att jag sitter och skriver samma inlägg som när jag skulle börja hos René. Men så är inte fallet, jag har en mycket bättre magkänsla och ett hopp som värmer. Det här kommer bli bra, det här är början på något nytt, något ännu bättre.
Den där känslan man har när man vet att allt kommer att ordna sig. All oro och ångest jag har haft den senaste månaden är som bortblåst och jag känner mig glad.
Jag fick det där telefonsamtalet idag som jag väntat på, eller jag ringde rättare sagt.

Jag har ju knappt berättat nåt om det här för jag var så rädd att jag inte skulle få det här jobbet, men idag fick jag bekräftat att jag ska provjobba till och börja med en till två veckor. För att se att allt funkar och känns bra för båda parter så det inte blir som hos René.

Så var ska jag jobba då?
Jo det ska jag berätta. Tar det från början. Jag mailade på en annons förra veckan, det stod inte mer än att det var på en nybyggd anläggning norr om Stockholm och att de sökte en beridare/hästskötare. I söndags förmiddag fick jag ett samtal från en kvinna därifrån. Hon berättade lite om det men påpekade att jag gärna fick komma och träffa dom och prata mer, hon frågade mest mig en massa frågor. Jag skulle egentligen åkt och kollat på ett annat jobb men efter en halvtimme-timmes fundering så övervägde jag att åka och kolla det här. Det var lite bättre lön och Stockholm kändes närmare. Trots att jag knappt visste vad det var för nån jag skulle jobba hos.
Men Elin och jag packade in jyckarna i bilen och styrde mot Stockholm.
Väl framme åker vi in genom ett par grindar (som världens jävla Hollywood-villa) och parkerar på grusplanen framför ena stallet. Jag höll på att tappa hakan, så himla fint det var och jag var tvungen att nypa mig i armen och funderade på om det här var på riktigt.
Jag kliver ur bilen och hälsar på kvinnan jag pratat med och sen hennes son, där höll jag på att tappa hakan igen. Det var Peter Gustafsson, ja "Bonde söker fru Peter". Haha jag har alltså helt ovetandes åkt dit och kommer fram till världens ställe, måste ha sett ut som ett fån när jag stod och skakade hand med honom.
Han visade oss runt och berättade lite om hur dagarna ser ut där. Jag tappade hakan typ hundra gånger till under rundturen och inte minst för att han var så himla trevlig och ödmjuk. Vi satte oss ner och pratade lite över lite fika och sen sa vi hejdå och att vi skulle höras idag, onsdag.

När vi satte oss i bilen så kände jag mig glad för första gången på länge. Hoppet hade tänts men jag vågade aldrig hoppas på det här.

Jag förstår fortfarande inte att jag ska jobba där, måste nypa mig i armen för att se så jag inte drömmer det här. På söndag flyttar jag in i min nybyggda lilla stuga där jag och Porsche ska bo, och på måndag börjar jag.
För första gången i mitt liv är jag faktiskt lite nervös, skönt att få känna hur det känns. Jag trodde inte jag kunde bli nervös. Det är en skön känsla, det pirrar i magen.
Åh vad jag vill det här!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Wistbacka - 3 april 2015 22:49

Hallå där!Nu är det sådär länge sen igen jag var här inne och bloggade. Har ju hunnit få min lägenhet sen sist, så det måste ha varit evigheter sen jag skrev sist eftersom jag fick lägenheten 1'a september. Trivs superbra här hemma och har fått hyfsa...

Av Jennifer Wistbacka - 12 augusti 2014 16:49

Har upptäckt hur fantastiskt dåliga ni killar är på att lägga upp bra bilder på er själva. Speciellt på sidar där ni ska framhäva er från er bästa sida, t.ex dating sidor. Så här kommer en liten lektion i vad vi tjejer inte tycker är passande bilder ...

Av Jennifer Wistbacka - 19 juli 2014 13:39


Dagarna bara flyger förbi nu när jag jobbar. Ena dagen är det måndag och svisch säger det så är det fredag igen, har faktiskt jobbat heltid sen jag började och det känns toppen. Jobbet i sig är ju inte det roligaste men bra jobbarkompisar gör allt. ...

Av Jennifer Wistbacka - 11 juni 2014 20:36


Vilket väder vi har haft de senaste dagarna! Jag har haft turen att jobba kväll den här veckan vilket innebär att det har blivit en hel del soltimmar! Tyvärr har vi lite materialbrist på jobbet så är ledig från idag och veckan ut, så idag passade...

Av Jennifer Wistbacka - 31 maj 2014 12:16


Idag står hoppning på schemat! Tre kombination blir det och tanken är att vi ska ta några större språng idag, ska bli så kul! Men först ska jag möta upp Jossan i stallet och vi ska rida en sväng i skogen, Mona är snäll och lånar ut sin islandshäst ...

Ovido - Quiz & Flashcards